Förmodligen bara semantik - men det är stor skillnad mellan att ett lag får chansen att gå upp och att ett lag alltid går upp. Jag tycker att det känns som ett rätt sunt sätt att säkerställa allsvenskans fortlevnad, där seriesystemet inte riskerar att stängas på grund av ekonomiska skillnader. Jag förmodar att det allsvenska upplägget blir att lag 1-6 går direkt till en allsvensk kvartsfinal och lag 7-10 spelar play in om övriga två platser?Mattias_87 skrev:Mycket bra i utredningen men det som jag faktiskt tycker är dåligt är att nu får bara ETT lag chansen att gå upp istället för dagens två. Men detta förslag kan nog hinna förändras flera gånger om innan det klubbas.
SHL 2018/19
Re: SHL 2018/19
Tittat på Frölunda - Brynäs. Tråkigaste matchen någonsin. Väntat när det är seriens två mest spelförstörande lag på varsin sida. Kul att få det bekräftat! Interference finns verkligen inte längre i domarnas vokabulär.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fy fan vad jag hatar Luleå. 1-1 och sen vinst på straffar.
Maken till tråkigt lag år efter år efter år.
Maken till tråkigt lag år efter år efter år.
DIF!
Fisk fick med sig ett horribelt domslut igen, av nån rysk jävla tomtedommare, fattar inte varför vi tar hit det som är ännu sämre än det vi har (svårt nog att bara hitta sånna), vi hade väl nån slovakisk cirkusakrobat ett par matcher i början har jag för mig, å han var bland det sämsta jag sett i svartvit tröja, nä kör på skiten som redan finns.Manijock skrev:Tittat på Frölunda - Brynäs. Tråkigaste matchen någonsin. Väntat när det är seriens två mest spelförstörande lag på varsin sida. Kul att få det bekräftat! Interference finns verkligen inte längre i domarnas vokabulär.
-
Oavsett säljstatus på Lördagsdrabbninhen är det rätt sjukt att bi är ENDA laget med 20 matcher när ett gäng lag har 22 och några 21. Älska haltande tabell som sätter sig i Februari.
)))))))))

25/4-2025
Fuleå är som väntat fulaste laget i SHL. Hv71 tvåa och Färjestad trea. Hinner inte länka till aftonbladet nu. Bekräftar vad vi redan vet.
Pinsamt för Brynäs om Kousal faktiskt har fått en hjärnskakning och man lät honom spela vidare. Sitter man groggy med blodig panna så gamblar man inte en kvart senare.
- Daniel942
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... tacklingarEspenK skrev:Fuleå är som väntat fulaste laget i SHL. Hv71 tvåa och Färjestad trea. Hinner inte länka till aftonbladet nu. Bekräftar vad vi redan vet.
DIF!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Avskaffa tre mot tre.
Inte direkt några nyheter men bra att det vevas lite i medierna. Det är hundratusentals kronor som försvinner i förlorad runtomkringförsäljning varje match om man inte har en egen arena.
Det kostar minst tusenlapp eller mer för en familj att gå på hockey i Stockholm om man räknar in resor eller parkering, biljetter och något snacks eller äta.
Sen är det företagsverksamhet och inte välgörenhet som bedrivs från alla inblandade parter. Det får man inte glömma. HV var ju ett föredöme som lånade upp pengar och byggde en egen arena när de fick nobben från övriga. Föll ju ut tämligen väl för dem så vi kan egentligen inte gnälla när vi valt ett upplägg där vi hyr in oss istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
Det där gillar jag inte. Vi har inte haft något annat val än att hyra in oss och det vet vi alla.Praetori skrev:vi kan egentligen inte gnälla när vi valt ett upplägg där vi hyr in oss istället.
Avskaffa tre mot tre.
Nä nuvarande VD mfl kanske inte skall lastas då det är ett gammalt upplägg men föreningen har valt att hyra istället för att låna och bygga eget eller köpa in oss i verksamheten och då är det lite svårt att gnälla på att det kostar i Stockholm. Eller skall kommunerna i Stockholm gå in och bygga idrottsanläggningar till toppklubbarna? (förtydligande: det sistnämnda är ett skämt, utom i dopingkommunerna).Mattias_87 skrev:Det där gillar jag inte. Vi har inte haft något annat val än att hyra in oss och det vet vi alla.Praetori skrev:vi kan egentligen inte gnälla när vi valt ett upplägg där vi hyr in oss istället.
Sen att det är svineri med pålagda serviceavgifter och dylikt och att det är dyrt i kiosker, barer och restauranger tycker jag är något som kommer som ett brev på posten. Men de kan ju ta ut vilka avgifter och priser de vill så länge som stockholmsklubbarna fortsätter på inslagen väg.
Det är lätt att skylla på arenabolaget och AXS (och jag håller med om att priserna är i överkant) men de sysslar med affärer och vi får skylla oss själva i viss mån som inte satt press. Ingenting är gratis och ansvarsfrågan om vem som skall hängas är kanske inte fullt så enkel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
Att bygga eget i Stockholm har nog aldrig varit realistiskt och det är ju inte heller nuvarande styrelsers fel utan de tidigare som varit inkompetenta. Att köpa loss Hovet försöka vi ju för många år sedan men det fick vi nej på. Att kommunerna ska bygga idrottsanläggningar får vi vara glada över att dom gjort faktiskt. Annars hade majoriteten av arenorna haft en kapacitet på max 4000. Däremot kunde Stockholm stad/livefaktiskt ge oss ett konkurrenskraftigt hyresavtal.Praetori skrev:Nä nuvarande VD mfl kanske inte skall lastas då det är ett gammalt upplägg men föreningen har valt att hyra istället för att låna och bygga eget eller köpa in oss i verksamheten och då är det lite svårt att gnälla på att det kostar i Stockholm. Eller skall kommunerna i Stockholm gå in och bygga idrottsanläggningar till toppklubbarna? (förtydligande: det sistnämnda är ett skämt, utom i dopingkommunerna).
Sen att det är svineri med pålagda serviceavgifter och dylikt och att det är dyrt i kiosker, barer och restauranger tycker jag är något som kommer som ett brev på posten. Men de kan ju ta ut vilka avgifter och priser de vill så länge som stockholmsklubbarna fortsätter på inslagen väg.
Det är lätt att skylla på arenabolaget och AXS (och jag håller med om att priserna är i överkant) men de sysslar med affärer och vi får skylla oss själva i viss mån som inte satt press. Ingenting är gratis och ansvarsfrågan om vem som skall hängas är kanske inte fullt så enkel.
Alla arenabolag sysslar ju med affärer och gå med vinst. Inte bara i Stockholm. Våra arenor används ju även betydligt oftare med idolfinaler och Walking with dinosaurs och allt vad det är. Vi bör egentligen ha Sveriges kanske bästa hyresavtal eftersom det går runt iallafall.
Men men detta har vi ju redan diskuterat i flera år här på forumet och vi vet alla att det inte göra att göra något åt saken förrän hyresavtalet med AEG går runt 2026 alt 2036 om de vill förlänga.
Trist att Stockholm förmodligen är Sveriges sämsta stad. Enda anledningen till att folk bor här är för att jobben finns här.
Avskaffa tre mot tre.
Och där kom bekräftelsen på att man de facto skickade ut Kousal på isen igen med en hjärnskakning. Hur var det nu med satsningen på en sundare hållning till våld mot huvudet Brynäs?Puckey skrev:Pinsamt för Brynäs om Kousal faktiskt har fått en hjärnskakning och man lät honom spela vidare. Sitter man groggy med blodig panna så gamblar man inte en kvart senare.
Finner en viss tillfredställelse i att Bristedt avgör i sudden borta mot Frölunda. Försvarar inte vår insats i Ängelholm men det känns lite bättre iaf.