SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Linköping 12/1-2019 (JK-dag)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Linköping 12/1-2019 (JK-dag

Inlägg av Manijock »

Garrison ska in. Tom kommer tillbaka. Finns ingen plats för varken Bobbo eller Björnfot så länge vi är skadefria. Jesper P gjorde sin bästa match idag också.

Kul att se förstalinan steppa upp. Davidssons likaså. Då att det ut såhär. Period 1 och 2 hade riktigt fina utgångar ur egen zon också. Första gången på hela säsongen. I tredje går vi i gamla spår men Urbom, Pettersson o grabbarna gör några hästbyten där de håller Lhc på utsidan. Verkligen ett steg i rätt riktning. Kul!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Wirtanen tycker jag känns som en rätt hygglig värvning. I BP hade han fin kemi med Jägarn och han har ett fint tvåvägsspel. Har spelat bra med Dicken också så det är nästan så att man vill se Bergfors på kanten där mot Brynäs. Känns betydligt bättre i det fysiska spelet än tex Ljungh gjorde.
Hade inte Mackan gjort målet där i PP så hade Wirtanen skopat in den (det är nästan så jag trodde passningen var menad för honom från början).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av BIX »

Praetori skrev:Wirtanen tycker jag känns som en rätt hygglig värvning. I BP hade han fin kemi med Jägarn och han har ett fint tvåvägsspel. Har spelat bra med Dicken också så det är nästan så att man vill se Bergfors på kanten där mot Brynäs. Känns betydligt bättre i det fysiska spelet än tex Ljungh gjorde.
Hade inte Mackan gjort målet där i PP så hade Wirtanen skopat in den (det är nästan så jag trodde passningen var menad för honom från början).
Ja Bergfors har så mycket mer att ge Måste få nya kompisar orkar inte hacka på stackars Hank längre men Robban måste tänka vilka som kan spela med fart. Det är ju fan det vårt spel handlar om snabba ben snabba beslut snabba blad blad och snabba avslut utan att stanna upp !
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Snart kanske pessimisterna slutar snacka kval. :D

Men det är klart. Knappast Robbans förtjänst att vi lirar bra. Det är spelarnas. Robban bidrar bara till förluster.
Musse förtjänar inget beröm, han tuggar bara tuggummi.
Nyman har fått Urbom att bli alldeles för offensiv.

Njuter av att laget täpper igen några orealistiskt negativa käftar. Åtminstone till nästa förlust. :wink:
Snack!

Robban tog, för en gångs skull, en hel del bra beslut. Mer aktiv än vanligt och bättre matchning; 13 min på Strandberg 12 min på Hank, 6 minuter Bobbo, bara 15 min på Norell och speltid på Björnfot tex. Också positivt med 21 min på Hultström och ganska aktiv coachning överlag.

10 minuter på Bergfors är snålt men i övrigt ett fall framåt.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tänkte också på det. Hände vid några tillfällen att han bröt sin kedjerullning och kastade in Wirtanen eller Josefson vid defensiva tek till exempel. Väldigt nervös dock när Alsing(som såg nervös ut emellanåt) fick spela defensivt byte med Norell. Väldigt viktigt att de bägge inte ska spela med varandra. Är väl Nyman som ansvarar för det. Bra matchning med mycket tid på heta Pettersson och Urbom dock.
BIX

Inlägg av BIX »

DRC skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Snart kanske pessimisterna slutar snacka kval. :D

Men det är klart. Knappast Robbans förtjänst att vi lirar bra. Det är spelarnas. Robban bidrar bara till förluster.
Musse förtjänar inget beröm, han tuggar bara tuggummi.
Nyman har fått Urbom att bli alldeles för offensiv.

Njuter av att laget täpper igen några orealistiskt negativa käftar. Åtminstone till nästa förlust. :wink:
Snack!

Robban tog, för en gångs skull, en hel del bra beslut. Mer aktiv än vanligt och bättre matchning; 13 min på Strandberg 12 min på Hank, 6 minuter Bobbo, bara 15 min på Norell och speltid på Björnfot tex. Också positivt med 21 min på Hultström och ganska aktiv coachning överlag.

10 minuter på Bergfors är snålt men i övrigt ett fall framåt.
Bergfors skulle haft 16 och hank under 6 annars håller jag med att Robban var tydligare
BIX

Inlägg av BIX »

Manijock skrev:Tänkte också på det. Hände vid några tillfällen att han bröt sin kedjerullning och kastade in Wirtanen eller Josefson vid defensiva tek till exempel. Väldigt nervös dock när Alsing(som såg nervös ut emellanåt) fick spela defensivt byte med Norell. Väldigt viktigt att de bägge inte ska spela med varandra. Är väl Nyman som ansvarar för det. Bra matchning med mycket tid på heta Pettersson och Urbom dock.
Blir tryggare med backarna när Tom och Kanadensaren fins att tillgå
Manijock

Inlägg av Manijock »

BIX skrev:
Manijock skrev:Tänkte också på det. Hände vid några tillfällen att han bröt sin kedjerullning och kastade in Wirtanen eller Josefson vid defensiva tek till exempel. Väldigt nervös dock när Alsing(som såg nervös ut emellanåt) fick spela defensivt byte med Norell. Väldigt viktigt att de bägge inte ska spela med varandra. Är väl Nyman som ansvarar för det. Bra matchning med mycket tid på heta Pettersson och Urbom dock.
Blir tryggare med backarna när Tom och Kanadensaren fins att tillgå
Hoppas man fortsätter att matcha Urbom hårt. Garrison lär få gå lite mindre första tiden för att komma in i det. Men mycket tid på Urbom och Tom Nilsson.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vi va bra idag, roligt att uppleva!

Laget mår bra utan Dick. Jag anser att vi är bättre som helhet när han inte är med. Vi behöver krigare på så många positioner som möjligt och han krigar inte, som jag ser det. För lite snurr från en tänkt toppspelare samt alldeles för mycket fokus på annat än det som är viktigt.

Bra krigat från hela gänget idag!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

Magnutz skrev:Vi va bra idag, roligt att uppleva!

Laget mår bra utan Dick. Jag anser att vi är bättre som helhet när han inte är med. Vi behöver krigare på så många positioner som möjligt och han krigar inte, som jag ser det. För lite snurr från en tänkt toppspelare samt alldeles för mycket fokus på annat än det som är viktigt.

Håller inte riktigt med. Tycker allt som oftast att det är vår trubbighet som fäller oss och Dick är en av få i laget som kan bryta mönster. Att fokus ibland hamnar på fel saker håller jag med om, men sista matcherna har han varit riktigt bra. Avstängningen han åkte på är ju så jävla löjlig att man saknar ord...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Momentumet skrev:

Håller inte riktigt med. Tycker allt som oftast att det är vår trubbighet som fäller oss och Dick är en av få i laget som kan bryta mönster. Att fokus ibland hamnar på fel saker håller jag med om, men sista matcherna har han varit riktigt bra. Avstängningen han åkte på är ju så jävla löjlig att man saknar ord...
Jag håller helt med. Om Dick får vara hel så kommer han vara kunglig sen mot slutet av säsongen. Men då måste han få mycket speltid också. Ser hellre att man låter Dick, Wirtanen, Bergfors få ordentligt med istid och låter Hank, Strandberg Grewe köra en ren checking line (de skulle troligen vara helt ok på zonstarter också av statsen att döma).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Eeh nej. Klart Dick ska spela. Grym på slutet. Älskar hans engagemang.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Orkar inte hålla på och kopiera in svar osv.. men vi får ju tycka som vi vill. Jag tycker att jag ser ett bättre DIF Hockey utan Dick. Det är mer harmoni och mer glädje - känns det som.

Jag ogillar spelare som lirar 50% av spelet och som snackar till sig 2or (och som dessutom är uttalade ajk:are). Jag håller fast vid min åsikt: DIF Hockey 2018/2019 är ett bättre lag utan Dick. Om han inte börjar åka 100% i alla riktningar och bidrar till helheten förstås.

Om alla andra kan va hela och bra så har vi väl råd med en Dick i laget men när det ska kavlas upp tröjärmar och krigas, då ser jag hellre Grewe på isen än Dick.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Magnutz skrev:Orkar inte hålla på och kopiera in svar osv.. men vi får ju tycka som vi vill. Jag tycker att jag ser ett bättre DIF Hockey utan Dick. Det är mer harmoni och mer glädje - känns det som.

Jag ogillar spelare som lirar 50% av spelet och som snackar till sig 2or (och som dessutom är uttalade ajk:are). Jag håller fast vid min åsikt: DIF Hockey 2018/2019 är ett bättre lag utan Dick. Om han inte börjar åka 100% i alla riktningar och bidrar till helheten förstås.

Om alla andra kan va hela och bra så har vi väl råd med en Dick i laget men när det ska kavlas upp tröjärmar och krigas, då ser jag hellre Grewe på isen än Dick.
– Jag tycker vi har ett väldigt spännande lag på papperet. Nu har ”Dicken” (Dick Axelsson) varit borta två matcher (avstängd). När han är med ger det en extra dimension till vårt spel. Han kan verkligen göra det oförutsägbara, säger Josefson.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DRC skrev:
Magnutz skrev:Orkar inte hålla på och kopiera in svar osv.. men vi får ju tycka som vi vill. Jag tycker att jag ser ett bättre DIF Hockey utan Dick. Det är mer harmoni och mer glädje - känns det som.

– Jag tycker vi har ett väldigt spännande lag på papperet. Nu har ”Dicken” (Dick Axelsson) varit borta två matcher (avstängd). När han är med ger det en extra dimension till vårt spel. Han kan verkligen göra det oförutsägbara, säger Josefson.
Ja, fan, jag kan ju ha fet-fel. Det händer ju. Jag har gärna fel här och jag ser gärna Dicken i truppen - hel och ren och full av energi riktad åt rätt håll.. Han får gärna passa fram till det avgörande målet i SM-finalen och kanske göra några kassar själv.
Skriv svar