Säsongen 18/19
Re: Säsongen 18/19
Norell klar för ytterligare två år. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Kanske kan vara bra att köra på med kontinuitet. Kan han bara minimera misstagen i egen zon så blir det bra.
Helt rätt förlängning. Även om jag framförallt föredragit förlängningar på Brodin och Urbom först och främst.daaviid skrev:Norell klar för ytterligare två år. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Kanske kan vara bra att köra på med kontinuitet. Kan han bara minimera misstagen i egen zon så blir det bra.
Den som gjordes alldeles för snabbt var Jesper P som gjort en riktig skitsäsong.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fbk är hans 10:e klubb på 10 år.Grabben från Söder skrev:Varför ser du honom som en legoknekt?BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag förstår precis vad du menar.Frankie skrev:Visst var det väl en hel "DIF-femma" inne på isen ibland? LJ som center mellan Lilja/Brodin och Tom och Holm som backar?Mattebo skrev:Jeppe och Adam spelade inte igår. Idag spelar inte Acke och Tom. Skönt att inte alla våra spelare är med i varje match. Alltid något.
Måste bara få säga att det bär mig emot att LJ på något sätt ska förknippas med DIF, tyvärr.
Mer urtyp av legoknekt har jag svårt att finna.
Väljer att gå till Fbk för pengarna istället för att ta ett år till hos den klubb som utvecklat honom i SHL.
Säger inte att han är unik eller att jag inte förstår hans val. Men som supporter gillar jag spelare som ser andra värden. Hade Jägarn kritat för Frölunda hade jag blivit lack på honom med.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Säsongskort: Ja
Helt rätt, går man frivilligt till vidrigheternas vidrighetsförening och om man befinner sig i samma serie som kräken så är man per defenition en legoknekt av högsta rangBOMBOM BOUCHARD skrev:Fbk är hans 10:e klubb på 10 år.Grabben från Söder skrev:Varför ser du honom som en legoknekt?BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag förstår precis vad du menar.Frankie skrev:Visst var det väl en hel "DIF-femma" inne på isen ibland? LJ som center mellan Lilja/Brodin och Tom och Holm som backar?Mattebo skrev:Jeppe och Adam spelade inte igår. Idag spelar inte Acke och Tom. Skönt att inte alla våra spelare är med i varje match. Alltid något.
Måste bara få säga att det bär mig emot att LJ på något sätt ska förknippas med DIF, tyvärr.
Väljer att gå till Fbk för pengarna istället för att ta ett år till hos den klubb som utvecklat honom i SHL.
Säger inte att han är unik eller att jag inte förstår hans val. Men som supporter gillar jag spelare som ser andra värden. Hade Jägarn kritat för Frölunda hade jag blivit lack på honom med.
Ceterum censeo Solna esse delendam
-
Hade faktiskt inte koll på att det varit så många klubbar. Men samtidigt känns det som att det mer hade att göra med möjligheterna som gavs i FBK. Kan inte vara roligt att vara en så passa duktig center och behöva spela i samma lag som Enqvist och Josefsson, där man vet att man som bäst blir tredje center. Sen vet jag inte om vi gav honom supermycket chanser egentligen. Då han sin första säsong fick spela i en fjärde kedja mellan Hank och Ahlén.BOMBOM BOUCHARD skrev:Fbk är hans 10:e klubb på 10 år.Grabben från Söder skrev:Varför ser du honom som en legoknekt?BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag förstår precis vad du menar.Frankie skrev:Visst var det väl en hel "DIF-femma" inne på isen ibland? LJ som center mellan Lilja/Brodin och Tom och Holm som backar?Mattebo skrev:Jeppe och Adam spelade inte igår. Idag spelar inte Acke och Tom. Skönt att inte alla våra spelare är med i varje match. Alltid något.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Det börjar gå upp för mig att årets upplaga av DIF påminner om det gäng som åkte ur senast. En massa så kallade stjärnor och ett gäng wannabes som glider med. Alla tror att ett SM-guld kommer av sig självt och inser inte att det är dom själva som ska göra jobbet.
Det gick bra förra året för att alla ansträngde sig. Nu måste man nog förstå att man måste anstränga sig ännu mer i år för att lyckas och inte tro att man bara kan rulla vidare på den fart man jobbade upp i fjol.
Verkar som de flesta redan nu tänker på vilket lag de ska spela med nästa år efter att de glidit runt och fått ett guld med DIF i år. (Obs. De tänker ”guld med DIF”, inte ”för DIF”).
Kom ner på jorden och gör jobbet!
Det gick bra förra året för att alla ansträngde sig. Nu måste man nog förstå att man måste anstränga sig ännu mer i år för att lyckas och inte tro att man bara kan rulla vidare på den fart man jobbade upp i fjol.
Verkar som de flesta redan nu tänker på vilket lag de ska spela med nästa år efter att de glidit runt och fått ett guld med DIF i år. (Obs. De tänker ”guld med DIF”, inte ”för DIF”).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hear,Hear!minalman skrev:Det börjar gå upp för mig att årets upplaga av DIF påminner om det gäng som åkte ur senast. En massa så kallade stjärnor och ett gäng wannabes som glider med. Alla tror att ett SM-guld kommer av sig självt och inser inte att det är dom själva som ska göra jobbet.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Då minalman ställer sig upp i båten är det hög tid att börja ro.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Visdomssmocka #1BOMBOM BOUCHARD skrev:[
Fbk är hans 10:e klubb på 10 år.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Smocka #2minalman skrev:Det börjar gå upp för mig att årets upplaga av DIF påminner om det gäng som åkte ur senast. En massa så kallade stjärnor och ett gäng wannabes som glider med. Alla tror att ett SM-guld kommer av sig självt och inser inte att det är dom själva som ska göra jobbet.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Någon som lirat hockey alternativt dömt ishockey och som har stenkoll på reglerna?
Jag har fastnat i en diskussion med en vän som hejar på hv. Vi är båda envisa som få och jag hävdar stenhårt att Brodins defensiva ingripande på Wännström igår är helt enligt regelboken. Han hävdar att det är en solklar straff.
Brodin lyfter Wännströms klubba och hakar fast i den (låser tag med bladet för att få grepp). Klubban är hela tiden på rätt sida om Wännströms handske (undersidan, ner mot bladet). Som jag tolkar regelboken gör Brodin inget fel i sekvensen, min motpart menar att eftersom Brodins klubba nuddar Wännströms handske så ska det vara straff. Om hans klubba nuddar Wännströms handske är svårt att urskilja om det ens stämmer, men det är väl helt irrelevant egentligen eftersom Brodins blad hela tiden nuddar Wännströms klubba och aldrig har någon kontakt med hans handske? Således bör ett regelstraff för hakning omöjligtvis kunna utdömas, om jag tolkar det hela korrekt.
Vad är det som gäller? Visst är min tolkning korrekt?
Jag har fastnat i en diskussion med en vän som hejar på hv. Vi är båda envisa som få och jag hävdar stenhårt att Brodins defensiva ingripande på Wännström igår är helt enligt regelboken. Han hävdar att det är en solklar straff.
Brodin lyfter Wännströms klubba och hakar fast i den (låser tag med bladet för att få grepp). Klubban är hela tiden på rätt sida om Wännströms handske (undersidan, ner mot bladet). Som jag tolkar regelboken gör Brodin inget fel i sekvensen, min motpart menar att eftersom Brodins klubba nuddar Wännströms handske så ska det vara straff. Om hans klubba nuddar Wännströms handske är svårt att urskilja om det ens stämmer, men det är väl helt irrelevant egentligen eftersom Brodins blad hela tiden nuddar Wännströms klubba och aldrig har någon kontakt med hans handske? Således bör ett regelstraff för hakning omöjligtvis kunna utdömas, om jag tolkar det hela korrekt.
I regelboken står det att det är tillåtet att lägga sin klubba över motståndarens och pressa klubban neråt för att låsa fast den. Brodin lyfte väl den uppåt så det är väl en bedömningsfråga för domaren i det läget.Salas skrev:Någon som lirat hockey alternativt dömt ishockey och som har stenkoll på reglerna?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vidrör du inte handsken är det helt i sin ordning. Det enda som då kan hända är att du slår för hårt, men då är det ju slashing.Salas skrev:Någon som lirat hockey alternativt dömt ishockey och som har stenkoll på reglerna?
Jag såg inte bilderna nog bra så jag törs inte uttala mig om den situationen.
Du får lyfta eller blockera klubban med egen klubba. Så länge du inte är på handsken eller på klubbskaftet över nedersta handsken är det lugnt.Salas skrev: Vad är det som gäller? Visst är min tolkning korrekt?
Dvs under handsken ok, på handsken eller mellan handskarna så är det utvisning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Det där borde vi kanske öva lite mer på, DIF drar på sig en del onödiga hakningsutvisningar.Praetori skrev:Du får lyfta eller blockera klubban med egen klubba. Så länge du inte är på handsken eller på klubbskaftet över nedersta handsken är det lugnt.Salas skrev: Vad är det som gäller? Visst är min tolkning korrekt?
Dvs under handsken ok, på handsken eller mellan handskarna så är det utvisning.
Sedan när motståndarna gör som Brodin, då får 95% av forumet Galna ko-sjukan och skriker,
-dom får fan aldrig utvisningar