SHL 2018/19
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2018/19
Får vi se nu då om Rönnberg blir avstängd, gnällde medialt efter Brynäs-Frölunda. På domaren.
25/4-2025
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hur länge kommer vi att ha en mindre match spelad? Vill se tabellen under lika förutsättningar..
Avskaffa tre mot tre.
Rattfyllot i Mora som armbågade Ante i huvudet förra året och ja är orsaken till frånvaron nu med bars av på bår. (Vred till och satte sig på egen fot).
One down, one to go!

Tabellen är precis så ruggigt jämn som man förutsade så OM vi tar två segrar (trots att vi hat 1-2 färre spelade matcher) så kunde vi teoretiskt ligga tvåa om 2 omgångar.
Å andra sidan kan vi med två-tre matcher och jämt antal omgångar/matcher ligga utanför slutspelsplats och (bara) ha 9p ner till kvalplats.
Å andra sidan kan vi med två-tre matcher och jämt antal omgångar/matcher ligga utanför slutspelsplats och (bara) ha 9p ner till kvalplats.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det är väl ett kommande back to back mot Brunsås, förhoppningsvis tar vi in den tappade matchen där.Mattias_87 skrev:Hur länge kommer vi att ha en mindre match spelad? Vill se tabellen under lika förutsättningar..
Edit: glöm vad jag skrev. vi spelar ju inte på torsdagen då övriga lag spelar.
-
Det här är ju helt sjukt! Hur kan det inte vara ett jämnt antal så har långt in på säsongen.daaviid skrev:Det är väl ett kommande back to back mot Brunsås, förhoppningsvis tar vi in den tappade matchen där.Mattias_87 skrev:Hur länge kommer vi att ha en mindre match spelad? Vill se tabellen under lika förutsättningar..
Edit: glöm vad jag skrev. vi spelar ju inte på torsdagen då övriga lag spelar.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror det reder upp sig tisdag kväll 22 januari.Mattias_87 skrev:Hur länge kommer vi att ha en mindre match spelad? Vill se tabellen under lika förutsättningar..
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vilket jäkla fynd Rögle har gjort i Mingoia, sex mål och sjunde matchen är inte ens över. Jag vill faktiskt inte möta Rögle i en kvart i år.
SHL känns lite hetare än på länge. Malmö och Färjestad vevar på i Kaffes bås. Sylvegård är en loose cannon men kul med känslor och att han ensam kastar sig in i kaffeböndernas bås för att stå upp för Händemark. Skandal att han fick matchstraff dock även om reglerna är som de är. Domarbasarna och ligan måste ha lite fingertoppskänsla och inte döda känslorna i hockeyn.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Synd att vi inte fick några övriga resultat med oss. Timrå, Mora och Örebro förlorade.
Avskaffa tre mot tre.
Pappskallar till domare. Det är ju detta vi betalar för! Dessutom grön som initierar situationen så att de står med fördel efter utvisningarna är sjukt.Praetori skrev:SHL känns lite hetare än på länge. Malmö och Färjestad vevar på i Kaffes bås. Sylvegård är en loose cannon men kul med känslor och att han ensam kastar sig in i kaffeböndernas bås för att stå upp för Händemark. Skandal att han fick matchstraff dock även om reglerna är som de är. Domarbasarna och ligan måste ha lite fingertoppskänsla och inte döda känslorna i hockeyn.
Linus Norberg: Är dags att börja ifrågasätta SHL-domarna | Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/
Nu börjar även media upptäcka det vi har sagt i flera år.
It's the hope that kills you.
Jag tror nog att media har varit medvetna om detta lika länge, men det har inte funnits någon som har vågat ta bladet från munnen. Nu gör Linus det och ska ha en stor eloge för detta. Förhoppningsvis startar detta något bra och gör så att domarna äntligen behöver se sig själva i spegeln.sauron skrev:Linus Norberg: Är dags att börja ifrågasätta SHL-domarna | Aftonbladet
Jag upplever att det är inkonsekvensen i domarnas bedömningar som är det största problemet och det som orsakar frustration hos åskådare och spelare. Inte bara mellan matcher utan även inom en och samma match så kan en förseelse rendera i 2min för att i nästa sekvens inte göra det. Domarna kan ju inte se allt och veta allt men någonstans börjar man undra om det inte blivit SÄMRE av att ha fler domare på isen eftersom det plötsligt är flera individuella bedömningar där man kanske inte har en direkt samsyn.
Skall vi ha professionella domare så bör det ju vara hela team hela tiden (som man gjort under slutspel). Egentligen skulle jag vilja att huvuddomarna alternerade som linjemän vissa matcher också.
Nu finns det risker med just fasta domarteam (avseende matchfixningar och dylikt) men någonstans måste man börja förändra systemet för att höja nivån.
Sen är det otroligt viktigt att detta INTE är något som spelare och tränare fixerar på. Lägger du ens 1% energi på domarna så är det minst 1% som du inte får ut i spelet. Gamla fina Djurgården sket i domarna och skipade sin egen rättvisa om så behövdes men i övrigt så skall de ses som en del av inventarierna i arenan. Om sargen ger en oturlig studs så åker man ju inte och gnäller på sargen och samma inställning bör det vara till domarna IMO.
Skall vi ha professionella domare så bör det ju vara hela team hela tiden (som man gjort under slutspel). Egentligen skulle jag vilja att huvuddomarna alternerade som linjemän vissa matcher också.
Nu finns det risker med just fasta domarteam (avseende matchfixningar och dylikt) men någonstans måste man börja förändra systemet för att höja nivån.
Sen är det otroligt viktigt att detta INTE är något som spelare och tränare fixerar på. Lägger du ens 1% energi på domarna så är det minst 1% som du inte får ut i spelet. Gamla fina Djurgården sket i domarna och skipade sin egen rättvisa om så behövdes men i övrigt så skall de ses som en del av inventarierna i arenan. Om sargen ger en oturlig studs så åker man ju inte och gnäller på sargen och samma inställning bör det vara till domarna IMO.
Inte bättre att du länkar till google eller en annan söksida om man ändå måste leta sig fram till artikeln ifrån huvudsidan?sauron skrev:Linus Norberg: Är dags att börja ifrågasätta SHL-domarna | Aftonbladet