Exakt vad jag tänkte på med. Varför inte bara hålla det, och lösa det där och då, istället förlöjligar dom sig själva med att ta upp det och grina i media. Dom blir ännu mindre populära med detta, och det gäller nog både bland spelare som supporter. OM det hade varit en annan spelare, inte en chans att det blivit en grej av det!!Benjamin L. Willard skrev:Tycker Petter summerar det rätt bra på TwitterMattias_87 skrev:I grunden tycker jag inte domarna ska bli behandlade som dom blir på isen men att Dick straffas men många andra slipper undan gillar jag inte.
För mig får man gärna införa en oskriven regel där man inte gnäller på domarna under match.
@ronnqvist32
Dick Axelsson avstängd 2 matcher för att ha skrikit till Wolmer Edqvist efter matchen i korridoren. Gudarna ska veta att jag har varit kritisk till Dickens tjafs med domarna på isen. Jag är emot negativt snack om domarna i huvudtaget i det offentliga rummet. Men när nu sker >>>>
efter match i spelarkorridor, direkt till Wolmer så blir det löjligt. Onödigt dra ut detta offentligt. Lös det direkt med ett snack med Dicken o lite kritik måste man kunna ta. Hade Dicken sagt "du så jävla värdelös" till media, en helt annan grej.
NU blir det jävligt svårt för domarna framöver. När kritik skett genom tidningar eller TV av domarna har det låtit att " Bättre ta det "face2face", det kan jag ta, men inte genom media". Nu är det ett minne blott. Snacka/skrika på varann efter match måste gå göra. Även svära lite
Säsongen 18/19
Re: Säsongen 18/19
För att det är Wolmer. HockeySveriges stora gullegris, som enbart får döma för att han råkade rädda livet på nån för en jävla massa år sen. Han lyckades med en sak som inte har ett skit med rättskipandet på isen att göra, och får en karriär på det. Något han är helt jävla katastrofusel på.
Ungefär som att jag skulle göra heimlich på en unge i korridoren på ett sjukhus, och belönas med ett yrke som chefskirurg. Jävla pajas!
Ungefär som att jag skulle göra heimlich på en unge i korridoren på ett sjukhus, och belönas med ett yrke som chefskirurg. Jävla pajas!
1. Dicken har inte fel i sak. Wolmer är värdelös.
2. Jag har hört betydligt värre saker skrikas av både tränare och spelare, varför har inte de i så fall också anmälts och stängts av?
3. Vi går mot spännande tider när det i konsekvensens namn regelmässigt börja stängas av för detta Bulan och Råger lär ju då t ex inte tillbringa så mycket tid i båsen längre och Jimmy och Lunkan kan ju lägga skridskorna på hyllan med en gång....
Eller tror vi att detta som så mycket annat kommer att sorteras under "lex Djurgården", tillsammans med att släppa pucken innan laget är på isen, ge 7 miljoner till sin värsta rival, eller okynnesanmälningar till DN för (andra saker) som inte är något...
Jag önskar att vi nu tog tillfälle i akt och faktiskt gå ut och såga kåren under fotknölarna och säga som det faktiskt är. (kommer ju inte att hända, men man kan ju alltid hoppas)
2. Jag har hört betydligt värre saker skrikas av både tränare och spelare, varför har inte de i så fall också anmälts och stängts av?
3. Vi går mot spännande tider när det i konsekvensens namn regelmässigt börja stängas av för detta Bulan och Råger lär ju då t ex inte tillbringa så mycket tid i båsen längre och Jimmy och Lunkan kan ju lägga skridskorna på hyllan med en gång....
Eller tror vi att detta som så mycket annat kommer att sorteras under "lex Djurgården", tillsammans med att släppa pucken innan laget är på isen, ge 7 miljoner till sin värsta rival, eller okynnesanmälningar till DN för (andra saker) som inte är något...
Jag önskar att vi nu tog tillfälle i akt och faktiskt gå ut och såga kåren under fotknölarna och säga som det faktiskt är. (kommer ju inte att hända, men man kan ju alltid hoppas)
It's the hope that kills you.
Dick avstängd! Wolmer "crybaby " Edqvist hur fan klarar han verkliga livet. Vilken jäkla pajas. Shl's jäkla domarkår är ett gäng förvuxna bebisar.
Bedrövligt. Vågar man hoppas på en ramsa om Wolmer på JK-dagen.
Domarna och DN är livrädda för att förknippas som DIF vurmare, dessitom med många gamla djurgårdare på hockeyförbundet ett stenkast från kansliet får det ju aldrig ens viskas i vår favör.sauron skrev:
Lägg till att det är Dicken det handlar om så är det garanterat en "Lex DIF".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Avstängd för att han kallar någon dålig? VAD I HELA HELVETE ÄR DET SOM PÅGÅR?!?!?!?!?!?
För det första så är det horribelt att bli avstängd för att man kallar någon dålig. Och för det andra, det hände efter slutsignalen när man lämnat isen. Det är sjukt att ett sådant ärende går vidare. Och varför sker den här avstängningen bakom kulisserna?
SHL har blivit ett jäkla skämt, tyvärr. NHL känns nästan mer genuint numer. Det här får bara inte släppas.
Sätt ner foten nu DIF, överklaga för fan!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med. Hoppas att vi överklagar. Dick har precis börjat komma igång och då ska han inte få TVÅ matcher för detta.
Avskaffa tre mot tre.
Ohlsson går iaf ut och sågar.. men det räcker inte. Jag vill ha en fet toksågning över det här och att man inte accepterar avstängningen. Sedan att man sågar överlag för nu är vi där som vi var förra året igen.. några matcher där vi inte har ens 1pp. Samma visa förra året, då höjdes en liten röst angående detta, men det räcker inte!
Spelare kan få mindre istid, eller bli petad om dom gör en dålig insats. Borde gälla domarna med tycker jag. Kollar dom verkligen på sina egna prestationer på video efter en match?? Man bör ju lära av sina misstag, Men man ser tyvärr inget av det när det kommer till domarna..
Jag försöker hitta någon stats på antal powerplay/ boxplay per lag men hittar inte?
Spelare kan få mindre istid, eller bli petad om dom gör en dålig insats. Borde gälla domarna med tycker jag. Kollar dom verkligen på sina egna prestationer på video efter en match?? Man bör ju lära av sina misstag, Men man ser tyvärr inget av det när det kommer till domarna..
Jag försöker hitta någon stats på antal powerplay/ boxplay per lag men hittar inte?
Som sagt, överklagar vi inte detta finns det ingen stake i föreningen.
Men jag antar att vi bara lägger oss platt som vanligt.
Men jag antar att vi bara lägger oss platt som vanligt.
Fan va go svenska dom använder i SHL också...
”Nyckelfaktorer
– Uttalandena är missfirmande mot domarna
– Det rör sig om upprepade uttalanden
– Uttalanden sker efter matchen när Dick Axelsson bör ha haft tid att besinna sig”
Att känna sig ”missfirmad” måste vara jobbigt. Jävla idioter hela bunten. Är det svenska akademien som är disciplinnämnd?
”Nyckelfaktorer
– Uttalandena är missfirmande mot domarna
– Det rör sig om upprepade uttalanden
– Uttalanden sker efter matchen när Dick Axelsson bör ha haft tid att besinna sig”
Att känna sig ”missfirmad” måste vara jobbigt. Jävla idioter hela bunten. Är det svenska akademien som är disciplinnämnd?