Ni lär väl få tillbaka spelare så småningom och bli bra mot slutet av säsongen, då det räknas. Nåja, ville bara ge några uppmuntrande ord. För min del får ni gärna fortsätta förlora, men det tror jag inte kommer vara fallet.Daniel942 skrev:Förvisso sant men om du skulle se vår laguppställning nu vs den vi egentligen har så blir det genast mer allvarligt. Därför finns det inget som talar för att vi ska ta de 3 pinnarna inom en när framtid.
SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Färjestad 1/12-2018
- BrynäsStockholm
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Färjestad 1/12-2018
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jaha, vad fan gör han då på laguppställningen?#10 skrev:Är nog brara du som hoppas på ante....och lycka till med fyllanLidingö DIF skrev:Krisen är ett jävla faktum. Det kan sniffas lim och rökas hasch hur mycket som helst men verkligheten är densamma.
Också så innerligt jävla trött på denna Ante-historia som alla verkar tro ska bli något. Hur många matcher har snubben spelat? 5? Snubben får en hjärnskakning så fort någon hostar inom samma postnummer. Lägg skridskorna på hyllan så både vi i Djurgården och du själv kan gå vidare i livet. Tack för allt men skilsmässan behövs omedelbart. Och Dicken är Dicken. Ingen överaskning där. Börjar likna Svergies regeringsförhandlingar: en massa jävla totalt verklighetsfrånvänt önsketänkande.
Nej, jag är inte full men tänker bli nu och det är DIF Hockeys fel.
Saknar nummer 4.
SKIT SKIT SKIT SKIT.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Possler bidrog mer än många andra så förstår inte resonemanget där.Daniel942 skrev:Jag tycker vi gör en okej förstaperiod där vi tursamt får 2 mål med oss. Resten av matchen är ren bajs. Klenare back än Hultström lär inte finnas i SHL. Han har ett bra skott men hur ofta använder snubben det?
Vi har Albin Lundin som 1a center![]()
Inget ont mot honom men herregud vilken bajsmacka vi äter just nu med skadorna.
Vi har ingen egen spelidé som funkar, vi fick aldrig fast FBK i deras zon ordentligt.
Tekningarna - OH MY LORD? Vann vi ens en enda tek i 3e?
Och sist men inte minst 3 matcher hemma med mycket folk = 3 torsk.
Nä nu får Robban dra in Holtz på tex posslers plats. Detta är ovärdigt Djurgårdens IF just nu.
Kul att Bergfors fick näta dock.
- Daniel942
Jag tyckte att Possler gör en okej match idag men sett över säsongen nä. Gäller även vår ”storstjärna” Dick.#10 skrev:Possler bidrog mer än många andra så förstår inte resonemanget där.Daniel942 skrev:Jag tycker vi gör en okej förstaperiod där vi tursamt får 2 mål med oss. Resten av matchen är ren bajs. Klenare back än Hultström lär inte finnas i SHL. Han har ett bra skott men hur ofta använder snubben det?
Vi har ingen egen spelidé som funkar, vi fick aldrig fast FBK i deras zon ordentligt.
Nä nu får Robban dra in Holtz på tex posslers plats. Detta är ovärdigt Djurgårdens IF just nu.
DIF!
Men om man lägger ihop 1+1 så förstår man ju, borde ju fungera på Lidingö oxåLidingö DIF skrev:Jaha, vad fan gör han då på laguppställningen?#10 skrev:Är nog brara du som hoppas på ante....och lycka till med fyllanLidingö DIF skrev:Krisen är ett jävla faktum. Det kan sniffas lim och rökas hasch hur mycket som helst men verkligheten är densamma.
Också så innerligt jävla trött på denna Ante-historia som alla verkar tro ska bli något. Hur många matcher har snubben spelat? 5? Snubben får en hjärnskakning så fort någon hostar inom samma postnummer. Lägg skridskorna på hyllan så både vi i Djurgården och du själv kan gå vidare i livet. Tack för allt men skilsmässan behövs omedelbart. Och Dicken är Dicken. Ingen överaskning där. Börjar likna Svergies regeringsförhandlingar: en massa jävla totalt verklighetsfrånvänt önsketänkande.
Saknar nummer 4.
SKIT SKIT SKIT SKIT.
- Lidingö DIF
Ja klassisk logik har en tendens att fungera. Dock verkar vi mer hänge oss åt Derrida logik i lagbygget. Helt okej. Nya tider, nya tankar. Jag tycker om att vinna men det finns självklart andra värden. Ante och Dicken kommer säkerligen uppstå som frälsare lagom till våren. Värda varenda krona. Vafan vet jag? 1+1=har ju blivit 9 på senare tid.#10 skrev:Men om man lägger ihop 1+1 så förstår man ju, borde ju fungera på Lidingö oxåLidingö DIF skrev:Jaha, vad fan gör han då på laguppställningen?#10 skrev:Är nog brara du som hoppas på ante....och lycka till med fyllanLidingö DIF skrev:Krisen är ett jävla faktum. Det kan sniffas lim och rökas hasch hur mycket som helst men verkligheten är densamma.
Saknar nummer 4.
SKIT SKIT SKIT SKIT.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- minalman
Det är just nu det känns som mest värdefullt och är allra viktigast att spela bra hockey och få med sig poängen. Just nu är december. Just nu blir januari och februari och mars så småningom. Men just nu är nu.BrynäsStockholm skrev:Ni lär väl få tillbaka spelare så småningom och bli bra mot slutet av säsongen, då det räknas. Nåja, ville bara ge några uppmuntrande ord. För min del får ni gärna fortsätta förlora, men det tror jag inte kommer vara fallet.Daniel942 skrev:Förvisso sant men om du skulle se vår laguppställning nu vs den vi egentligen har så blir det genast mer allvarligt. Därför finns det inget som talar för att vi ska ta de 3 pinnarna inom en när framtid.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
38% tekningar ikväll.
Man brukar väl säga att det tar i snitt 15 sekunder att återta puckinnehavet. Mycket tek i anslutning PP/PK. Säger sig självt
Man brukar väl säga att det tar i snitt 15 sekunder att återta puckinnehavet. Mycket tek i anslutning PP/PK. Säger sig självt
Dick. Han kan fan inte ta i om det så brann i brallorna på honom. Killen behöver två vassa pjäser bredvid sig, annars är han bara långsam och oengagerad. Jag hade hoppats att han skulle axla (heh.) mer ansvar när JJ m fl är borta men vad gör han? Gnäller och ställer till problem. Värdefull spelartyp.Daniel942 skrev:Jag tyckte att Possler gör en okej match idag men sett över säsongen nä. Gäller även vår ”storstjärna” Dick.#10 skrev:Possler bidrog mer än många andra så förstår inte resonemanget där.Daniel942 skrev:Jag tycker vi gör en okej förstaperiod där vi tursamt får 2 mål med oss. Resten av matchen är ren bajs. Klenare back än Hultström lär inte finnas i SHL. Han har ett bra skott men hur ofta använder snubben det?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Älskar detta engagerade forum, så HV-fan jag är. I vilket annat hockeyforum kan man se hänvisningar till Jacques Derrida? Det är hög klass.Lidingö DIF skrev:Ja klassisk logik har en tendens att fungera. Dock verkar vi mer hänge oss åt Derrida logik i lagbygget. Helt okej. Nya tider, nya tankar. Jag tycker om att vinna men det finns självklart andra värden. Ante och Dicken kommer säkerligen uppstå som frälsare lagom till våren. Värda varenda krona. Vafan vet jag? 1+1=har ju blivit 9 på senare tid.#10 skrev:Men om man lägger ihop 1+1 så förstår man ju, borde ju fungera på Lidingö oxåLidingö DIF skrev:Jaha, vad fan gör han då på laguppställningen?#10 skrev:Är nog brara du som hoppas på ante....och lycka till med fyllanLidingö DIF skrev:Krisen är ett jävla faktum. Det kan sniffas lim och rökas hasch hur mycket som helst men verkligheten är densamma.
Saknar nummer 4.
SKIT SKIT SKIT SKIT.
Håll fanan högt grabbar. För övrigt är jag säker på att poängen snart börjar trilla in igen.
Michael Lindqvist inte anmäld till disciplinnämnden alltså. Jag var säker på att man iallafall skulle granska den.
- MarcusDaze
Jag kan tycka att det är en ganska så tydlig tackling mot huvudet på Strandberg. Absolut värd att titta en extra gång på. Vissa särbehandlas alltså, kan ju inte anmäla två kaffebönder i samma match..ciirree skrev:Michael Lindqvist inte anmäld till disciplinnämnden alltså. Jag var säker på att man iallafall skulle granska den.
Missade tack och lov matchen. Nu ligger vi ju faktiskt i den delen av tabellen där vi hör hemma. Verkligheten är ikapp! Sanningen gör ont, men med en drös allsvenska backar(och Tom Nilsson) så kan det inte se bättre ut. Vi har levt på lånad tid. När nu även anfallssidan är Karlskrona-nivå så är rent omöjligt att ordna en direktplats. Det där guldtipset alla pratar om är ett sarkastiskt skämt.
Kan folk bara sluta gå på matcherna? Vi är sämst inför folk. Vittnar om riktigt dåligt psyke.
Kan folk bara sluta gå på matcherna? Vi är sämst inför folk. Vittnar om riktigt dåligt psyke.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Oskar Steen fick fem matchers avstängning för tacklingen på Bobbo alltså.
Avskaffa tre mot tre.
Att vi saknar våra tre toppcentrar kostar... Men det har väl Manijock missat. Fruktansvärt tungt nu. AJF är ganska begränsad. Jonte Davidsson betydligt mer komplett.