Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Stocky »

Jag gillar Dicken mer nu
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Dick har varit vår bästa spelare de senast matcherna. Nu kommer han vara grym när han kommer tillbaka. Man ska inte reta upp Dicken. Då blir han världsklass.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Dusinator skrev: ”Nyckelfaktorer
– Uttalandena är missfirmande mot domarna

– Det rör sig om upprepade uttalanden

– Uttalanden sker efter matchen när Dick Axelsson bör ha haft tid att besinna sig”
De där "faktorerna" är så krystade att man verkligen ser hur de letar efter anledningar att få till en avstängning.

Upprepade uttalanden == Två uttalanden, dvs minimum som krävs för att ens uppfylla ordet "upprepade"

"Uttalanden sker efter matchen när Dick Axelsson bör ha haft tid att besinna sig”, ja, för man har ju verkligen haft tid att besinna sig 15 sekunder efter slutsignal när man är på väg ut i omklädningsrummet. Alla människor är inte känslodöda robotar.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

EspenK skrev:Dick har varit vår bästa spelare de senast matcherna. Nu kommer han vara grym när han kommer tillbaka. Man ska inte reta upp Dicken. Då blir han världsklass.
Så vad du säger är att Dicken växer när han blir upphetsad?

(sorry, jag var tvungen...)
It's the hope that kills you.
EspenK

Inlägg av EspenK »

sauron skrev:
EspenK skrev:Dick har varit vår bästa spelare de senast matcherna. Nu kommer han vara grym när han kommer tillbaka. Man ska inte reta upp Dicken. Då blir han världsklass.

Japp kommer spruta energi ur honom. Helt andra balls eftwr det här.
Praetori

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:
sauron skrev:

Japp kommer spruta energi ur honom. Helt andra balls eftwr det här.
Ja mot Mora flög ju till och med hjälmen av..... :shock:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Vikas skrev:
Dusinator skrev: ”Nyckelfaktorer
– Uttalandena är missfirmande mot domarna

– Det rör sig om upprepade uttalanden

– Uttalanden sker efter matchen när Dick Axelsson bör ha haft tid att besinna sig”
De där "faktorerna" är så krystade att man verkligen ser hur de letar efter anledningar att få till en avstängning.

Upprepade uttalanden == Två uttalanden, dvs minimum som krävs för att ens uppfylla ordet "upprepade"

"Uttalanden sker efter matchen när Dick Axelsson bör ha haft tid att besinna sig”, ja, för man har ju verkligen haft tid att besinna sig 15 sekunder efter slutsignal när man är på väg ut i omklädningsrummet. Alla människor är inte känslodöda robotar.
Precis, och om Dick bör ha hunnit besinna sig så borde Wolmer hunnit inse att det handlade om han som människa och inte som hockeydomare, big difference :lol: :wink:
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Verkar även som att Dicken fått en fin kedjekompis i Bemis. Bara lite matcher till så kommer det blir en bra och mera producerande kedja.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Åh vad skönt, blev nästan orolig där ett tag när vi inte kunde sluta förlora.
Jocke har lösningen klar, -Vi ska passa pucken snabbare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Åh vad skönt, blev nästan orolig där ett tag när vi inte kunde sluta förlora.
Finns ju iofs få människor man stött på med bättre hockeysense än Jocke. Men ja det där är lite goddag yxskaft.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
nevyn

Inlägg av nevyn »

Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Åh vad skönt, blev nästan orolig där ett tag när vi inte kunde sluta förlora.
Finns ju iofs få människor man stött på med bättre hockeysense än Jocke. Men ja det där är lite goddag yxskaft.
Sluta fördumma i onödan, han sa "passa pucken snabbare i djupled, med färre backpass och ett rakare spel".
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... talla-mig/

Intressant synpunkter från Sanny om Dicks avstängning
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

nevyn skrev:
Praetori skrev:
Sluta fördumma i onödan, han sa "passa pucken snabbare i djupled, med färre backpass och ett rakare spel".
+1 Kloka ord.
Börjar ju för fan bli löjligt med denna tävlan i att dumförklara Jocke och övriga ledare. Om man vore saklig i sin kritik vore det en annan sak.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

Personligen har jag ingenting att anmärka på Jockes jobb. Tycker han sköter sportchefandet med bravur undantaget de tveksamma förlängningarna som gjorts alldeles för snabbt.

Det är Robban som ska ifrågasättas. Det är Robbans naiva coachning som är den stora anledningen till kräftgången i min bok.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ok, sorry om jag gjorde någon upprörd eller irriterad, överlag gör Jocke ett bra jobb, håller med där.

Men jag tyckte bara det lät lite väl förenklat, om man nu väljer att gå ut med en uppdatering av läget, hade velat höra lite fler nyanser
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar