Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag inser själv att detta är högst osannolikt, men om William Nylander inte kommer överens innan kl 11 ikväll och således inte får spela i NHL den här säsongen, vore det inte då en bra idé att höra med honom om han vill lira i SHL säsongen ut?
Hela familjen är aikare, men samtidigt, spela i Stockholm med familjen i närheten lär väl locka betydligt mer än att resa halva jorden runt i KHL? Schweiz är väl förvisso mest sannolikt.
Hela familjen är aikare, men samtidigt, spela i Stockholm med familjen i närheten lär väl locka betydligt mer än att resa halva jorden runt i KHL? Schweiz är väl förvisso mest sannolikt.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Värvaaaaaa Jocke!!
Vi är för tunna med våra skador.
Vi är för tunna med våra skador.
DIF!
- Hepsnastian
Bengan08 skrev:Hepsnastian skrev:Spelare på g in enl källa.
vad hände här? Gissar att det va hittepå nyheter....
Ledsen att behöva säga det. Men det var fel. Jag ber om ursäkt för det.
"Källan" skulle jag säga är 100 procentig, det var bara det att det inte gällde ett nyförvärv. Jag vill inte säga för mycket om det utan att riskera sätta nån i skiten.
Men jag ska hädanefter inte vara för snabb I mina "påståenden", utan dubbelkolla fakta innan.
Sorry igen, det ska inte upprepas.
Delägare
Tänkte samma sak. Bara börja flörta med h&m eller nåt. Vore ju idioti att i alla fall inte höra sig för hur osannolikt det än kännsSalas skrev:Jag inser själv att detta är högst osannolikt, men om William Nylander inte kommer överens innan kl 11 ikväll och således inte får spela i NHL den här säsongen, vore det inte då en bra idé att höra med honom om han vill lira i SHL säsongen ut?
edit: Han verkar dock signa
Lundin ut. Måtte Jacob snart vara tillbaka..
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
- Säsongskort: Ja
Äntligen försvinner Lundin - förstod aldrig det där lånet av en tredjecenter från ett mediokert Almtuna
Ceterum censeo Solna esse delendam
Igår spelade vi med Lundin, Mackan D, Strandberg och Hank som centrar. Idag försvinner Lundin. Då måste ju Wirtanen vara tillbaka på torsdag.
Eller så kanske vi har annat på G in?
Jocke har tidigare sagt att man vill ha fem centrar i truppen. Med Wirtanen och Josef tillbaka så har vi fyra (om man nu inte räknar med att låta Hank fortsätta vikariera som C vilket jag hoppas inte är fallet).
Jocke har tidigare sagt att man vill ha fem centrar i truppen. Med Wirtanen och Josef tillbaka så har vi fyra (om man nu inte räknar med att låta Hank fortsätta vikariera som C vilket jag hoppas inte är fallet).
Egentligen är det en spelare som Tony Mårtensson vi ska ta in på kortidskontrakt för att täcka upp nu när Ante, JJ och Wirtanen är borta. Frågan är bara hur sugna Almtuna är på en sådan deal.
Mårtensson som floppade förra säsongen, har ändå skillsen att kunna kliva in och leverera poäng i deras frånvaro.
Har svårt att se att vi plockar in ytterliggare en center på något annat än lån. Sen tycker jag att vi ska plocka upp Falk från J20 och låta honom spela center istället för Hank.
Center på lån
Strandberg
Davidsson
Falk
Visst kan man låta Strandberg kliva in i första kedjan, men jag tror ändå det är bra om Strandberg, Dicken & Bremström får spela ihop och försöka bygga kemi på riktigt nu efter den söndertrasade starten med alla skador.
Mårtensson som floppade förra säsongen, har ändå skillsen att kunna kliva in och leverera poäng i deras frånvaro.
Har svårt att se att vi plockar in ytterliggare en center på något annat än lån. Sen tycker jag att vi ska plocka upp Falk från J20 och låta honom spela center istället för Hank.
