Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Vikas »

Är det bara jag som börjar bli jävligt less på trafikkonerna vi har i båset?

Precis alla inser hur förjävligt det ser ut på isen match efter match efter match. Men tränarna gör ABSOLUT INGENTING för att förändra läget, varken genom att förändra i femmorna eller att ändra på spelsättet. Får jag se Robbans ledsna ansikte i båset en gång till vet jag inte vad jag gör. Visa lite jävla pondus för en gångs skull.

Man visste ju från första början att snacket om guldfavorit var rent skitsnack, men att det skulle se så här jävla illa ut hade man aldrig trott.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Vikas skrev:Är det bara jag som börjar bli jävligt less på trafikkonerna vi har i båset?

Precis alla inser hur förjävligt det ser ut på isen match efter match efter match. Men tränarna gör ABSOLUT INGENTING för att förändra läget, varken genom att förändra i femmorna eller att ändra på spelsättet. Får jag se Robbans ledsna ansikte i båset en gång till vet jag inte vad jag gör. Visa lite jävla pondus för en gångs skull.

Man visste ju från första början att snacket om guldfavorit var rent skitsnack, men att det skulle se så här jävla illa ut hade man aldrig trott.
Ring Säcken
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

BigJ skrev:
Vikas skrev:Är det bara jag som börjar bli jävligt less på trafikkonerna vi har i båset?

Ring Säcken
Eller Hardy. Någon som inte har huvudet så jävla högt upp i sitta egna arsle/spelsystem att han inte vågar byta. Inte ens flytta på ett par gubbar! Stolt som en jävla ÅSNA!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Haha, Forumet levererar :lol: .
Säcken...som cementerat MoDo i Allsvenskan...och Hardy :D .
Tror inte han hittar från båset till omklädningsrummet ens

Klurigt med eventuell ersättare.
Skulle säga att vi har 6 omgångar till att på oss att helt plötsligt börja spela SeptemberHockey igen, sedan är det full panik
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Var väl väntat att "avgå robban"-snacket skulle komma igång när det börjar gå motigt. Knappast bara Robbans fel att vi inte kan plocka poäng, kolla vad han har att jobba med. Ett gäng juniorer och några 25-åringar från hockeyallsvenskan. Även om jag också har synpunkter på hur vi matchar våran laguppställning ibland så finns det inte en tränare i världen som kan vinna titlar när spelarmaterialet inte håller. Att vi var ett topplag och gick till semi förra året är en bragd och det ska Robban ha all cred för. Sen kanske Säcken hade passat bättre för ett lag som borde slåss för sin överlevnad, men personligen ser jag hellre att vi satsar på Robban och försöker få in en sportchef som sätter ihop ett slagkraftigt SHL-lag.

Förstår att det suger att få ge upp gulddrömmen, men vi är inte bättre än såhär. Bara att acceptera.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Deer in headlights...

Att envisas med att ställa ut Lill Falk till line up igår, med förlorad tekning,en missad markering och en jätte målchans emot satte på något sätt nivån för hela matchen. Och det krävdes 2-2 innan några ändringar i kedjorna gjordes. Ohlsson saknar verkligen helt förmågan att vända på matchbilden. En bra tränare men usel matchcoach helt enkelt.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Deer in headlights...

Att envisas med att ställa ut Lill Falk till line up igår, med förlorad tekning,en missad markering och en jätte målchans emot satte på något sätt nivån för hela matchen. Och det krävdes 2-2 innan några ändringar i kedjorna gjordes. Ohlsson saknar verkligen helt förmågan att vända på en matchbild. En bra tränare men usel matchcoach helt enkelt.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:Haha, Forumet levererar :lol: .
Säcken...som cementerat MoDo i Allsvenskan...och Hardy :D .
Tror inte han hittar från båset till omklädningsrummet ens

Klurigt med eventuell ersättare.
Skulle säga att vi har 6 omgångar till att på oss att helt plötsligt börja spela SeptemberHockey igen, sedan är det full panik
Hardy är väl mest sarkasm kanske :lol: Säcken har dock räddat upp vårt försvar förr. Misslyckas med alla förutom oss. En riktig legend!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Blir det kvalspel? Jisses vi har ju Fan inget anfallsspel längre. Senaste matcherna har vi väll haft någon enstaka anfall av längre karaktär. Sedan spelet i egen zon är ju Fan så man blir mörkrädd. Puckar bara spelas iväg på chans. Nä fy fan visste att vi inte skulle vara en guldkanditat med det svaga lag vi har men att det skulle bli bottenstrid trodde jag inte.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

15 poäng ner till kvalspel.

Borde inte vara så oroande, men med tanke på hur urusla vi varit sen Oktober så ska man inte räkna ut det än.

Slutspel har vi ingenting att göra i, bara att glömma.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev:15 poäng ner till kvalspel.

Borde inte vara så oroande, men med tanke på hur urusla vi varit sen Oktober så ska man inte räkna ut det än.

Slutspel har vi ingenting att göra i, bara att glömma.

Njaa, placeringarna 11-12 kändes som ett dåligt skämt i november, nu är vi en match ifrån.

Här är kommande 6 omgångar, skulle säga att kval inte är uteslutet än

Rögle (B)
Växjö (H)
Mora (B)
Skellefteå (B)
Linköping (H)
Brynäs (B)

Tror inte Robban med vänner är kvar efter denna förlustsvit
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Lee Harvey Oswald skrev:Tror inte Robban med vänner är kvar efter denna förlustsvit
Robban får inte kicken med ett nytecknat kontrakt på flera år.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Här är kommande 6 omgångar, skulle säga att kval inte är uteslutet än

Rögle (B)
Växjö (H)
Mora (B)
Skellefteå (B)
Linköping (H)
Brynäs (B)

Tror inte Robban med vänner är kvar efter denna förlustsvit
Senaste trepoängaren lär ha varit för över en månad sedan, 24 november. Robban med vänner bör sova lika dåligt som jag gör, redan idag 27 december.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Brodin anmäld till disciplinnämnden. Vilket skämt.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Örebroarn skrev:Brodin anmäld till disciplinnämnden. Vilket skämt.
"Daniel Brodin, Djurgården:
I slutet av första perioden så spelar HV71:s Didrik Strömberg iväg pucken bakom mål. Djurgårdsspelaren Daniel Brodin kommer åkande mot Strömberg som försöker undvika Brodin och går åt höger. Brodin som vill tackla Strömberg missar och träffar istället med sitt vänstra knä på Strömbergs vänstra ben."

Om detta stämmer (vilket det inte gör, för Strömberg körde ju rakt in i Brodins knä, eftersom annars hade han kört in i målburen), så skulle det ha kallats "knätackling", vilket Brodin helt felaktigt fick 5 + match för, vilket redan det var alldeles på tok för mycket.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar