Manijock skrev:Måste sluta spela våra HA-spelare i avgörande lägen. Jävligt tröttsamt att gång på gång se Hank lufsa runt och huvudlöst sprätta puck, att se Possler trampa vatten, att se JP och Norell försöka skaka av sig press på alla fyra. Det tar aldrig slut. Hank som bara är med i truppen för att han är bra på att peppa. Kunde likväl anställa honom som ass-tränare. Possler som vart ung och lovande en halv karriär. Norell som ska kunna bära puck utan att kunna stå upp.
Haha, målande beskrivning, jag kan se det framför mig (tyvärr )
Icke att förglömma, -Norells enastående förmåga att lösa stressade situationer på ett konstruktivt sätt. (en av huvudmotiveringarna till hans kontraktsförlängning)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vad har hänt med den här föreningen egentligen?
Det finns ingen glöd. Inget "jävlaranamma". Vi har gått från att vara det svåraste laget att möta på bortais - till det lag alla vill möta på Hovet.
Hultström får klubban upp i skrevet, ingen jävel reagerar.
Ingen sätter lite tryck på domare. Ingen står och skriker i båset.
Vi har en tränare som är helt knäpptyst, visar inga känslor öht.
Samtidigt har supportrar tröttnat. Trycket i hemmaklacken bleknar och vi blir utsjungna i Globen. Men det är inte så konstigt. Man börjar bli smått orolig. Kval är inte så osannolikt längre.
Jag trodde vi ville tillbaka till en ny storhetstid, men det går helt åt andra hållet.
Trist att Robban skrivit på 3 år till precis, så kanske får börja något försiktigare med att kicka Musse och få in någon som faktiskt kan styra upp ett spelsystem som passar vårt begränsade spelarmaterial.
Vikas skrev:Dags att se över tränarsituationen på allvar nu.
Trist att Robban skrivit på 3 år till precis, så kanske får börja något försiktigare med att kicka Musse och få in någon som faktiskt kan styra upp ett spelsystem som passar vårt begränsade spelarmaterial.
Om Robban får foten så kommer sannolikt Jocke eller Musse bli head coach. Det vore dödsstöten.
ciirree skrev:Vad har hänt med den här föreningen egentligen?
Det finns ingen glöd. Inget "jävlaranamma". Vi har gått från att vara det svåraste laget att möta på bortais - till det lag alla vill möta på Hovet.
Hultström får klubban upp i skrevet, ingen jävel reagerar.
Ingen sätter lite tryck på domare. Ingen står och skriker i båset.
Vi har en tränare som är helt knäpptyst, visar inga känslor öht.
Samtidigt har supportrar tröttnat. Trycket i hemmaklacken bleknar och vi blir utsjungna i Globen. Men det är inte så konstigt. Man börjar bli smått orolig. Kval är inte så osannolikt längre.
Jag trodde vi ville tillbaka till en ny storhetstid, men det går helt åt andra hållet.
Precis all respekt för Robert Ohlsson försvann ikväll. Jag kan inte tänka mig en tränare med mindre pondus än RO i motgång. Jag kan ta torsken, allt du hade behövt göra ikväll var att stå upp för Hultström. Skämmes!!!
*edit* Såg precis presskonferensen, KARLJÄVELN SITTER OCH HYLLAR STÄMNINGEN I LINDABARENA - EFTER 10:e FÖRLUSTEN PÅ 11 MATCHER. PÅ RIKTIGT, DRA ÅT ##%%%**?!!#!!
Sjukt tråkigt att vi inte släpper fram våra Junisar som tar för sig. Såg att frölunda's Lucas Raymond fått mera speltid och gjorde tom ett mål idag. Tänk om vi skulle kunna göra samma med typ Holtz, men nej vi ska bara köra våra trötta 2-3-4 kedjor istället för att ge talangerna chansen.
precis som många säger. Vi har inte glöden. Tar ett slag på pungen med att rycka på axlarna. Vill vara mer i offensiv zon men jobbar i två av tre perioder inte särskilt hårt för att vara där. Bekväm ishockey istället för att gå all in.
TheForsa skrev:Tvek på Possler blivit skadad. Enligt ryktesväg har grejer hänt på julfesten och han blivit uppläxad av klubbledningen.
Vad som hänt i detalj fick jag inte veta.
TheForsa skrev:Tvek på Possler blivit skadad. Enligt ryktesväg har grejer hänt på julfesten och han blivit uppläxad av klubbledningen.
Vad som hänt i detalj fick jag inte veta.
En förstaformation som glänste i början av säsongen samt likaså PP med siffror som var overkligt bra var det som gjorde att vi låg i topp under ganska lång tid. Skador på bärande spelare, framförallt 40, tog ner oss på jorden igen, både för första och PP. Osis förstås med 31 som missat stor del av säsongen men som flera sagt så borde ju sportchefen inte räknat med Ante annat än som en bonus.
Juniorkedjan har inte alls kommit upp i nivå på hela säsongen, andrakedjan (eller egentligen från början första) inte kommit igång pga skador medan fjärde gjort det helt ok förutom att man kunde förväntat sig några fler mål från Bergfors.
Dessvärre rinner tiden iväg så hur länge kan man vänta på juniorkedjan innan man gör ngn förändring? Kan andra äntligen få lite kontinuitet och komma upp i sin kapacitet?
Själv hade jag nog testat att flytta 91 för att testa ihop med 31 och 13. I detta läge känns det bättre att göra någon förändring än att bara vänta. 80 har ju gjort det bra med bröderna tidigare så kan ju vara värt att prova igen.