Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av BIX »

Har dock heldre en 1bent Dick en Hank alla dagar veckan !
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mattebo »

BIX skrev:Har dock heldre en 1bent Dick en Hank alla dagar veckan !
I powerplay ja, men inte i boxplay. Vi brukar vara med om båda :)
kh31d4r

Inlägg av kh31d4r »

Mattebo skrev:
Och har vi Dick i laget kan vi räkna med en massa genomtänkta utvisningar.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Gillar att det alltid på något sätt smygs in lite hat mot Henrik Eriksson oavsett samtalsämne
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Grabben från Söder skrev:
Gillar att det alltid på något sätt smygs in lite hat mot Henrik Eriksson oavsett samtalsämne
Och det smygs också in en hel del övertolkningar av andras åsikter. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm

Inlägg av #10 »

Josefsson på is igen, spelar mellandagarna.
BIX

Inlägg av BIX »

Kan Ante må lite bättre såg s va ute o jogga av en av kollegorna som bor därute !

Obs övertolka inte det som att jag sa att han snart spelar
Utan att han MÅR Bättre som människa
williams

Inlägg av williams »

kh31d4r skrev:
Mattebo skrev:
Hmm.. vilka genomtänkta utvisningar tänker du på? En för snack enl. Domaren.. en interference som var ganska hård dömt den med!
kh31d4r

Inlägg av kh31d4r »

williams skrev:
kh31d4r skrev:
Mattebo skrev:
Hmm.. vilka genomtänkta utvisningar tänker du på? En för snack enl. Domaren.. en interference som var ganska hård dömt den med!
Snack med domaren är precis den typen jag tänkte på. Åkte han inte för någon onödig eftersläng också, eller minns jag fel?
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

kh31d4r skrev:
williams skrev:
kh31d4r skrev:
Mattebo skrev:
Snack med domaren är precis den typen jag tänkte på. Åkte han inte för någon onödig eftersläng också, eller minns jag fel?
Han har alltså tre utvisningar på 11 matcher. Går att jämföras med Josefsons 24min på 17 matcher eller broddas 22min på 23 matcher. Sen var en av hans tre utvisningar snack och två av hans tre utvisningar var ii samma match. Det är knappast en ”massa” utvisningar. Eller? Tror man förväntar sig en massa dumma beslut från Dicken.

Sett till lön så är han en av de mest prisvärda spelarna p/kr. Har svårt att se att han ligger särskilt högt i lönehierarkin.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
kh31d4r

Inlägg av kh31d4r »

Andspe skrev: Han har alltså tre utvisningar på 11 matcher. Går att jämföras med Josefsons 24min på 17 matcher eller broddas 22min på 23 matcher. Sen var en av hans tre utvisningar snack och två av hans tre utvisningar var ii samma match. Det är knappast en ”massa” utvisningar. Eller? Tror man förväntar sig en massa dumma beslut från Dicken.

Sett till lön så är han en av de mest prisvärda spelarna p/kr. Har svårt att se att han ligger särskilt högt i lönehierarkin.
Tycker inte man kan jämföra utvisningsminuter/match mot Josef och Brodda. Hur mycket har han spelat i de matcharna han varit med i laguppställningen, jämfört med vad Josef och Brodda (som nog leder laget i korkade utvisningar i anfallszon) spelar?

Mer rättvist vore att jämföra hur många boxplay de orsakat per minut de varit på isen.

Kan hålla med om att Dicken har potential att vara den mest prisvärda spelaren, men hittills har han inte bidragit med mycket.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inte lätt att dominera i SHL om man åker runt och är halvskadad. Dels hämmar det ju direkt i spelet, men dessutom blir träningen lidande. En ond spiral helt enkelt.
Frågan är om Dick hinner få ordning på detta. Klart oroväckande att skadan verkar vara återkommande.
Bara att hoppas. En Dick i högform kan bli pusselbiten som ger oss en guldglimrande vår.

Ante, Jakob och Dick har inte spelat mycket på slutet. Ändå ligger vi hyffsat bra till.
Vi har någonting riktigt bra på gång. Om det nu inte var för alla förbannade skador...... :shock:
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Kul att Manuel ”liksom” Ågren är tillbaka, väldigt oförväntat. Var ska han in i laget och när är han spelklar?
mb81

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev:Kul att Manuel ”liksom” Ågren är tillbaka, väldigt oförväntat. Var ska han in i laget och när är han spelklar?
Svårt att se han ta någon annan plats än extraforward denna säsong med tanke på förutsättningarna. Vi har ju rätt bred forwardssida om Jacob, Wirtanen och Dick kommer tillbaka.

Kanske en utlåning till Oskarshamn är en bra idé när han fått träna ikapp och sen slåss om en ordinarie plats först till nästa säsong.

Men har gärna fel och han gör supersuccé.
Skriv svar