Operation publikstöd!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: En tråkig upptäkt.

Inlägg av Emil Svelander »

LiteOn skrev:En vän till mig jobbar extra på Hovet/Globen.
Han berättade att gårdagens publiksiffra mot Frölunda på 4 127 inte stämde, utan det bara var strax över 3 600 åskådare.
Det skall visst vara allmänt kännt ibland de som jobbar på Hovet/Globen att publiksiffrorna "kryddas" uppåt på Djurgårdens matcher.
Förra säsongens snitt skall vara på nånstans strax under 5 000 åskådare/match, inte 6 865 som det står på officiella Svenska Ishockey förbundets sida

Om detta är fallet så blir man ju så mörkrädd att man bara vill försvinna från planetens yta.
Istället för att då komma 5:a i hemmapublikligan så skall man egentligen vara 9:a i samma liga strax före Luleå Hockey.
på samma sätt har man ju "lurat" sponsorer, media och oss supportrar om att det är fler som går på Djurgårdsnatcher än vad de i själva verket är, samt att publiktappat mot tidigare säsonger är långt större än vad man sagt utåt.

Såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig med en lögn...
Rent skitsnack! För det första, så ser man på ett ungefär hur mycket folk som är på plats, för det andra så ljuger dom oss inte rätt upp i ansiktet, aldrig, inte en chans.
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Emil svelander skrev:
Han berättade att gårdagens publiksiffra mot Frölunda på 4 127 inte stämde, utan det bara var strax över 3 600 åskådare.
Det skall visst vara allmänt kännt ibland de som jobbar på Hovet/Globen att publiksiffrorna "kryddas" uppåt på Djurgårdens matcher.
Förra säsongens snitt skall vara på nånstans strax under 5 000 åskådare/match, inte 6 865 som det står på officiella Svenska Ishockey förbundets sida

Om detta är fallet så blir man ju så mörkrädd att man bara vill försvinna från planetens yta.
Istället för att då komma 5:a i hemmapublikligan så skall man egentligen vara 9:a i samma liga strax före Luleå Hockey.
på samma sätt har man ju "lurat" sponsorer, media och oss supportrar om att det är fler som går på Djurgårdsnatcher än vad de i själva verket är, samt att publiktappat mot tidigare säsonger är långt större än vad man sagt utåt.

Rent skitsnack! För det första, så ser man på ett ungefär hur mycket folk som är på plats, för det andra så ljuger dom oss inte rätt upp i ansiktet, aldrig, inte en chans.
Svar på del 1:
Inte för att jag vill ifrågasätta dig på något sätt, men hur ser du skillnad på 4 127 gentemot 3 600 åskådare utan att räkna varje enda en av dem?
Svar på del 2:
Incitementet för att inte vara ärliga med publiksiffrorna finns ju i och med att man inte vill att det skall verka som det är någon som helst kris publikmässigt, för att inte "tappa" sponsorer och för att fortsätta intressera media.
Som jag förstått kommer Globen/Hovets personal till ansvariga i Djurgården och berättar hur många människor som gått in via entreérna, Djurgårdens personal redivisar sedan detta ut på arenan och på Games Online och här diffar det rejällt mellan buden från Globen/Hovets personal samt det som offentliggörs.

Och ditt skäl till att de aldrig skulle ljuga oss rätt upp i ansiktet?
samma skäl som de har gjort med den satsning de lovade både oss supportrar och vissa spelare som skrev långtidskontrakt?
Användarvisningsbild
Emil Svelander

LiteOn skrev:
Emil svelander skrev:

Svar på del 1:
Inte för att jag vill ifrågasätta dig på något sätt, men hur ser du skillnad på 4 127 gentemot 3 600 åskådare utan att räkna varje enda en av dem?
Svar på del 2:
Incitementet för att inte vara ärliga med publiksiffrorna finns ju i och med att man inte vill att det skall verka som det är någon som helst kris publikmässigt, för att inte "tappa" sponsorer och för att fortsätta intressera media.
Som jag förstått kommer Globen/Hovets personal till ansvariga i Djurgården och berättar hur många människor som gått in via entreérna, Djurgårdens personal redivisar sedan detta ut på arenan och på Games Online och här diffar det rejällt mellan buden från Globen/Hovets personal samt det som offentliggörs.

Och ditt skäl till att de aldrig skulle ljuga oss rätt upp i ansiktet?
samma skäl som de har gjort med den satsning de lovade både oss supportrar och vissa spelare som skrev långtidskontrakt?
Mellan 3600 och 4100 kanske man inte ser nån skillnad. Men visst fan ser man om det varit under 5000 eller närmare 7000 i snitt på matcherna, eller?

Jag har även för mig att det under några matcher ifjol redovisades ''för liten'' publiksiffra. (Kan Don_t bekräfta?)
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Köper inte ett rykte som kommer från "en vän till mig som jobbar extra på Hovet/Globen".

Eftersom det du skriver på forumet i övrigt är vettigt så är det kanske trovärdigare än aftonblaskan, men var snäll sprid inte sånt här om du inte har nåt bättre underlag.
Lycka är att vara djurgårdare
Peter

Re: Sveket...

Inlägg av Peter »

Kall-El skrev:Och vi som inte är där för att prata affärer tycker ett 1/3 fyllt Globen är dödstrist.

Face fact dryga 4k på Hovet låter som 10-11 000 på Globen med lätthet. Om amn skall flytta tillbaka till bollen krävs publiksnitt på över 10k per match. Är det någon som seriöst tror att detta kan inträffa?
Grejen är ju att med ett halvtomt, ekande Globen håller vi oss ekonomiskt kvar i elitserien. Det gör vi inte med ett halvtomt, livat Hovet.

Man kan tycka vad man vill om representationsbesökarna men de drar i.a.f. in pengar. Hur många klackmänniskor behövs det för att ersätta en slips ekonomiskt? 3? 4?
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Emil svelander skrev: Jag har även för mig att det under några matcher ifjol redovisades ''för liten'' publiksiffra. (Kan Don_t bekräfta?)
Jag kan bekräfta annars :wink:

Var åtminstone ett par matcher på Hovet där publiksiffran var ca. 5000 fast det egentligen var typ 6500-7000.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Diffe89 skrev:
Emil svelander skrev: Jag har även för mig att det under några matcher ifjol redovisades ''för liten'' publiksiffra. (Kan Don_t bekräfta?)
Jag kan bekräfta annars :wink:

Var åtminstone ett par matcher på Hovet där publiksiffran var ca. 5000 fast det egentligen var typ 6500-7000.
Tack :wink:

Det där som LiteOn snackar om tar jag som ren bullshit.
Christer

Reklam!!!

Inlägg av Christer »

Tänkte på en sak när det gäller publikfrågan.

Är det någon mer än jag som tycker att Djurgården Hockey inte marknadsför sig tillräckligt?

Jag menar hur många annonser om att DIF spelar match finns det i dagstidningarna?

Eller för den delen, varför inte dra ihop en skön reklam att visa på tv.

Låter detta inte helt ok?

Visst reklam för tv är rätt dyrt men om det gör att det kommer mer publik är det väl värt det?

Det är iallafall en sak som jag och mina kompisar pratat om i ett par säsonger nu och inte märkt någon förbättring av. Vi är övertygade om att om DIF går ut hårt med reklam i såväl tv och tidningar såväl som i varenda hockeyrink i Stockholm så kommer det komma många fler som vill se DIF spela.

Dessutom just nu när dom även gör mål ;)
DanneS

Re: Sveket...

Inlägg av DanneS »

Sundling skrev:Dricker inte, men andra gör det!
Fundera lite......Om du får betala 300 spänn för att se på en match på Hovet och lika mycket för att se på samma på Globen. Vad väljer du då?
Träbänk eller soffa?
Hovet då till ett pris som är samma som att se en hyfsad teater. vart tar du dina kunder? Inte för att sitta i ett gammalt betongpalats utan schyssta sidorum. Representation handlar om att imponera. Detta görs inte på Hovet, möjligen på Globen men helst i en NY spännande arena.

-"Tänk inte bara på dig själv, tänk på vad andra tänker om sig själva."
Hovet tveklöst!
Är det en bra match med bra stämning i hallen så glömmer jag fort att man inte sitter lika bekvämt. Du nämnde aldrig representation i ditt första inlägg och jag förstår din poäng.
Det optimala vore ju självklart om det kunde byggas en ny arena i Stockholmsområdet som inte bara är ett skrytbygge utan faktiskt är anpassad för hockey, självklart då också med "sjyssta sidorum" för representationens skull :wink: men detta kan vi nog se oss efter i himlen.

