Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Vikas »

Brodin frias av disciplinnämnden.

Berglund får 2 matcher för crosscheckingen in i målburen.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:Brodin frias av disciplinnämnden.

Dra mig baklänges. Rättvisa har segrat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

minalman skrev:
Vikas skrev:Brodin frias av disciplinnämnden.

Dra mig baklänges. Rättvisa har segrat.
Jupp
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Med tanke på gårdagens fall framåt spelmässigt så är jag inte orolig. Vi kommer börja käka poäng nu igen.
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Med tanke på gårdagens fall framåt spelmässigt så är jag inte orolig. Vi kommer börja käka poäng nu igen.
Håller med delvis. Vill dock se flera sådana prestationer för att oron ska försvinna helt och hållet.
Sen skulle det vara bra för självförtroendet för laget att ta några segrar också.

Men fortsätter vi som igår kommer poängen ramla in.
Praetori

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:Med tanke på gårdagens fall framåt spelmässigt så är jag inte orolig. Vi kommer börja käka poäng nu igen.
Börjar man titta på statistiken är det precis som många skrev efter matchen mot Brynäs den 17e November. Laget har hamnat i en svacka som på allvar blev kännbar då. Ett lite förskjutet mörka November-syndrom (det kan säkerligen har att göra med försäsong och träningsupplägg och alla lag verkar drabbas vid olika tidpunkter under säsongen). Det är svårt eller omöjligt att ligga på topp en hel säsong och det märks när det är fysmonster som Hank och Bergfors (eller enormt lovande Adam Falk) som haft bäst Corsi och Fenwick (de har legat bra till bland forwards under hela den här perioden). Hur mycket jag än diggar professionaliteten hos Hank och Bergfors så håller det inte om kedjorna inte samtidigt gör mål. Hade vi haft samma "driv" hos våra "poänglirare" hade vi vunnit fler matcher helt enkelt (dvs ingen svacka). Men jag tror inte det är en motivationsfråga utan rent mentalt och fysiskt.

Precis som du skrev så var gårdagen ett fall framåt men bara på vissa punkter. Rent statistiskt så höjde sig Possler och Josef (han var inte på topp på slutet innan skadan) men även Bernhardt, JP mfl kanske är på väg upp igen. Dick har varit markant bättre sedan han kom tillbaka än vad han var i början av säsongen och där kan det säkert lossna ordentligt framöver. Tyvärr ligger Davidssons/Fjällby på för dålig nivå men även Brodin och Lilja (det meckas på tok för mycket längs sargerna istället för att gå direkt på kassen) och det finns fog för dylika påståenden rent statistiskt också.

Jag är inte direkt orolig. Nu trodde jag vi skulle vara jämnare i år jämfört med fjolåret men den fina starten på säsongen skapade en känsla av en maxkapacitet och en lägstanivå som istället skulle placera oss i toppen snarare än det jag trodde. Sen har det varit dassigt sedan mitten på November men jag tror fortfarande vi hör hemma bland topp 6. Sen tror jag det här laget är bäst när det gäller i slutspel men det handlar om att ta sig dit också.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Säsongens första verkliga måstematch imorgon. Om nu topp 6 ska vara drömmen. Personligen så är jag säker på åttondel, men tror det kan gå om resultaten börjar studsa lite mer med oss. Inga fler fjösiga X! Bara tre poäng gäller....

Snälla börja motbevisa mig igen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Med tanke på att det var ett fullsatt Globen var detta ”fall framåt” fortfarande på tok för jävla lamt. Man blir alltså nollade inför 13k åskådare. Den riktiga desperationen var minut 1-2 samt 58-60. Allt därimellan var såsigt och sömnigt.

Man måste ställa högre krav vid dessa tillställningar. Förstår inte att man går runt och är nöjd efter att ha nollats i Globen.

Hur kommer inställningen vara Timrå borta om man inte kan vara mer desperat under dessa förutsättningar?

Vid sådana här tillställningar åren 2006-08 fick vi mer uträttat på ren inställning med killar som Anger, Ask, Bäcker och Frylén än dagens så kallade stjärnspelare.
Säg den glädje som varar
Manijock

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev:
pulverapa skrev: Den riktiga desperationen var minut 1-2 samt 58-60.
Fast var var desperationen minut 58-60? Var ju sämsta skedet under hela matchen. Första perioden var bra, andra styrde vi också även om målchanserna duggade allt mer långsamt. Tredje är en lång pina med kulmen i uselhet sista minuterna.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Första perioden gjorde vi ju nästan allt rätt förutom vid målet då. Tänk om alla våra perioder såg ut som den. Men nu är det förbi och det ska bli väldigt intressant (och nervöst) hur vi presterar mot Rögle ikväll.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Haha, vi gör "en" bra period spelmässigt..... och forumets experter är redan övertygade, det har vänt nu :lol:

Det är så mycket i spelet som inte stämmer, när vi sedan börjar få vissa delar att fungera spelmässigt men inte får resultatet med oss...och säsongen rullar på in i januari, ja då blir det en utmaning för ledarstaben att ingjuta mod och framtidstro i denna samling vilsna och oerhört långsamma (både i tanke och på skridskor) spelare

Vi håller på att bädda upp för en 11-12 plats, hoppas så klart att jag är helt ute och cyklar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Man måste ju försöka vara optimistisk. Hade jag varit så pessimistisk som vissa här inne så hade jag slutat gå på hockey i Hockeyallsvenskan. Man stannar kvar och väntar på vändningen, för den kommer förr eller senare.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bra med optimism, så länge det inte går över i naivitet.
Att envist tro på en förändring genom att köra på med formationer som är helt feltajmade med varandra känns varken kompetent eller förtroendeingivande.

Intressant med genomtänkta beslut av disciplinnämnden ....som omväxling
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Att röra om i vissa formationer har jag förespråkat i flera veckor då det endast är förstakedjan som klickar. Och ungdomskedjan fungerar inte i slutspel och det fick vi bevis på förra säsongen i slutspelet.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Måste sluta spela våra HA-spelare i avgörande lägen. Jävligt tröttsamt att gång på gång se Hank lufsa runt och huvudlöst sprätta puck, att se Possler trampa vatten, att se JP och Norell försöka skaka av sig press på alla fyra. Det tar aldrig slut. Hank som bara är med i truppen för att han är bra på att peppa. Kunde likväl anställa honom som ass-tränare. Possler som vart ung och lovande en halv karriär. Norell som ska kunna bära puck utan att kunna stå upp.
Skriv svar