SHL 18/19: Mora - Djurgårdens IF 20181221
Re: SHL 18/19: Mora - Djurgårdens IF 20181221
Ja herre jävlar vad värdelöst detta var, säger ju en hel del om hur vårat lag mår när ett lag som Mora kan nysa på vår så kallade tuffaste lirare och han far över sargen, ger riktig sköna signaler till gruppen och övriga Sverige att vi är ett lag att räkna med.
Vad ska vi skylla på nu en spelare borta(Ante räknar jag inte med) fått in Jägarn Wirtanen och till viss del Davidsson, hur fan kan vi inte prestera bättre än detta, helt ärligt så förstår jag inte varför vi som lag har tappat ALLT, och att vi tydligen har flest landslagsmän i vår trupp är för mig en gåta.
Bitter? ja det kan ni ge er fan på.
Vad ska vi skylla på nu en spelare borta(Ante räknar jag inte med) fått in Jägarn Wirtanen och till viss del Davidsson, hur fan kan vi inte prestera bättre än detta, helt ärligt så förstår jag inte varför vi som lag har tappat ALLT, och att vi tydligen har flest landslagsmän i vår trupp är för mig en gåta.
Bitter? ja det kan ni ge er fan på.
- Lee Harvey Oswald
I 60min?Mattias_87 skrev:Där var den helgen förstörd.
När gjorde vi en bra match senast?
Förra säsongen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äntligen får Possler en skicklig medspelare. Syns direkt hur han höjer sitt iögonfallande spel, gärna en förlängning där, låt oss säga 5+2,5 år. Har sällan sett en mer lovande kille som dock trots 3576matcher i shl ännu väntar på en gnutta genombrott.
Bröderna Davidsson är så jäkla snabba i spelet att inte ens pucken eller tanken på dem själva hinner med. Fjällby passar som handen i handsken i det spelsättet.
Bergfors har inte tagit lärdom av Robbans alla dissningar. Har äntligen fått upp självförtroendet.
Mora hade en jäkla tur ikväll. Hade bara Henke fått 10 frilägen till hade säkert 1 resulterat.
Landslagskillarna lyser av självförtroende.
Hv hemma blir ännu en enkel globenmatch.
Livet leker.
Sist, tänk när Jakob återkommer......vilket jäkla lag alltså.
Bröderna Davidsson är så jäkla snabba i spelet att inte ens pucken eller tanken på dem själva hinner med. Fjällby passar som handen i handsken i det spelsättet.
Bergfors har inte tagit lärdom av Robbans alla dissningar. Har äntligen fått upp självförtroendet.
Mora hade en jäkla tur ikväll. Hade bara Henke fått 10 frilägen till hade säkert 1 resulterat.
Landslagskillarna lyser av självförtroende.
Hv hemma blir ännu en enkel globenmatch.
Livet leker.
Sist, tänk när Jakob återkommer......vilket jäkla lag alltså.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skellefte borta var ju rätt hygglig. Kaffe hemma likaså även om det var en tuff match med torsk.Lee Harvey Oswald skrev:I 60min?Mattias_87 skrev:Där var den helgen förstörd.
Förra säsongen
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Återigen ger vi bort en match mot dem sämsta lagen. Plus att vi hade chansen att knappa in på Luleå etc men detta lag visar att dem inte vill ligga i toppen.
- diftobbe89
Mysig Fredag. Pisk uppe i Mora i en match där DIF bjöd på hela 0 tacklingar.
Härligt bygge han fått ihop den vältaliga sopan.
Härligt bygge han fått ihop den vältaliga sopan.
Spela fult
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Katastrof. MORA. vi torskade mot MORA.
Vad fan har man i toppen att göra då? Nada. Godnatt.
DIF!
Ännu roligare blir det när man inser att Mora hade 7 spelare borta.Daniel942 skrev:Katastrof. MORA. vi torskade mot MORA.
Så vi torskade mot ett halvt Mora.
God Jul!
- Lee Harvey Oswald
Tror vi pratar om olika saker.Praetori skrev:Skellefte borta var ju rätt hygglig. Kaffe hemma likaså även om det var en tuff match med torsk.Lee Harvey Oswald skrev:I 60min?Mattias_87 skrev:Där var den helgen förstörd.
Förra säsongen
"Hygglig" har vi gjort några stycken denna säsong.
Ja, 2-0-tappet hemma mot kaffe var en sån och även aik borta, då allt vi sköt gick in...och lite till
Men fokuserat i 60min och att vi dikterar villkoren, det har jag inte sett...och lär inte få se på ett tag.
Vi riskerar alltså på allvar att tom missa Play In.
Fin Julklapp DIF.
Tack, känner mig riktigt taggat inför resten nu (Applause )
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Börjar faktiskt bli dags att fundera på om ledarna ska va kvar, kan man inte motivera laget efter minst 8 hel usla matcher i rad, inte få till mer än ett par tre uppspel, sedan bara långa chans puckar som antingen går till icing eller motståndarna, så måste man börja ifråga sätta ledarskapet. Tycker precis som fler att det är ren stöld att vi får en pinne, och kan nog säga att Dif är klart sämst i SHL just nu.
Känner mig jävligt förbannad att offra ytterligare en kväll på att titta på denna oinspirerande hockey som Djurgården lirar, helt utan känslor, vilja och stolthet. Kommer krävas riktigt mycket för att vända detta till ett lag som börjar vinna igen.
Känner mig jävligt förbannad att offra ytterligare en kväll på att titta på denna oinspirerande hockey som Djurgården lirar, helt utan känslor, vilja och stolthet. Kommer krävas riktigt mycket för att vända detta till ett lag som börjar vinna igen.
Ring Säcken. Kasta Robban åt helvete! Nu handlar det om att stänga zonen. Sarg ut och hoppas på att nå en åttondel. Det måste få ett slut. Vi kan inte låtsas att dessa medelmåttor är toppmaterial. Lira avancerat kombinationsspel med spelare som knappt är kapabla att hålla i klubban under press. Vi är och förblir rena medelmåttor i år. Robban är inte kapabel att se detta, det är uppenbart. Pull the plug!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det håller jag inte med om. Vi har en hel del fruktansvärt bra spelare men dom kämpar inte eller så spelar fel spelare tillsammans. Vi behöver göra om i kedjorna förutom förstakedjan när Jacob är tillbaka. Någon i ungdomskedjan behöver bytas in och få in en mer skäggig spelare där... vem det är vet jag inte. Dick?Manijock skrev:Vi kan inte låtsas att dessa medelmåttor är toppmaterial.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
¨Mattias_87 skrev:Det håller jag inte med om. Vi har en hel del fruktansvärt bra spelare men dom kämpar inte eller så spelar fel spelare tillsammans. Vi behöver göra om i kedjorna förutom förstakedjan när Jacob är tillbaka. Någon i ungdomskedjan behöver bytas in och få in en mer skäggig spelare där... vem det är vet jag inte. Dick?Manijock skrev:Vi kan inte låtsas att dessa medelmåttor är toppmaterial.
Vi har 2st.
Resten är en blandning av "bra då och då" och medelmåttor.
Oavsett ska vi slå ett lag som Mora.
Det sitter i huvudet nu på väldigt många som spelar under sin förmåga, vet inte om Robban med Vänner kan hantera läget som uppstått nu, hur länge kan vi vänta?
Tills 11:e platsen är "säkrad"?
- Lidingö DIF
Nog för att inget ser direkt inspirerande ut just nu men jag undrar ändå mest vad som har hänt med farten? Vi är plågsamt långsamma och fettlassen verkar tycka en hockey-längd är rena IronMan. Mora såg snabba ut. Herregud!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
-
Finns 0 fart.
Finns 0 intensitet.
Finns ibland finess, då gör vi mål.
Alla åker runt och väntar på att någon annan ska göra det berömda "jobbet". När ingen vill göra jobbet är vi ett helt mediokert skräpgäng som åker och torskar borta mot Mora, Brynäs och alla andra såsgäng i mitten/botten av tabellen. Skäms tamejfan.
Helt jävla klappuselt. Tack för det här jävla pissåret.
EDIT: Och innan någon börjar, inget fylleinlägg. Jobbar nätter. Önskar däremot att jag vore full för att hantera den här fullständiga misären.
Finns 0 intensitet.
Finns ibland finess, då gör vi mål.
Alla åker runt och väntar på att någon annan ska göra det berömda "jobbet". När ingen vill göra jobbet är vi ett helt mediokert skräpgäng som åker och torskar borta mot Mora, Brynäs och alla andra såsgäng i mitten/botten av tabellen. Skäms tamejfan.
Helt jävla klappuselt. Tack för det här jävla pissåret.
EDIT: Och innan någon börjar, inget fylleinlägg. Jobbar nätter. Önskar däremot att jag vore full för att hantera den här fullständiga misären.
25/4-2025