Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Salas »

Jag tror det här var femte eller sjätte bortamatchen den här säsongen där vi inte har fått ett enda powerplay. Det är fan en jävla skandal hur vi match efter match spelar i motvind, som om att inte vår formsvacka är tillräcklig.
Domarna var absolut inte usla, vi förtjänar inte mycket om jag ska vara ärlig, var väl två, max tre sekvenser som man kan ha synpunkter på. Men problemet är att det inte finns på världskartan att vi skulle slippa spela boxplay på Hovet. Det har aldrig hänt och det kommer aldrig att hända. Jag kan fan sätta mitt liv på att vi fått en utvisning även om vi enbart spelat med en målvakt. Det är skillnad på lag och lag i den här serien, vilket är tragiskt. Var samma sak med Karlskrona när de förpestade SHL.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Salas skrev:Jag tror det här var femte eller sjätte bortamatchen den här säsongen där vi inte har fått ett enda powerplay. Det är fan en jävla skandal hur vi match efter match spelar i motvind, som om att inte vår formsvacka är tillräcklig.
Domarna var absolut inte usla, vi förtjänar inte mycket om jag ska vara ärlig, var väl två, max tre sekvenser som man kan ha synpunkter på. Men problemet är att det inte finns på världskartan att vi skulle slippa spela boxplay på Hovet. Det har aldrig hänt och det kommer aldrig att hända. Jag kan fan sätta mitt liv på att vi fått en utvisning även om vi enbart spelat med en målvakt. Det är skillnad på lag och lag i den här serien, vilket är tragiskt. Var samma sak med Karlskrona när de förpestade SHL.
Framförallt gäller det tre mot fem lägen. Har vi en klubba uppe eller Urbom vispar omkull någon under pågående BP åker vi mer eller mindre alltid på ytterligare en tvåa, medan motståndarna kommer undan i nio fall av tio.

I vanliga fall skulle jag skingra ångesten något med lite NHL efter en sån här kväll, men med tanke på att jag följer Rangers är det mindre klokt i år.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Salas skrev:Jag tror det här var femte eller sjätte bortamatchen den här säsongen där vi inte har fått ett enda powerplay. Det är fan en jävla skandal hur vi match efter match spelar i motvind, som om att inte vår formsvacka är tillräcklig.
Vi hade PP idag. Två minuter i första.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

förevigtdjurgården skrev:Vi hade PP idag. Två minuter i första.
Där ser man, borde ha kollat upp det. Missade sista minuterna av första.
Men principen är densamma. Otroligt tufft att inte få något gratis när våra motståndare (Växjö borträknat) tenderar att konstant få just det när det är passande.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Salas skrev:
förevigtdjurgården skrev:Vi hade PP idag. Två minuter i första.
Där ser man, borde ha kollat upp det. Missade sista minuterna av första.
Men principen är densamma. Otroligt tufft att inte få något gratis när våra motståndare (Växjö borträknat) tenderar att konstant få just det när det är passande.
Ja, det är klart. Jag motsätter mig inte argumentet som helhet men vi hade faktiskt ett PP idag, även om vi rimligen borde haft åtminstone två till med en "normal" utdelning.
25/4-2025
gaspo

Inlägg av gaspo »

Vakna upp ur din jäkla koma nu Jocke! Sparka Musse och Nyman NU! Robban behöver nya lekkamrater
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Sitter och uppdaterar Hockeynews febrilt i väntan på rubriker som ”Spelarna stängde in sig efter ny förlust”, ”Stefan Nyman slog sönder tränarrummet efter dålig förstaperiod”, ”Sportchefen kallar till medlemsmöte” eller ”Possler och Ohlsson sparkas” när jag inser att man alltså inte ens har ändrat i kedjorna än. Tomtarna sitter och samlar sample size och uppgraderar till senaste Excel medans andra ligger hemma i fosterställning.

Hur trött jag än är på Robbans usla coachning, trötta kroppsspråk och konstanta flin i intervjuer så kräver jag inte hans huvud på ett fat. Trots att han i tuff konkurrens med ärkemuppen Montén är den överlägset mesigaste huvudtränaren i den här stolta klubbens anrika historia så vill jag bara få någon slags bekräftelse av ledningen att de fattar att det inte är ok att torska två raka mot Mora och att de ev. har någon slags plan som tom ev kan innefatt att byta i en kedja eller två. För just nu ser jag ingenting som utstrålar beslutsamhet utan bara en envishet någonstans i gränsen till handlingsförlamning.

Så Eriksson och Ohlsson, man the fuck up och berätta vad fan som händer i ett möte eller i allafall i en längre intervju. Och tips från coachen Robban, se då till att varken stå och flina eller ta på dig gråtminen utan visa att du faktiskt har några gram pondus och att du eventuellt kan ro hem det här för vi är ganska många som ställer oss ganska tveksamma till det just nu.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Nyman tycker jag sköter sitt dock får gärna Musse åka till Linköping redan imorgon.
EspenK

Inlägg av EspenK »

På tal om Linköping. Verkar som att Luleåfansen inte kan titulera sig som de största äggen längre. Kan man sjunka lägre än att håna en kille som dött i en mc olycka? Plastförening med lika plastiga supportrar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag blev riktigt förvånad över att vi värvade en back såhär från ingenstans. Men jag gillar det skarpt, det är backsidan som ställer till det för hela laget.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Någon som har koll på Garrison? Jag vet hur han var för ett par år sedan när jag följde NHL bättre än vad jag gör idag. Jag vill minnas att det är en duktig back i det defensiva arbetet. Sirdifalot, följer du fortfarande NHL lika slaviskt?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Dick Axelsson avstängd kommande två matcher + böter 18.750kr för att ha gått loss på Wolmer Edqvist i lördags.
MrMadhawk skrev: "Två matchers avstängning och böter på 18.750 kronor för att ha skrikit: "Använd din jävla pipa för helvete” och ”Du är så jävla värdelös Wolmer"."
Han hade ju rätt iallafall :lol:
DIF!
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Bedrövligt. Han borde gått till hårdare attack, var bland de sämsta jag sett, ryggsäckshockey deluxe fick dom ju spela
Senast redigerad av Glory1 den 2019-01-07 14:45:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Denna CP-säsong i ett nötskal :evil:

Dick, som nu äntligen börjat komma igång, avstängd i en av säsongens viktigaste bortamatcher.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Lee Harvey Oswald skrev:Denna CP-säsong i ett nötskal :evil:

Dick, som nu äntligen börjat komma igång, avstängd i en av säsongens viktigaste bortamatcher.
Avstängningen är ett skämt. Domarkåren är totalt värdelösa och hela Sverige ser det.
DIF!
Skriv svar