Center på lån
Strandberg
Davidsson
Falk
Visst kan man låta Strandberg kliva in i första kedjan, men jag tror ändå det är bra om Strandberg, Dicken & Bremström får spela ihop och försöka bygga kemi på riktigt nu efter den söndertrasade starten med alla skador.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Tacka gudarna! Undra vilken center dem ska ta ifrån HA nu :p
-
Tydligen kommer Lundin fortsätta sitt SHL äventyr i SAIK enligt mrmadhawk.
Var ju Lundin själv som avböjde vidare utlåning och valde SAIK istället. Så vi ville låna längre. Så betyder tyvärr inte att Wirtanen är tillbaka på torsdag p.g.a. Lundin inte är kvar. Nu lät det dock som att han mycket väl kunde vara tillbaka då. Vi får hålla alla tummar vi har.ciirree skrev:Igår spelade vi med Lundin, Mackan D, Strandberg och Hank som centrar. Idag försvinner Lundin. Då måste ju Wirtanen vara tillbaka på torsdag.
Tycker som övriga här inne, att vi bör bredda centersidan. Kanske göra oss av med en ytterforward för att ge plats.
Såg det jag också sen. Jo jag håller med. Men kommer förmodligen inte bli så. Jag tror Falk kommer kallas upp. Det var väl lite den uppfattningen jag fick från Ohlsson också. Att vi får se vad vi har i juniorleden.Mattebo skrev:Var ju Lundin själv som avböjde vidare utlåning och valde SAIK istället. Så vi ville låna längre. Så betyder tyvärr inte att Wirtanen är tillbaka på torsdag p.g.a. Lundin inte är kvar. Nu lät det dock som att han mycket väl kunde vara tillbaka då. Vi får hålla alla tummar vi har.ciirree skrev:Igår spelade vi med Lundin, Mackan D, Strandberg och Hank som centrar. Idag försvinner Lundin. Då måste ju Wirtanen vara tillbaka på torsdag.
Tycker som övriga här inne, att vi bör bredda centersidan. Kanske göra oss av med en ytterforward för att ge plats.
Wirtanen, Strandberg, Davidsson, Falk. Det kan ju funka några matcher. Naturliga centrar iaf, känns ohållbart att spela Hank som center länge.ciirree skrev:Såg det jag också sen. Jo jag håller med. Men kommer förmodligen inte bli så. Jag tror Falk kommer kallas upp. Det var väl lite den uppfattningen jag fick från Ohlsson också. Att vi får se vad vi har i juniorleden.
Om JJ blir borta länge så är väl Teemu Ramstedt spontant den jag kommer på. Jocke är ju tjenis med finnarna.
Om ändå bara Phille Holm varit kvar och centrat!
Jag kommer ihåg att Jocke menade på att man ville ha in en center oavsett om Ante blev skadad eller ej. Och jag antar att det blev Wirtanen.Mattebo skrev:Wirtanen, Strandberg, Davidsson, Falk. Det kan ju funka några matcher. Naturliga centrar iaf, känns ohållbart att spela Hank som center länge.ciirree skrev:Såg det jag också sen. Jo jag håller med. Men kommer förmodligen inte bli så. Jag tror Falk kommer kallas upp. Det var väl lite den uppfattningen jag fick från Ohlsson också. Att vi får se vad vi har i juniorleden.
Om JJ blir borta länge så är väl Teemu Ramstedt spontant den jag kommer på. Jocke är ju tjenis med finnarna.
Är Wirtanen snart tillbaka så har vi ju Falk. Sen när JJ är tillbaka så är vi fortfarande en center ifrån det antalet Jocke vill ha. Då återstår bara att se om man väljer en junior för resten av säsongen eller om vi värvar. Klart är dock att han vill ha 5 centertyper. (räknar med att Ante ställer in säsongen, annars är vi ju fem med honom)