Djurgårdens IF - Frölunda HC, 4/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Grrreat

Inlägg av Grrreat »

Såg dessvärre inte matchen (var på jobbet) men följde matchen via radio och hockeyligan.se och måste säga: GRYMT IMPONERAD!

Kul att höra klacken dundra genom hela matchen, sen när man hörde publiksiffran blev man smått förvånad. Borde jag väl kanske inte blivit då jag upplevde på plats mot Skellefteå då det även då var dålig publiksiffra, att klacken låter som om hallen nästan är fullsatt.

Morten Ask exploderade i den interna poängligan I EFTERHAND! Han fick sina assist efteråt tillagda den ena helt korrekt och den andra var en bjudning :) För det finns ingen möjlighet för honom att egentligen få en assist när Förlundabacken skjuter på Engqvist som går ensam på kontring :D

Jag måste säga att jag trots att jag alltid följt hockeyn (hockey är "min" sport så att säga) först nu efter kanske fem år börjar känna att jävlar det här laget börjar jag gilla ordentligt. Innan har det tyvärr blivit lätt slentriant. Det finns flera potentialla blivande "profiler". "Dessvärre" är en del av dom tämligen unga och chansen att de försvinner ett par (många?) år är tyvärr ganska stor men det gör inget. Okej nu kanske de flesta tänker att det beror väl på att man vunnit två matcher helt plötsligt, men så är det faktiskt inte.

Dick Axelsson är en kille som vi om vi har tur bara ser här en säsong till är jag rädd för, så jag ska passa på att njuta. Andreas Engqvist är kanske en Niklas Falk eller Fimpen "in the making", han hoppas jag får fortsätta utvecklas till det som jag tror han kan bli riktigt bra på. Boxplay, försvar och kanske en 0,4 poäng/match kanske. Blivande favorit!
Ottosson kanske är tillbaka(?) och Anger kommer säkerligen stanna och vara en habil anfallsspelare som gör 25-30 poäng per säsong i en eller två säsonger till kanske. Dennis Persson tror jag kommer växa mer och mer och jag hoppas verkligen inte att han får kliva åt sidan när Ozzy och Murre Svart kommer. Fråga mig dock inte vem som borde kliva åt sidan, känns som om det är jämnt skägg mellan Frylén, Tompa och Printz. Timmy och Fredrik har varit bra tycker jag och borde få fortsätta, nu såg jag som sagt inte senast matchen men har sett de tidigare fyra.

Sen slutligen så har Morten (kanske pga mitt norska påbrå ;) ) en särskild plats i mitt hjärta.... hahahah
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Även fast Frölunda nog gjorde en av sina sämre matcher för året, så var den här segern jävligt viktig. Nu fick vi en bra målskillnad, som kan visa sig vara betydelsefull.

Annars riktigt besviken över publiksiffran....
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Fyfan vad skönt att vinna med 4-0, 6-0 på tre dagar!!
Enligt mig är det helt otroligt att det endast kom 6100 pers såg matchen, visst, vi är inne i slutstriden i fotboll men borde det inte finnas fler hockeyälskare i Stockholm än 4100?

john vs världen: personligen tycker jag att vi är för få för att olé ola ska fungera bra. Även om slöfockarna framför klacken står upp och sjunger så är vi enligt mig för få. Sen är det ju också Globen på tisdag om jag inte är ute och cyklar...

En fråga: Varför sitter dom ner där nedanför? Det skulle bli så mycket bättre om dom stod och sjöng hela matchen igenom!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Saint-Adam skrev:Fyfan vad skönt att vinna med 4-0, 6-0 på tre dagar!!
Enligt mig är det helt otroligt att det endast kom 6100 pers såg matchen, visst, vi är inne i slutstriden i fotboll men borde det inte finnas fler hockeyälskare i Stockholm än 4100?

john vs världen: personligen tycker jag att vi är för få för att olé ola ska fungera bra. Även om slöfockarna framför klacken står upp och sjunger så är vi enligt mig för få. Sen är det ju också Globen på tisdag om jag inte är ute och cyklar...

En fråga: Varför sitter dom ner där nedanför? Det skulle bli så mycket bättre om dom stod och sjöng hela matchen igenom!
Sektion F:are: Gamla, slöa, överviktiga (Ta det ej så allvarligt) :wink:
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e947163.ab

Frölunda fick se matchen på video som straff.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Jag skulle inte ta det som ett straff att se på matchen igen :D
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Mans91 skrev:Jag skulle inte ta det som ett straff att se på matchen igen :D
Nej jag funderar... är det verkligen ett straff att se Djurgården spela? :D

Frölundaspelarna får ju visserligen se sig själva spela skitdåligt, men det kan dom ju ignorera och titta på dom riktiga hockeyspelarna. :D
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

blocco skrev:
Mans91 skrev:Jag skulle inte ta det som ett straff att se på matchen igen :D
Nej jag funderar... är det verkligen ett straff att se Djurgården spela? :D

Frölundaspelarna får ju visserligen se sig själva spela skitdåligt, men det kan dom ju ignorera och titta på dom riktiga hockeyspelarna. :D

Precis ;)
Användarvisningsbild
dif rules
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

det verkar som oom jag inte får skapa trådar i detta lyxiga forum, dom försvinner efter några minuter :evil:

så jag lägger upp min video från frölundamatchen här ist.

http://media.putfile.com/dif-hockey---frolunda
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

dif rules skrev:det verkar som oom jag inte får skapa trådar i detta lyxiga forum, dom försvinner efter några minuter :evil:

så jag lägger upp min video från frölundamatchen här ist.

http://media.putfile.com/dif-hockey---frolunda
Antingen ska du lägga in filmen i den här tråden eller i tråden som heter "hockeyfilmer". Det var onödigt att göra en ny tråd.
Användarvisningsbild
dif rules
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

aa juste, de finns ju en tråd om filmer! glömde det...
men den här tråden funkar nog;)
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

dif rules skrev:aa juste, de finns ju en tråd om filmer! glömde det...
men den här tråden funkar nog;)
Jo det funkar ju här med eftersom det är den här matchen du har filmat.
Skriv svar