Hurså om jag får undra? Faktumet att Holm själv ville lämna för en ny utmaning och ny roll (precis som Ljungh/LJ fö) kan man kanske inte lasta Jocke så mycket för... Klart att han kan hamna nån annanstans men varför skulle han inte kunna komma tillbaka som en bättre hockeyspelare till ett helt annat lag än det han lämnade?ciirree skrev:Han kommer nog inte vilja komma tillbaka hit. Och det är Jockes misstag.Mattebo skrev:För nästa säsong: vi och Växjö är sugna på Holm. Inga konstigheter egentligen, bör vara hans två val i SHL.
Källa: https://hockeynews.se/articles/5750/
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jocke har värvat Ante och JJ också det skall vi inte glömma.B.I.B.A skrev:Förstår inte vad du pratar om. Ser inga likheter överhuvudtaget. Tvärtom så har Bosse värvat massor av etablerade spelare och kryddat med enstaka yngre som sakta matchas in i sitt eget tempo. Precis så som jag vill att hockeyn ska göra, men Jocke envisas med att släppa rutin och bygga ett lag där många unga och obeprövade måste axla ansvar direkt.Frankie skrev:B.I.B.A skrev:Har inget emot Alsing som individuell värvning. Det jag har kritiserat är Jockes strategi som bygger på att släppa etablerade spelare och ersätta dem med ungdomar och chansningar. Om du har sett hur laget spelat de senaste veckorna så förstår du kanske varför det är ett problem att förlita sig på att 20-åringar och killar som bara har Allsvensk rutin ska kunna gå in och bära laget som Bourque, Josefson, Högström, Ljungh, Lundh mfl.Grabben från Söder skrev:Inför säsongen så hånade du Jocke för att han värvade Alsing, nu tycker du att Jocke är dålig för att han skulle släppa AlsingB.I.B.A skrev:Jocke är en parodi. Norell skulle aldrig värvats från början och ännu mindre förlängas. Men med Jockes värvningsstrategi så är väl Norell toppback nästa år när vi släppt Hultström, Alsing och Tom för att värva några backar från Allsvenskan.
Du menar att han kör Bosses stil ifrån fotbollen? Fast med skillnaden att i ishockey får man ju aldrig betalt för spelare.
Men jag väntar bara på en artikel om att Jawo ehh ..Possler får ett förlängt flerårskontrakt med löfte att han är tänkt för 1:a kedjan så tycker jag det är "spot on".

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så har jag också förstått det. Kommer inte ihåg att det skulle legat något annat bakom.JiWe skrev:Hurså om jag får undra? Faktumet att Holm själv ville lämna för en ny utmaning och ny roll (precis som Ljungh/LJ fö) kan man kanske inte lasta Jocke så mycket för... Klart att han kan hamna nån annanstans men varför skulle han inte kunna komma tillbaka som en bättre hockeyspelare till ett helt annat lag än det han lämnade?ciirree skrev:Han kommer nog inte vilja komma tillbaka hit. Och det är Jockes misstag.Mattebo skrev:För nästa säsong: vi och Växjö är sugna på Holm. Inga konstigheter egentligen, bör vara hans två val i SHL.
I ärlighetens namn var då inte Holm någon NHL-back i mina ögon när han drog.
Stabil, pålitlig och hade gärna haft honom kvar, typ. Sedan fick han en häftig utveckling i Växjö vilket väl också var syftet med hans klubbval. Hade ju varit hos oss i flertal år och stått stilla i utvecklingen ett bra tag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag tror inte någon spelare kan få den utvecklingen över en sommar. Så ställ er istället frågan om hans utveckling stod still hos oss eller om vi använde honom helt fel? Jag tror snarare på det sistnämnda. Han fick till och med lira center ibland hos oss när vi saknade forwards.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så har jag också förstått det. Kommer inte ihåg att det skulle legat något annat bakom.JiWe skrev:Hurså om jag får undra? Faktumet att Holm själv ville lämna för en ny utmaning och ny roll (precis som Ljungh/LJ fö) kan man kanske inte lasta Jocke så mycket för... Klart att han kan hamna nån annanstans men varför skulle han inte kunna komma tillbaka som en bättre hockeyspelare till ett helt annat lag än det han lämnade?ciirree skrev:Han kommer nog inte vilja komma tillbaka hit. Och det är Jockes misstag.Mattebo skrev:För nästa säsong: vi och Växjö är sugna på Holm. Inga konstigheter egentligen, bör vara hans två val i SHL.
Stabil, pålitlig och hade gärna haft honom kvar, typ. Sedan fick han en häftig utveckling i Växjö vilket väl också var syftet med hans klubbval. Hade ju varit hos oss i flertal år och stått stilla i utvecklingen ett bra tag.
I Växjö använde man honom på helt rätt sätt och där kom hans kvalitéer fram.
Man släpper inte en sådan spelare till en SHL konkurrent (om man inte gör plats för andra stjärnspelare, ex Josefson till förmån för Ljungh/Johansson).
Sallinen kommer får gå från Kaffe som det ser ut.
Han har ju varit skadad men vi saknar centrar och han har ändå förflutet i klubben. Ja, nej, aldrig?
edit: Officiellt, nu: https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... forvarvet/
Han har ju varit skadad men vi saknar centrar och han har ändå förflutet i klubben. Ja, nej, aldrig?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
¨ciirree skrev:Jag tror inte någon spelare kan få den utvecklingen över en sommar. Så ställ er istället frågan om hans utveckling stod still hos oss eller om vi använde honom helt fel? Jag tror snarare på det sistnämnda. Han fick till och med lira center ibland hos oss när vi saknade forwards.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så har jag också förstått det. Kommer inte ihåg att det skulle legat något annat bakom.JiWe skrev:Hurså om jag får undra? Faktumet att Holm själv ville lämna för en ny utmaning och ny roll (precis som Ljungh/LJ fö) kan man kanske inte lasta Jocke så mycket för... Klart att han kan hamna nån annanstans men varför skulle han inte kunna komma tillbaka som en bättre hockeyspelare till ett helt annat lag än det han lämnade?ciirree skrev:Han kommer nog inte vilja komma tillbaka hit. Och det är Jockes misstag.Mattebo skrev:För nästa säsong: vi och Växjö är sugna på Holm. Inga konstigheter egentligen, bör vara hans två val i SHL.
Man släpper inte en sådan spelare till en SHL konkurrent (om man inte gör plats för andra stjärnspelare, ex Josefson till förmån för Ljungh/Johansson).
Fast det är väl inte Jocke som coachar laget?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tveksamt nu när vi tagit in Wirtanen. Lite dålig timing. Hade hellre sett honom än Lundin. Nu med Josef på väg tillbaka finns knappast plats.Praetori skrev:Sallinen kommer får gå från Kaffe som det ser ut.
Vi behöver spets och det är Sallinen. Perfekt som andracenterBOMBOM BOUCHARD skrev:Tveksamt nu när vi tagit in Wirtanen. Lite dålig timing. Hade hellre sett honom än Lundin. Nu med Josef på väg tillbaka finns knappast plats.Praetori skrev:Sallinen kommer får gå från Kaffe som det ser ut.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Men har vi verkligen resurser till både Wirtanen och Sallinen? Om ja, så visst.Örebroarn skrev:Vi behöver spets och det är Sallinen. Perfekt som andracenterBOMBOM BOUCHARD skrev:Tveksamt nu när vi tagit in Wirtanen. Lite dålig timing. Hade hellre sett honom än Lundin. Nu med Josef på väg tillbaka finns knappast plats.Praetori skrev:Sallinen kommer får gå från Kaffe som det ser ut.
Korttid tills vi vet definitiv status på Ante kanske?BOMBOM BOUCHARD skrev: Men har vi verkligen resurser till både Wirtanen och Sallinen? Om ja, så visst.
När Sallinen var BRA när han var här sist så var han ju precis överallt. När han var dålig var han totalt osynlig. Som korttid med möjlighet att spela till sig ett längre kontrakt tycker jag lätt att det vore bra att hugga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Håller med, han är i grund och botten en ruggig hockeyspelare, när han får ut det...Praetori skrev:Korttid tills vi vet definitiv status på Ante kanske?BOMBOM BOUCHARD skrev: Men har vi verkligen resurser till både Wirtanen och Sallinen? Om ja, så visst.
När Sallinen var BRA när han var här sist så var han ju precis överallt. När han var dålig var han totalt osynlig. Som korttid med möjlighet att spela till sig ett längre kontrakt tycker jag lätt att det vore bra att hugga.
Risken är väl dock stor att Örebro agerar. De är om möjligt i ännu större behov och hans brorsa spelar väl där?#10 skrev:Håller med, han är i grund och botten en ruggig hockeyspelare, när han får ut det...Praetori skrev:Korttid tills vi vet definitiv status på Ante kanske?BOMBOM BOUCHARD skrev: Men har vi verkligen resurser till både Wirtanen och Sallinen? Om ja, så visst.
Jupp, så blir det nogPraetori skrev:Risken är väl dock stor att Örebro agerar. De är om möjligt i ännu större behov och hans brorsa spelar väl där?#10 skrev:Håller med, han är i grund och botten en ruggig hockeyspelare, när han får ut det...Praetori skrev:Korttid tills vi vet definitiv status på Ante kanske?BOMBOM BOUCHARD skrev: Men har vi verkligen resurser till både Wirtanen och Sallinen? Om ja, så visst.
Kan också tänka mig att Luleå är sugna. Var inte de intresserade i samband med att Sallinen avslutade sin sejour hos oss? Sallinen skulle kunna fylla Isac Lundeströms lediga centerplats.Praetori skrev:Risken är väl dock stor att Örebro agerar. De är om möjligt i ännu större behov och hans brorsa spelar väl där?#10 skrev:Håller med, han är i grund och botten en ruggig hockeyspelare, när han får ut det...Praetori skrev:Korttid tills vi vet definitiv status på Ante kanske?BOMBOM BOUCHARD skrev: Men har vi verkligen resurser till både Wirtanen och Sallinen? Om ja, så visst.
Bevisligen så hade Holm inneboende kvalitéer som inte användes/togs fram vilket skedde i Växjö. Egentligen inget konstigt med det så visst har du en poäng där. Det jag tänker på är ju att Holm satt på utgående kontrakt (antar jag iaf) och själv ville ha ett miljöombyte - så därmed blir det, kan jag tycka, svårt att lasta klubben och än mindre sportchefen för att han väljer att lämna. Att han borde använts annorlunda är ju om inte annat väldigt lätt att konstatera i efterhand när han fått en fin utveckling. Har ju trots allt en del med tränare och spelfilosofi att göra. Hur som helst så ser jag inte att några broar skulle vara brända för en eventuell återkomst i den finaste av tröjor i framtiden för den gode Holm!ciirree skrev:Jag tror inte någon spelare kan få den utvecklingen över en sommar. Så ställ er istället frågan om hans utveckling stod still hos oss eller om vi använde honom helt fel? Jag tror snarare på det sistnämnda. Han fick till och med lira center ibland hos oss när vi saknade forwards.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så har jag också förstått det. Kommer inte ihåg att det skulle legat något annat bakom.JiWe skrev:Hurså om jag får undra? Faktumet att Holm själv ville lämna för en ny utmaning och ny roll (precis som Ljungh/LJ fö) kan man kanske inte lasta Jocke så mycket för... Klart att han kan hamna nån annanstans men varför skulle han inte kunna komma tillbaka som en bättre hockeyspelare till ett helt annat lag än det han lämnade?ciirree skrev:Han kommer nog inte vilja komma tillbaka hit. Och det är Jockes misstag.Mattebo skrev:För nästa säsong: vi och Växjö är sugna på Holm. Inga konstigheter egentligen, bör vara hans två val i SHL.