Jag gillar Grewes fysiska spel men jag tycker verkligen inte att han spelat till sig en tröja än. Nästa säsong kanske.BOMBOM BOUCHARD skrev:Grewe har spelat till sig en tröja. Växer för varje match. Tacklingen på Rahimi säger mycket om vilken hockeyskalle han besitter. Med ökat självförtroende håller han pucken de där extra tiondelarna nu och kommer till allt bättre lägen.
När Bemström är tillbaka och landslagskillarna återfått orken skulle jag testa följande.
Brodin-Josefsson-Lilja
Axelsson-Wirtanen- Bergfors
Davidsson-Davidsson-Fjällby
Grewe-Strandberg -Bemström
Hank extra, sorry, men med skador/sjukdomar kommer han få spela en hel del.
Säsongen 18/19
Re: Säsongen 18/19
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Att sätta Bemström i en fjärde line är slöseri. Perfekt att lira honom tillsammans med Dicken och Wirtanen. Bemström är trots allt en avslutare av rang. Vi får helt enkelt leva med att ha en underlevererande 4:de kedja. Eller förlita oss på att Grewe tar kliv i sin utveckling samtidigt det lossnar för Bergfors och Strandberg hittar tillbaka till säsongsinledningen.Praetori skrev:Jag gillar Grewes fysiska spel men jag tycker verkligen inte att han spelat till sig en tröja än. Nästa säsong kanske.BOMBOM BOUCHARD skrev:Grewe har spelat till sig en tröja. Växer för varje match. Tacklingen på Rahimi säger mycket om vilken hockeyskalle han besitter. Med ökat självförtroende håller han pucken de där extra tiondelarna nu och kommer till allt bättre lägen.
När Bemström är tillbaka och landslagskillarna återfått orken skulle jag testa följande.
Brodin-Josefsson-Lilja
Brodin-Josefsson-Lilja
Axelsson-Wirtanen- Bemström
Grewe-Strandberg -Bergfors
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var också inne på det. Tycker bara i spelet 5-5så har Bergfors varit starkare på puck. Men väl värt att testa. Sedan får vi ser var kemi uppstår.Andspe skrev:Att sätta Bemström i en fjärde line är slöseri. Perfekt att lira honom tillsammans med Dicken och Wirtanen. Bemström är trots allt en avslutare av rang. Vi får helt enkelt leva med att ha en underlevererande 4:de kedja. Eller förlita oss på att Grewe tar kliv i sin utveckling samtidigt det lossnar för Bergfors och Strandberg hittar tillbaka till säsongsinledningen.Praetori skrev:Jag gillar Grewes fysiska spel men jag tycker verkligen inte att han spelat till sig en tröja än. Nästa säsong kanske.BOMBOM BOUCHARD skrev:Grewe har spelat till sig en tröja. Växer för varje match. Tacklingen på Rahimi säger mycket om vilken hockeyskalle han besitter. Med ökat självförtroende håller han pucken de där extra tiondelarna nu och kommer till allt bättre lägen.
Brodin-Josefsson-Lilja
Brodin-Josefsson-Lilja
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Possler bör ju kunna lira med Strandberg och Bergfors. Hank/Possler/Ågren och Grewe. Finns förhoppningsvis en del att bolla med.Andspe skrev:Att sätta Bemström i en fjärde line är slöseri. Perfekt att lira honom tillsammans med Dicken och Wirtanen. Bemström är trots allt en avslutare av rang. Vi får helt enkelt leva med att ha en underlevererande 4:de kedja. Eller förlita oss på att Grewe tar kliv i sin utveckling samtidigt det lossnar för Bergfors och Strandberg hittar tillbaka till säsongsinledningen.Praetori skrev:Jag gillar Grewes fysiska spel men jag tycker verkligen inte att han spelat till sig en tröja än. Nästa säsong kanske.BOMBOM BOUCHARD skrev:Grewe har spelat till sig en tröja. Växer för varje match. Tacklingen på Rahimi säger mycket om vilken hockeyskalle han besitter. Med ökat självförtroende håller han pucken de där extra tiondelarna nu och kommer till allt bättre lägen.
Brodin-Josefsson-Lilja
Brodin-Josefsson-Lilja
Verkar bli tidigt uttåg för junis kronorna.
Bra att få hem Bemström dock.
Måste väl kunna lira nästa nu va? Hoppas han kan skaka av sig den här usla insatsen och ta med sig det positiva från tidigare matcher.EspenK skrev:Verkar bli tidigt uttåg för junis kronorna.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kanske bäst att låta honom vila upp sig. 

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sturebadet?BOMBOM BOUCHARD skrev:Kanske bäst att låta honom vila upp sig.

Hade inte brytt mig ett skit om han festat efter en VM-turnering i maj, men med match på lördag borde hans instinkt varit att vila och komma i fas med tidsskillnaden.
Första kursen på hockeygymnasiet borde vara ”hur du hanterar sociala medier som publik person”. Att dom aldrig fattar.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Puckey skrev:Sturebadet?BOMBOM BOUCHARD skrev:Kanske bäst att låta honom vila upp sig.
Hade inte brytt mig ett skit om han festat efter en VM-turnering i maj, men med match på lördag borde hans instinkt varit att vila och komma i fas med tidsskillnaden.

Ja, det vore något det.
Annars kan jag väl tycka att han borde avstå lördagens match oavsett.
Blir sällan någon succé direkt efter hemkomst från JVM.
Bättre han får vila samt att Grewe får mer matcher så kan Bemström ladda för nästa match istället. Han lär vara rätt besviken och kan också behöva smälta kvartsfinalfiaskot.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Manuel Ågren spelar j20 ikväll.
Kul!
Kul!
Hur gick det för han?BOMBOM BOUCHARD skrev:Manuel Ågren spelar j20 ikväll.
Kul!
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
-1, inga mål inga assist.TheForsa skrev:Hur gick det för han?BOMBOM BOUCHARD skrev:Manuel Ågren spelar j20 ikväll.
Kul!
Inne på två mål bakåt och ett framåt.
DIF!
Får verkligen enorma flashbacks till året vi åkte ur.
Det året vägrade vi ändra på något tills det var alldeles för sent. Och vi lär göra exakt samma sak i år också.
Det är bara att böna och be att vi slipper Solna i ett kvalspel, för det här laget skulle skita på sig totalt i ett derby.
Det året vägrade vi ändra på något tills det var alldeles för sent. Och vi lär göra exakt samma sak i år också.
Det är bara att böna och be att vi slipper Solna i ett kvalspel, för det här laget skulle skita på sig totalt i ett derby.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Visst är vi alla jävligt besvikna. Men vi kommer inte att få kvala. Däremot finns ju risken för tidigt sommarlov och undrar hur vi budgeterat där...
Avskaffa tre mot tre.