Misstaget att bygga globen som den står idag är troligtvis det som kommer att ta död på hockeyn helt i Stockholm för faktum kvarstår. Globen är en helt värdelös arena att spela hockey i. Det är helt sjukt att det ska krävas i det närmaste fullsatt eller en klack på åtminstone 500 man för att få någon stämning över huvudtaget. Det som möjligen skulle kunna ändra på detta är att smälla upp ett innertak så man får bort den meningslösa övre halvan som bara slukar allt ljud.

Precis som Peter skriver så är det är en chansning från styrelsens sida att flytta över större delen av matcherna till Hovet och jag hoppas att det i längden kommer att löna sig. Att spela matcherna i Globen har ju bevisligen inte gjort det annars skulle de ju aldrig ha fattat det beslutet.
Det är ingen lätt situation DIF Hockey är i, det är bara hoppas att den väg styrelsen har valt, visar sig vara den rätta.
Får vi inte med oss politikerna så är det nog tyvärr kört ändå. De har ju redan låtit Hammarby Hockey konka. Det är bara att hoppas att inte Djurgårn står på tur.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Satt och kolla genom matcher på 80-90 talet, inte va det bättre publik siffror då!?

1983= 5360 pers sista grundserie matchen mot hammarby!
1990= 7118 pers sista grundserie matchen mot Leksand!

Så det där med att antal matcher är boven till att man inte går på hockey är ju skit snack! Finns inget lag i detta land som har så många medgångs supportrar som DIF, och dom går inte förns det är slutspel eller storsattsning
Användarvisningsbild
Lunkan

Inlägg av Lunkan »

Stocky skrev:Satt och kolla genom matcher på 80-90 talet, inte va det bättre publik siffror då!?

Så det där med att antal matcher är boven till att man inte går på hockey är ju skit snack! Finns inget lag i detta land som har så många medgångs supportrar som DIF, och dom går inte förns det är slutspel eller storsattsning
Håller med dig trots att det svider.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Lunkan skrev:
Stocky skrev:Satt och kolla genom matcher på 80-90 talet, inte va det bättre publik siffror då!?

Håller med dig trots att det svider.
Tyvärr är det väl bara att inse att så är det i "vissa" fall.
Har aldrig hört något annat lag klaga på att det är för många matcher(Frölunda bara tackar och tar emot att det är 55 omg, med tanke på deras publiksiffra)

Får hoppas på att DIF tar guld i fotboll. Kanske de som väljer fotboll före hockey kommer hit och stöttar DIF i hockey också, mitt i glädje yran.
Borde de göra i vilket fall som helst när säsongen är slut, även om de inte tar guld i år.
There is no I in TEAM!!!!
MAP

Inlägg av MAP »

Jag har under en lång tid också hört snacket om att publiksiffrorna är kryddade. Men är det så så är det väl så, inget för oss att göra något åt. Vår mycket kompetenta ledning har säkert full koll på skeendena i klubben.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Tror en ny arena faktiskt kan va den ända lösningen! Globen hade mycket folk i början för att det va något nytt och alla tyckte det va kul och gå och se Globen kanske inte hockey i alla lägen! Hovet är ju sorligt gammal och tyvärr hopplös, bara vi galningar som älskar den arenan!

En ny arena med Hovet´s akustik och Globens sköna stolar och "lullul" vore perfekt, och NHL´s tajta platser ända ner till rinken. Max 8500 platser.
Tror inte det är så viktigt som folk säger att den ska ligga mitt i stan typ Östermalms IP, Nacka hållet är nära stan och ganska ödlsigt på sina ställen!
degen

Inlägg av degen »

Stocky skrev:Tror en ny arena faktiskt kan va den ända lösningen! Globen hade mycket folk i början för att det va något nytt och alla tyckte det va kul och gå och se Globen kanske inte hockey i alla lägen! Hovet är ju sorligt gammal och tyvärr hopplös, bara vi galningar som älskar den arenan!

En ny arena med Hovet´s akustik och Globens sköna stolar och "lullul" vore perfekt, och NHL´s tajta platser ända ner till rinken. Max 8500 platser.
Tror inte det är så viktigt som folk säger att den ska ligga mitt i stan typ Östermalms IP, Nacka hållet är nära stan och ganska ödlsigt på sina ställen!
Det skulle vara bra med en ny arena men det har man ju sagt i många år,jag tror inte heller det är nära i tiden att kunn få det
Djurgården
Skriv svar