SHL 18/19 : Mora - Djurgårdens IF 5/1-2019
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 18/19 : Mora - Djurgårdens IF 5/1-2019
Ungdomskedjan måste splittras, faktiskt.
Avskaffa tre mot tre.
Orkar inte leva i den ångest som man hade förra gången det begav sig. Varje match är ju ångest. Finns ingen glädje i detta just nu.
Typiskt vår ledning att intw agera förään det är försent. Blir väl Zabel som tar över om tre-fyra omgångar.
Typiskt vår ledning att intw agera förään det är försent. Blir väl Zabel som tar över om tre-fyra omgångar.
Vad menar du tycker du Djurgården gör en bra match?, mer eller mindre utspelade i 35 minuter, ok slut på andra och stundtals okej spel i tredje gör inte att jag tycker Djurgården förtjänar 3 pinnar. Sen hade vi kunnat fått in en puck, men man måste se mer än sista för att summera en match tycker jag.#10 skrev:Förstår inte hur nån kan tycka att dom vinner välförtjänt, heeelt otroligt hur man kan tycka det efter denna match enligt mig.ken1968 skrev:Nåt som är riktigt uselt så är det tekningar, men grattis Mora ni vann välförtjänt idag efter ytterligare en usel insats av Stockholm stolthet
Vill se :
Förstakedjan
Jonte Virtanen Dick
Hank Strandberg Bergfors
Bemström macdavid Fjällby
Possler nästa att lämna det sjunkande skeppet?
Förstakedjan
Jonte Virtanen Dick
Hank Strandberg Bergfors
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om det här laget, mot all förmodan, vänder skutan och vinner hela skiten till slut, så vore det djupt orättvist. De som idag spelar för och leder vårt hockeylag är inte ens värda att få dricka smältvattnet från isen i ajks träningsanläggning i ritorp.
Fy fan vad usla ni är.
Fy fan vad usla ni är.
Senast redigerad av minalman den 2019-01-05 20:59:02, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har svårt att skylla denna förlust på annat än Robban och grabbarna i båset.
Det är bortom mig hur man, i en match mot ett bottenlag i absolut behov av poäng som kommer förespråka desperationshockey och utefter alla tänkbara scenarion inte skjuta särskilt mycket, ställa en andraspade som har fått spela minimalt under säsongen.
Hade Adam stått kan jag svära på mitt liv att vi hade åkt därifrån med tre poäng. Att han grodar till det på sista målet gör ingen skillnad; Jensen är direkt, ensam ansvarig för både mål 1 och mål 3, även om lägena är bjudningar av utespelare så ska han kunna plocka båda puckarna...
Kul att se att Dicken är i farten. Hultström bra stora delar idag. Fart på juniorerna, och tycker mig se en antydan till framtida mäktigt samarbete firma Bemström/Dick.
Det är bortom mig hur man, i en match mot ett bottenlag i absolut behov av poäng som kommer förespråka desperationshockey och utefter alla tänkbara scenarion inte skjuta särskilt mycket, ställa en andraspade som har fått spela minimalt under säsongen.
Hade Adam stått kan jag svära på mitt liv att vi hade åkt därifrån med tre poäng. Att han grodar till det på sista målet gör ingen skillnad; Jensen är direkt, ensam ansvarig för både mål 1 och mål 3, även om lägena är bjudningar av utespelare så ska han kunna plocka båda puckarna...
Kul att se att Dicken är i farten. Hultström bra stora delar idag. Fart på juniorerna, och tycker mig se en antydan till framtida mäktigt samarbete firma Bemström/Dick.
25/4-2025
Men var du ens med när det begav sig senast? Det finns absolut noll nu som ens påminner om då.EspenK skrev:Orkar inte leva i den ångest som man hade förra gången det begav sig. Varje match är ju ångest. Finns ingen glädje i detta just nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi spelar ut mora i 50 minuter, men om du kollar på vad dom får för mål, utv på deras respektive områden jämfört med våra så har du slutsatsen av min bedömning.
Robban Out. Rangnarsson In
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Robban kommer inte få sparken om ni på allvar tror det. Han har precis förlängt med två år.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Hoppas bara inte lagledning har samma skeva Strutsmentalitet, dvs att man helt totalt saknar sjukdomsinsikt.#10 skrev:Vi har 3 matcher mindre spelade än serieledarna, och 8p mindre....
Vi har 2p till missat Play In, vi borde alltså ha allt att spela för innan denna match.
Ändå uppträder vi som Juniorkronorna mot Schweiz i 30 av 60min.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nej Hank till LexandEspenK skrev:Vill se :
Förstakedjan
Jonte Virtanen Dick
Hank Strandberg Bergfors
-
Magnus Persson hade ett 3års kontrakt så?Mattias_87 skrev:Robban kommer inte få sparken om ni på allvar tror det. Han har precis förlängt med två år.
Man tycker olika det respekterar jag, jag ser det på ett helt annat sätt än dig, men det är väl olika åsikter som utvecklar, och gör ett forum levande#10 skrev:Vi spelar ut mora i 50 minuter, men om du kollar på vad dom får för mål, utv på deras respektive områden jämfört med våra så har du slutsatsen av min bedömning.

Nu missade jag iofs första, men de två sista ägde vi. Att sedan domarna vägrar plocka ut mora trots upprepade solklara förseelser är en annan sak (men det är ju inget nytt)Vikas skrev:Allt annat än 3 poäng till Mora den här matchen vore en orättvisa. Vi är urusla.sauron skrev:Det finns ingen som helst rättvisa i den här världen.
It's the hope that kills you.