Skadetråden
Re: Skadetråden
Skönt med ännu en skada ( eventuellt ) Räcker väl att vi redan har 2-3 landslagsspelare på skadelistan...
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bekräftat nu att knäskadan är uppriven igen. Spelar inte lördag.
Ante gör comeback i februari. Han ger det en sista chans tror jag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, så är det. Säkert bara en försäkringsfråga och en Ante som måste ta karriärens tuffaste beslut.Vikas skrev:Jag har sedan länge försonat mig med att Ante inte kommer spela mer.
Det känns bara som ett löjligt spel för galleriet just nu.
Tråkiga att vi varken klarar av att ersätta Högström eller Ante på ett någorlunda vettigt sätt.
Undra om Saik skulle ersätta Lindström med Wirtanen?
LHC Bengtsson mot Bobo?
Äh, jag är bitter, när vi äntligen fått de flesta bitar på plats så slarvar vi bort chansen att utmana på allvar.
Skadelista 6 dec 2018
Ante (säsong för säsong)
Ågren (säsong för säsong)
Josefsson ( månad för månad)
Virtanen (Vecka för vecka)
Bobbo( dag för dag)
Bernhardt(dag för dag)
Dicken ( permanent skadad sedan han kom)
Glömt nån?
Med alla dessa i gott slag hade vi degenitivt utmanat om seriesegern. Nu blir det att kämpa för topp 6.
Fuleå nästa. Laget med mest huvudtacklingar i ligan. Borde väl hinna bli nån skada till då.
Usch vilken säsong.
Ante (säsong för säsong)
Bobbo( dag för dag)
Bernhardt(dag för dag)
Glömt nån?
Med alla dessa i gott slag hade vi degenitivt utmanat om seriesegern. Nu blir det att kämpa för topp 6.
Fuleå nästa. Laget med mest huvudtacklingar i ligan. Borde väl hinna bli nån skada till då.
Usch vilken säsong.
MarcusDaze skrev:Bekräftat nu att knäskadan är uppriven igen. Spelar inte lördag.
Då är det 8-10 veckor minst. Härligt!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag vill nog inte se en till comeback. Det är över. Jag motiverar det med att han åkt på relativt lindriga tacklingar de senaste gångerna han fått kliva av. Den sista tog inte ens i huvudet.Örebroarn skrev:Ante gör comeback i februari. Han ger det en sista chans tror jag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, så är det. Säkert bara en försäkringsfråga och en Ante som måste ta karriärens tuffaste beslut.Vikas skrev:Jag har sedan länge försonat mig med att Ante inte kommer spela mer.
Det känns bara som ett löjligt spel för galleriet just nu.
Tråkiga att vi varken klarar av att ersätta Högström eller Ante på ett någorlunda vettigt sätt.
Undra om Saik skulle ersätta Lindström med Wirtanen?
LHC Bengtsson mot Bobo?
Äh, jag är bitter, när vi äntligen fått de flesta bitar på plats så slarvar vi bort chansen att utmana på allvar.
Men oj vad jag hade velat ha en skadefri Ante i laget. Verkar dessutom vara en genomtrevlig kille som man unnar bättre slut än så här.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jo hade axelsson spelat som förra året , ante varit skadefri och josef inte åkt på den där skadan så hade vi nog haft plats 1-2 utan problem.EspenK skrev:Skadelista 6 dec 2018
Ante (säsong för säsong)
Bobbo( dag för dag)
Bernhardt(dag för dag)
Glömt nån?
Usch vilken säsong.
Den här säsongen är fan ett enda långt skämt.
Förväntar mig att minst 5 spelare återvänder skadade från Channel One Cup som grädde på moset.
Förväntar mig att minst 5 spelare återvänder skadade från Channel One Cup som grädde på moset.
Sanslös skadelista.
Vi kunde ju haft Adam skadad också.pulverapa skrev:Sanslös skadelista.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Allt vad tabelltips heter kan vi ju bortse ifrån med den här skadelistan.
Det är väl snart Channel One Cup?:)Praetori skrev:Vi kunde ju haft Adam skadad också.pulverapa skrev:Sanslös skadelista.
Precis, Adam lär ju klämma pungen i båsdörren (sjukan 3 månader) medan Fjällby snubblar och drar tänderna i målburen (hjärnskakning) och Hulta får en puck över i ljumsken (bryter bäckenet).kh31d4r skrev:Det är väl snart Channel One Cup?:)Praetori skrev:Vi kunde ju haft Adam skadad också.pulverapa skrev:Sanslös skadelista.
Bring it on, fucked-up-season!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Dick klarar vi oss gott utan. Det han visat upp på matcherna gör tex Grewe bra mycket bättre.
- MarcusDaze
Jag tror att Dick varit småskadad under hela säsongen, att det är därför han spelat på halvfart och inte fått fart på grillorna.gaspo skrev:Dick klarar vi oss gott utan. Det han visat upp på matcherna gör tex Grewe bra mycket bättre.