Djurgårdens IF - Timrå IK, 9/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Undrar om någon streamar matchen imon? För oss som är intresserade men bor alldeles för långt ifrån. Vill se Ossi imorgon, hälsa honom välkommen ordentligt nu!
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Ska bli skit kul och se Väänänen! Hoppas han är så bra som man tror!
degen

Inlägg av degen »

Stocky skrev:Ska bli skit kul och se Väänänen! Hoppas han är så bra som man tror!
Ja det blir det verkligen,jag tror han gör succé.

Slut nu upp imorgon!
Djurgården
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Stocky skrev:Ska bli skit kul och se Väänänen! Hoppas han är så bra som man tror!
Ja, det behövs verkligen en uppryckning av den femman så förhoppningsviskan Ossi stabilisera försvarsspelet. Bengan -5, Bäcker -4, Bremberg -4, Thompa -2, Dennis -3. Många som klankar ner på Frylén ska ha i åtanke att han har grymt mycket speltid och +1. Jag tycker att Edvin gör det han ska. Det är ingen offensivt skicklig back, han är inte världens snabbaste och har inte världens bästa spelsinne. Han ska spela rejält och avlossa tunga skott från blå eftersom han oftast träffar mål. Däremot är jag grymt missnöjd med BBB-femman! Det är den enda femman tillsammans med Morten Ask och Linus Kjell som har minusstatistik. Ask har ändå visat framfötterna.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Är det någon som vet i vilken kedja Ölvestad kommer spela med? Dicken lär ju spela med Otto och Anger, kommer Ölvestad bilda kedja med Falken och Danielsson kanske? Och Eklund, Ask och Engqvist i en?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jockmaniac skrev:Är det någon som vet i vilken kedja Ölvestad kommer spela med? Dicken lär ju spela med Otto och Anger, kommer Ölvestad bilda kedja med Falken och Danielsson kanske? Och Eklund, Ask och Engqvist i en?
Om jag fick bestämma skulle Ölvestad - Engqvist - Ask spela ihop. Ask och Ölvestad som tacklar allt och alla samtidigt som Engqvist täcker upp i defensiven.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

- Nu är det Djurgården som tar emot oss för match i Globen, ett DIF som av många som vanligt är underskattade. Jag tycker att de ser starkare ut i år och när dom nu får in två riktigt bra backar i Väänänen och Marusak kommer de definitivt bli ett av dom åtta slutspelslagen, siar Berglund.

Challe är positiv om DIF iaf.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag hoppas på följande laguppställning imorgon:
Bremberg - Bäcker - Hörnqvist
Väänänen - Johansson

Axelsson - Ottosson - Anger
Persson - Printz

Ask - Engqvist - Danielsson
Frylén - Timmy

Ölvestad - Falk - Eklund
Ericson - Kjell

Larsson
Ridderwall

1a kedjan får en sista chans att visa att de kan imorrn, strular det så in med Engqvist istället för Bäcker.
Senast redigerad av Therocket1 den 2007-10-08 21:03:32, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Therocket1:

Var är Anger??? :shock:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Therocket1 skrev:Jag hoppas på följande laguppställning imorgon:
Väänänen - Johansson

Axelsson - Ottosson - Danielsson
Persson - Printz

Frylén - Timmy

Ölvestad - Falk - Eklund
Ericson - Kjell

Larsson
Ridderwall

1a kedjan får en sista chans att visa att de kan imorrn, strular det så in med Engqvist istället för Bäcker.
I vilken femma hade du tänkt Danielsson?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Sådär, nu är den korrekt.
Bild
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Håller med dig i stort, ser gärna att Calle går in och tokforcerar ett par byten
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Therocket1 skrev:Jag hoppas på följande laguppställning imorgon:
Väänänen - Johansson

Axelsson - Ottosson - Anger
Persson - Printz

Frylén - Timmy

Ölvestad - Falk - Eklund
Ericson - Kjell

Larsson
Ridderwall

Köper linorna i stort. Dock skulle nog jag gärna se ett platsbyte på Danielsson och Eklund och att man därigenom får till en riktigt tuff checking line.

När det gäller backarna skulle jag gärna se att att man petade bort bort både Frylen och Ericsson och istället lät Kjell få spela med Timmy samt då gå runt på tre backpar enbart. Frylén har inte visat mycket alls denna säsong och sedan bör man påeta yterligare en back som markernig mot det usla agerandet uppe i Mora.

För övrigt är matchen mot Timrå lite intressant för i Timrås matcher har det funnits en tydligt tedens nämligen att det skapas inte mycket skottlägen för något av lagen. Frågan är hur vi klarar av att hantera Timrås ganska defensiva grunduppställning. Jag är alltså lite rädd för att Timrå kommer spela lite avvaktande och sedan ha liten julafton på alla de bjudningar som vi tyvärr kommer släppa till. Med andra ord måste man spela både enkelt, smart och minimera misstagen imrpgon annars går vi en mycket tung match till mötes.
DG

Inlägg av DG »

ja tror det blir 2-5 till timrå.
timrå e mkt bättre än DIF detta år. :lol:
Användarvisningsbild
Pinnen

Inlägg av Pinnen »

Tyvärr kan jag inte ta mig dit då det är lite långt att åka på en tisdag :(

Någon som kan fixa/vet någon som kan ordna Stream för oss som inte kan komma och se händelsen live :)?
Skriv svar