SHL 18/19 : Mora - Djurgårdens IF 5/1-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Mora - Djurgårdens IF 5/1-2019

Inlägg av daaviid »

Lee Harvey Oswald skrev:
#10 skrev:Vi har 3 matcher mindre spelade än serieledarna, och 8p mindre....
Hoppas bara inte lagledning har samma skeva Strutsmentalitet, dvs att man helt totalt saknar sjukdomsinsikt.

Vi har 2p till missat Play In, vi borde alltså ha allt att spela för innan denna match.
Ändå uppträder vi som Juniorkronorna mot Schweiz i 30 av 60min.
Dessutom möter vi Skellefteå i nästa match. Vet i fasen om jag ens vill se den matchen, men man får väl bita ihop och hoppas på det bästa.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Det finns fortfarande tid att värva. Tror det ör klokt att ta in ny energi i gruppen.

*Vi behöver Högström. Då blir försvaret mer stabilt och uppspelen bättre. Ingen aning om hans status efter skadan och hur hans situation ser ut.
Eller
* Random back som är top notch.
* Ny person i båset. Ass eller huvudcoach.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

RomOchCola skrev:
Mattias_87 skrev:Robban kommer inte få sparken om ni på allvar tror det. Han har precis förlängt med två år.
Magnus Persson hade ett 3års kontrakt så?
Skillnaden är att Robert är en kompetent tränare som kommer vända på detta. Magnus Perssons dröm i livet är att sänka så många fotbollsklubbar som möjligt.

Alla har ett ansvar, men helt ärligt, vad ska Robban göra? Fjällby och Davidsson x2 är helt värdelösa, och det är därför vi just nu suger. Det går inte att ha en producerande kedja. Spelarna måste rannsaka sig själva och hitta glädjen igen, vilket jag är övertygad om att de kommer lyckas med.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#10 skrev:Vi spelar ut mora i 50 minuter, men om du kollar på vad dom får för mål, utv på deras respektive områden jämfört med våra så har du slutsatsen av min bedömning.

Precis, titta på målen vi ger bort...i ...varje jävla match.
Gör man så över tid, vilket vi gör, då kommer en vinst var 7:e match, det är så vi spelat senaste månaderna

Skenbart övertag kallas det, när man inte kan omsätta spelet i gjorda mål och insamlade poäng.
2012 hade vi bäst försvar i hela SHL, det gick ju rätt fint ...till slut
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

ken1968 skrev:
#10 skrev:Vi spelar ut mora i 50 minuter, men om du kollar på vad dom får för mål, utv på deras respektive områden jämfört med våra så har du slutsatsen av min bedömning.
Man tycker olika det respekterar jag, jag ser det på ett helt annat sätt än dig, men det är väl olika åsikter som utvecklar, och gör ett forum levande :D
Absolut, jag respekterar allas åsikter...även om jag tycker dom är konstiga :roll:
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Hoppas bara inte lagledning har samma skeva Strutsmentalitet, dvs att man helt totalt saknar sjukdomsinsikt.

Vi har 2p till missat Play In, vi borde alltså ha allt att spela för innan denna match.
Vi har spelat lite mer än halva säsongen. Det är vad, 22 matcher kvar innan slutspel eller åttondelar.
Folk förväntar sig konstiga saker av årets lag och de som börjar yra om kvalstreck måste glömt käka sin medicin.
Vi har många spelare på väg i form men är inte där ännu så då får man räkna med att det ser ut så här ibland. Det är inte som att vi har Europas starkaste trupp som kan köra över motståndet i match efter match även när vi är ur form.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.

Inlägg av #10 »

Lee Harvey Oswald skrev:

Precis, titta på målen vi ger bort...i ...varje jävla match.
Gör man så över tid, vilket vi gör, då kommer en vinst var 7:e match, det är så vi spelat senaste månaderna

Skenbart övertag kallas det, när man inte kan omsätta spelet i gjorda mål och insamlade poäng.
2012 hade vi bäst försvar i hela SHL, det gick ju rätt fint ...till slut
Vi får en jävligt dålig start med 2 utv direkt, ettan är svår, tvåan är ett flytmål, trean är ett back/målvaktsmisstag, fyran flyt/#adamsögankballe, utöver det så ska vi ändå vinna matchen med det vi visar upp, sen sprutar det ju inte direkt PP-överlägen för oss just nu vilket inte bidrar direkt, men som sagt, olika åsikter.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Hur skakar man av sig dessa förlustdepressioner?
Avskaffa tre mot tre.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Mattias_87 skrev:Hur skakar man av sig dessa förlustdepressioner?
Det gör man inte. Det är det som är svårigheten med att fullkomligt hänge sig själv ett gäng idrottare.

Lyckligtvis är varken du eller jag ensamma i misären.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Känns bara tomt nu..En intervju med Jocke om läget känns ju hyfsat nödvändigt...
daaviid

Inlägg av daaviid »

Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Vi har spelat lite mer än halva säsongen. Det är vad, 22 matcher kvar innan slutspel eller åttondelar.
Folk förväntar sig konstiga saker av årets lag och de som börjar yra om kvalstreck måste glömt käka sin medicin.
Vi har många spelare på väg i form men är inte där ännu så då får man räkna med att det ser ut så här ibland. Det är inte som att vi har Europas starkaste trupp som kan köra över motståndet i match efter match även när vi är ur form.
Kvalstrecket är absolut en bit ner, men det är ju inte direkt så att läget går åt rätt håll för närvarande. Jag hoppas att du har rätt och att det vänder framöver. Jag tar alla ljusglimtar jag kan se som det känns just nu.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Hur många gånger Robban och Jocke? Hur många gånger ska vi som lever med Djurgården behöva läsa att motståndarna gör sin bästa match för säsongen, när de möter oss? I kväll stod det i DN.
”SHL-klubben gjorde i stället en av säsongens bästa matcher – och vann med 5–3 mot Djurgården.” När till och med en sådan totalt idrottskunskapsbefriad tidning så tydligt deklarerar utgången av ytterligare en totalt misslyckad djurgårdsinsats (med litet ”d”) undrar jag hur djupt ni vill att vi sjunker?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

#10 skrev:
ken1968 skrev:Nåt som är riktigt uselt så är det tekningar, men grattis Mora ni vann välförtjänt idag efter ytterligare en usel insats av Stockholm stolthet
Förstår inte hur nån kan tycka att dom vinner välförtjänt, heeelt otroligt hur man kan tycka det efter denna match enligt mig.
Känner så också, bara dålig match rakt igenom, vi var klart det bättre laget i tredje och var ett stolpskott ifrån poäng, men vi var inte bra. Mora var också dåliga
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Hur många gånger Robban och Jocke? Hur många gånger ska vi som lever med Djurgården behöva läsa att motståndarna gör sin bästa match för säsongen, när de möter oss? I kväll stod det i DN.
”SHL-klubben gjorde i stället en av säsongens bästa matcher – och vann med 5–3 mot Djurgården.” När till och med en sådan totalt idrottskunskapsbefriad tidning så tydligt deklarerar utgången av ytterligare en totalt misslyckad djurgårdsinsats (med litet ”d”) undrar jag hur djupt ni vill att vi sjunker?
Vi har mött ett par gäng som man på pappret kanske tycker att vi borde slå men som faktiskt gjort fenomenala insatser samtidigt som vi gjort dassiga diton och ikväll var tyvärr ingen undantag. Sådan är sporten ibland men Hockey har till skillnad från en massa andra bedrövliga sporter ett dugligt seriespel och i slutspel är det bäst av 7 som gäller vilket ofta ger mer rättvisa resultat i slutändan.
Timrå, Örebro, Rögle och Mora gick och vann ikväll men med möjligt undantag för Rögle så tror jag, kvällens resultat till trots, ingen av dem kommer vara med och kriga om topp 10 vid omgång 52.

Jensen hade groteskt oflyt ikväll och att en stel och kall Adam sedan får komma in och göra absolut ingenting och sedan plötsligt får en kontring mot sig är höjden av grymhet.
Domarna stoppar pipan i fickan och Dickens ständiga gnabb med domarna gör att Moraspelarna nästan får slå av handlederna på honom flera gånger om utan åtgärd. Lilja, Brodin mfl blir effektivt nedgjorda genom fenomenalt "på-gränsen" spel från Mora samtidigt som vi helt och hållet saknar förmågan att göra det samma tillbaka (Fimpen är ständigt saknad).

Allting hänger på fysen och det kommer betala sig i längden även om det blir lite vattenskalle vid den här perioden. När grabbarna trots det orkar växla upp är det inte många motståndare som ens kommer ur zon så det är bara att fortsätta stötta grabbarna för laget kommer höja sig, det sätter jag min hatt på.

De enda orosmolnen är att vi har förtvivlat svårt att vinna tekningar (som inte hänger på tung fys) vilket kommer vara kritiskt när det börjar komma måstematcher.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Spelar ju ingen roll hur många matcher vi radar upp... och är "klart bättre" när poängen uteblir.
Det blir inte lättare för varje match vi ger bort.
För det är det detta handlar om, allt som oftast, vi ställer till det för oss själva, vi är inte tillräckligt noggranna, vi fuskar i de små detaljerna, sånt skapar stress.
Så nu ser det ut som om vi inte kan bättre

Jag är lite för rädd om min hatt, så jag bettar inte på den (tror jag blir av med den då)

Har tittat lite på MoDo 2015.
Så sjukt överlägsna dom var, egentligen i alla kvalmatcher, helt absurt.
Men ickeförmågan att förvalta sina lägen plus en nonchalant inställning till spelet i egen zon blev väldigt kostsamt.
Ser flera likheter med dagens DIF

Nu tror nog inte vi halkar ner till kval, men missat Slutspel är absolut en möjlig utgång

Folk pratar om "otur" med tveksamma utvisningar i början av matcherna.
Men det är ju DIF själva som sätter sig i dessa situationer ....gång på gång.

Stå Upp nu DIF, Ta Ansvar, Alla!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar