Vi hade dom 2 bästa...1 av dom halvfrisk...B.I.B.A skrev:Och av den anledningen är det klokt att ha mer än 1 erfaren och frisk SHL-center med sig när säsongen börjar.#10 skrev: Marknaden är ju aningen begränsad vid den tidpunkten
SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 28/12-2018
Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 28/12-2018
Ante kunde knappt gå ut på isen utan att få hjärnskakning. Efter Josefson hade vi en oerfaren 19-åring och en 26-åring från hockeyallsvenskan.#10 skrev:Vi hade dom 2 bästa...1 av dom halvfrisk...B.I.B.A skrev:Och av den anledningen är det klokt att ha mer än 1 erfaren och frisk SHL-center med sig när säsongen börjar.#10 skrev: Marknaden är ju aningen begränsad vid den tidpunkten
Avgå Jocke.
- Lee Harvey Oswald
Så, om vändningen kom förra matchen, vad hamnar denna match i ordningen då, borde den inte spelats för flera veckor sedan?
Förvirrad
Vi får vara glada om vi slipper kval, längtar tills det är över
Förvirrad

Vi får vara glada om vi slipper kval, längtar tills det är över
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fyfan vad deppiga alla är. Tycker vi lirat helt okej nu de två senaste matcherna och borde vunnit nåda med normal utdelning. Men nu kommer grabbarna från en rejäl svacka och då är det svårt att sätta dit lägena. Förstakedjan hade gjort tre-fyra mål om de haft samma utdelning som i början av säsongen. Det är smådetaljer som avgör och jag har iaf fullt förtroende för att de kommer komma tillbaka till acceptabel nivå. Tåget för topp 2 känns som att det har gått, men topp 6 är inte på något sätt kört.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Avgå alla!
Och kom sedan tillbaka på söndag och spöa skiten ur plastlget från småland!
Jag tror ändå på att behålla kedjorna. De behöver bara hitta varandra igen, som innan frölundamatchen, då JJ gick ut och 91 kom hem. Sedan dess har det varit stukat, men jag tror det går att hitta tillbaka. Och snart får vi hem junioren från SVT-turneringen.
Och kom sedan tillbaka på söndag och spöa skiten ur plastlget från småland!
Jag tror ändå på att behålla kedjorna. De behöver bara hitta varandra igen, som innan frölundamatchen, då JJ gick ut och 91 kom hem. Sedan dess har det varit stukat, men jag tror det går att hitta tillbaka. Och snart får vi hem junioren från SVT-turneringen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
- Säsongskort: Ja
Ja - den stora vändningen kommer nästa match. Då jävlar tar vi dem!
Tjugohundratolv ringde.
Vi alla kommer ihåg vad som hände under kommande säsonger. Fear not, det löser sig. Nuvarande spelare ska vända skutan. Utan känslor. Utan fart. Utan intensitet. Utan vilja.
Vänta bara!
På Söndag är det Växjö mot Adam Reideborn. Kul. Längtar. Verkligen.
Vi har alltså gjort 12 mål på de senaste sju matcherna. Skrämmande bra!
Tjugohundratolv ringde.
Vi alla kommer ihåg vad som hände under kommande säsonger. Fear not, det löser sig. Nuvarande spelare ska vända skutan. Utan känslor. Utan fart. Utan intensitet. Utan vilja.
Vänta bara!
På Söndag är det Växjö mot Adam Reideborn. Kul. Längtar. Verkligen.
Vi har alltså gjort 12 mål på de senaste sju matcherna. Skrämmande bra!
25/4-2025
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
När jag läser denna tråd får jag känslan att en hel del vältrar sig i motgångarna.
Behåll Robban.
Kämpa DIF.
Nu tar vi Växjö.
Behåll Robban.
Kämpa DIF.
Nu tar vi Växjö.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
De verkar inte ha kul där ute och då är det svårt att lira bra hockey. På tok för många soloförsök och desperata uppoffringar men märkligt nog mest i anfallszon medan passiviteten är förhärskande i de defensiva ytorna. Förmätet att gissa men man skulle nästan kunna gissa att ett gäng forwards åkte på landslagsturnering och kvar hemma var ett gäng backar som inte kunde fila system och överbelastning utan bara körde fys.
Överlag är det en hel drös med fina individuella insatser men grabbarna spelar inte som ett lag. Och nej, till skillnad mot säsongen då vi åkte ur så är detta något helt annat. Då åkte alla runt och väntade på att någon annan skulle lösa situationerna ute på isen. Nu försöker man nästan för mycket i offensiven, hamnar i varandras ytor men låter benen jobba istället för huvudet.
Men hatten av till Rögle. De spelade verkligen fin hockey i de två första perioderna men sen orkade de inte riktigt och på slutet tycker jag vi tog över matchen. Det gällde även under förlängningsspelet men Brodin går tyvärr bort sig och är sen för trött och långsam. I det läget borde han i min bok ha rivit omkull Bristedt för en straff istället.
Det är svårt att hänga någon efter de två senaste insatserna men spelarna måste hitta tillbaka till harmonin som fanns i spelet i början av säsongen och jag tror Robban&Co måste lägga bort de mer avancerade momenten för att det skall kunna hända för nu blir det bara förvirrade spelare. Särskilt Davidssons/Jägarn verkar inte ha mognat helt för att klara av att spela systemhockeyn fullt ut utan bör få friare tyglar för att hitta kemin igen (som man brukar göra med juniorer, lägre krav bara in och kör). När spelet sen börjar stämma och det trillar in ett par puckar kan man börja skruva igen.
Överlag är det en hel drös med fina individuella insatser men grabbarna spelar inte som ett lag. Och nej, till skillnad mot säsongen då vi åkte ur så är detta något helt annat. Då åkte alla runt och väntade på att någon annan skulle lösa situationerna ute på isen. Nu försöker man nästan för mycket i offensiven, hamnar i varandras ytor men låter benen jobba istället för huvudet.
Men hatten av till Rögle. De spelade verkligen fin hockey i de två första perioderna men sen orkade de inte riktigt och på slutet tycker jag vi tog över matchen. Det gällde även under förlängningsspelet men Brodin går tyvärr bort sig och är sen för trött och långsam. I det läget borde han i min bok ha rivit omkull Bristedt för en straff istället.
Det är svårt att hänga någon efter de två senaste insatserna men spelarna måste hitta tillbaka till harmonin som fanns i spelet i början av säsongen och jag tror Robban&Co måste lägga bort de mer avancerade momenten för att det skall kunna hända för nu blir det bara förvirrade spelare. Särskilt Davidssons/Jägarn verkar inte ha mognat helt för att klara av att spela systemhockeyn fullt ut utan bör få friare tyglar för att hitta kemin igen (som man brukar göra med juniorer, lägre krav bara in och kör). När spelet sen börjar stämma och det trillar in ett par puckar kan man börja skruva igen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Ja du, vad fan ska man annars vältra sig i? (det är liksom det DIF bjuckar på denna säsong).BOMBOM BOUCHARD skrev:När jag läser denna tråd får jag känslan att en hel del vältrar sig i motgångarna.
Behåll Robban.
Kämpa DIF.
Nu tar vi Växjö.
Men du får gärna komma med tips

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kan ju alltid ta till flaskan.Lee Harvey Oswald skrev:Ja du, vad fan ska man annars vältra sig i? (det är liksom det DIF bjuckar på denna säsong).BOMBOM BOUCHARD skrev:När jag läser denna tråd får jag känslan att en hel del vältrar sig i motgångarna.
Behåll Robban.
Kämpa DIF.
Nu tar vi Växjö.
Men du får gärna komma med tips
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm