Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

Ska vi gissa att Possler kommer vara klar för Modo och vi lyckas knyta till oss Zackrisson innan deadline?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Örebroarn skrev:Ska vi gissa att Possler kommer vara klar för Modo och vi lyckas knyta till oss Zackrisson innan deadline?
Jagar vi Zackrisson.?
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

ciirree skrev:
Örebroarn skrev:Ska vi gissa att Possler kommer vara klar för Modo och vi lyckas knyta till oss Zackrisson innan deadline?
Jagar vi Zackrisson.?
Gjort en medioker säsong i KHL och vi behöver en center för att avlasta Josefsson. Känns ganska naturligt. Brorsan kanske kan locka över honom också.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Underbart. Vi har inte haft ett vettigt försvarsspel på hela säsongen. Gjorde en riktig bom när vi släppte Ahnelöv till Rögle. Sent ska syndaren vakna, och nu har vi äntligen en försvarsgeneral. Väck med Bobbo, sätt Jesper P som extraback, och in med Garrison med fladder-Norell. Kanske vi äntligen får lite ordning.

Alsing - Nilsson
Urbom - Hultström
Garrison - Norell
Pettersson.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hoppas man spelar Manijocks förslag. En offensiv och en defensiv i samtliga backpar. Lär dock fortsätta rulla på Hultström och Norell eftersom att "deras positiva offensiva kvalitéer kommer väl till pass tillsammans".

Är långt ifrån säker eller bekväm med den här värvningen, men känns bra att det iallafall händer något. Hoppas han får en bra inkörning och kommer in i spelet på större rink fort. Dessutom vore det skönt om han förstår reglerna tidigt, så vi inte har en kille som bara sitter busbänk - han har ju inte jättemycket PIM over there men det är ju lite olika regeltolkningar.
25/4-2025
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av BIX »

ciirree skrev:
Jagar vi Zackrisson.?

Ja Robban har haft flitig kontakt med både Zacke o agent sedan Antes skada
Om man nu kam lita på c mors experter. Tränar med ett par av dom
Puckey

Inlägg av Puckey »

Janzoo skrev:
Puckey skrev:Jävligt spännande! Man undrar lite över hans fysiska status när han har gått från poängstark NHL-back till att bollas runt mellan klubbar och ligor. Helt klart värd gambeln i år, slår det rätt ut kanske vi kan hamna på rätt spår igen.
Jag menar inte att vara otrevlig, men han har gjort 20 poäng (27 inkl. slutspel) de senaste fyra säsongerna (AHL borträknat). Det är mindre än vad Douglas Murray gjorde under sina sista fyra säsonger i NHL.

160 poäng på 550 NHL-matcher, med majoriteten av poängen under hans prime, tyder knappast på ett vasst skott eller passningssinne (i alla fall inte om han, som Jocke säger, nyttjats i PP). Förhoppningsvis tar han med sig ett bra defensivt spel - för något annat kan jag inte se att han skulle kunna erbjuda.
Och tidigare gjorde han ca 0.4 ppg, vilket får en att undra äver hans fysik. Vad ändrades?
JiWe

Inlägg av JiWe »

Intressant värvning och frukten av att man ville ha en förändring i defensiva leden gissar jag. Har dålig koll på honom men går han bara in i det med ordentlig motivation så kommer hans erfarenhet bli viktig.

Det jag oroar mig lite för är att han blir som Urbom tidigare var och tar korkade utvisningar gång efter annan, pga minst sagt varierande domarnivå, och att han blir ett lätt offer för snabba och kvicka lirare. En stabbig transatlant mot en rättvänd tedenby eller liknande typ kan gå illa.. Så jag hoppas han använder sin rutin på rätt sätt snarare än att vara tuffa killen och cross-checka allt som rör sig även om somliga tycks vilja ha det senare...

Aja, det blir säkert bra det här och det rör om lite vilket bör skicka signaler till övriga att steppa upp.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fjun ut, skägg in.

Klart som fan det är värt att prova.
Klart som fan han kan lyckas.
Klart som fan att han kan misslyckas.
Klart som fan att Jocke ska ha skit vilket som.

Kämpa DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av BIX »

Dick avstängd 2 matcher !!!
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Fast skulle verkligen vilja veta vad vi ger för honom. Nu är ju inte kontraktet så långt men är ändå rädd för att den här gossen inte spelar för en hamburgertallrik och en high five..... så det inte går ut över framtida, mer långvariga lösningar.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Detblir3poäng skrev:Fast skulle verkligen vilja veta vad vi ger för honom. Nu är ju inte kontraktet så långt men är ändå rädd för att den här gossen inte spelar för en hamburgertallrik och en high five..... så det inte går ut över framtida, mer långvariga lösningar.
150 000/månad
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Benjamin L. Willard skrev:
Detblir3poäng skrev:Fast skulle verkligen vilja veta vad vi ger för honom. Nu är ju inte kontraktet så långt men är ändå rädd för att den här gossen inte spelar för en hamburgertallrik och en high five..... så det inte går ut över framtida, mer långvariga lösningar.
150 000/månad
Exklusive eventuella bonusar (som samtliga spelare har eller inte har). Det är något vi dödliga aldrig kommer att få veta. :)
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

MarcusDaze skrev:
150 000/månad
Exklusive eventuella bonusar (som samtliga spelare har eller inte har). Det är något vi dödliga aldrig kommer att få veta. :)
Nu menar du dick va? Mitt fel, jag var otydlig i vem jag menade, jag tänkte på vår nye, visirhatande, vän jason.
Han lär inte vara billig.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Detblir3poäng skrev:
MarcusDaze skrev:
150 000/månad
Nu menar du dick va? Mitt fel, jag var otydlig i vem jag menade, jag tänkte på vår nye, visirhatande, vän jason.
Han lär inte vara billig.
Sorry, Dicks lön! Nej, Jason lär inte vara billig.
Låst