mb81 skrev:Finns inte plats för fler värvningar. Det är om vi skulle få möjlighet för nåt exceptionellt och då helst över flera år.
Den här truppen ska vara tillräckligt bra!
Känner likadant, vi har varken plats eller ekonomi(egen uppfattning) för värvningar. Det är om det skulle vara någon hemvändare vi inte kan säga nej till. Ex, Peppe eller Högga.
Problemet är väl att det är för sent då. Målinriktningen nu måste vara att klara slutspel. Det vill säga åttondel. Inget lag har råd att få dessa spelare skadade om man ska vara ett topplag. Som att Frölunda skulle få Lasch, Genoway, Lundqvist och Carlsson skadade samtidigt. Det ät inte möjligt att spela på samma sätt som innan.
Toppstriden är körd, desto fortare vi inser det desto bättre. Ner med kravbilden och spela lättare. Så kanske vi kan överraska o ett ev slutspel framöver.
Manijock skrev:Problemet är väl att det är för sent då. Målinriktningen nu måste vara att klara slutspel. Det vill säga åttondel. Inget lag har råd att få dessa spelare skadade om man ska vara ett topplag. Som att Frölunda skulle få Lasch, Genoway, Lundqvist och Carlsson skadade samtidigt. Det ät inte möjligt att spela på samma sätt som innan.
Toppstriden är körd, desto fortare vi inser det desto bättre. Ner med kravbilden och spela lättare. Så kanske vi kan överraska o ett ev slutspel framöver.
Satan vad negativt! Givetvis har det inte sett bra ut senaste tiden. Vi för inte matcherna som vi gjorde . början. Men att säga att toppstriden är körd och typ ge upp redan är väl onödigt?
Vi har just fått in Acke och Wirtanen, Josefson är förmodligen inte borta så många matcher till. Vi har ett bra lag.
Men sen är det sjukt tajt. Jag tror inte Luleå och Malmö kommer vara kvar i toppen men Skellefteå, Färjestad och Växjö lär hota mera.
Vi kan hamna allt mellan plats 1-10.
...tänker att vi har en lite svacka just nu, vilket alla lag har under en säsong, likaså skador.
Trots detta lyckas vi ta poäng, vilket jag ser som en styrka. Det är det bra lag gör - lyckas ta poäng trots att spelet och prestationen inte är på topp.
sunne skrev:...tänker att vi har en lite svacka just nu, vilket alla lag har under en säsong, likaså skador.
Trots detta lyckas vi ta poäng, vilket jag ser som en styrka. Det är det bra lag gör - lyckas ta poäng trots att spelet och prestationen inte är på topp.
1 vinst på de 5 senaste, dvs 5p av 15 möjliga.
Beroende på hur lång svackan blir så är det snittet inget som hindrar ett rejält fall nedåt i tabellen.
Angående nyförvärv skulle jag bli oerhört förvånad om vi tog in någon ytterligare denna säsong (om inte JJ eller Dick försvinner igen)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det måste rimligtvis finnas med i beräkningarna att plocka in en back till. Högström försvann och har ersatts med Norrell och Petersson. En toppback kan inte ersättas på det viset. Känns för övrigt som att vår backbesättning består av tre bra backar och en stor grupp mellanmjölk som antingen hör hemma i ett tredjepar eller än värre hör hemma i Allsvenskan.
Kall-El skrev:Känns för övrigt som att vår backbesättning består av tre bra backar och en stor grupp mellanmjölk som antingen hör hemma i ett tredjepar eller än värre hör hemma i Allsvenskan.
Det är så jag känner för hela vårt lag. Så fort vi tappar 1-2 av våra toppspelare så är vi inte särskilt bra.
Kall-El skrev:Det måste rimligtvis finnas med i beräkningarna att plocka in en back till. Högström försvann och har ersatts med Norrell och Petersson. En toppback kan inte ersättas på det viset. Känns för övrigt som att vår backbesättning består av tre bra backar och en stor grupp mellanmjölk som antingen hör hemma i ett tredjepar eller än värre hör hemma i Allsvenskan.
Känns tyvär som att dom inte tänkt att det ska finnas plats för nya backar under säsongen utan att dom är nöjda med det dom skaffade innan, även fast det nu visar sig att visa av dem håller låg klass
Enligt Helsingborgs dagblad har vi varit/är? med och visat intresse för Eric Martinsson. Vi nämdes tillsammans med rögle, växjö, frölunda och nån mer. Kan det verkligen ens vara på kartan..... jocke måste ha hittat en skattkista i trädgården om detta är nåt seriöst....
crike skrev:Jag drar till med den, inte för att vi behöver det utan mer för att det ändå finns någon öppning där någonstans att det skulle bli så.
Tror ni Nylander skulle kunna städa av året hos oss?
...såga på.
Jag tror att han hellre tar en halv säsong som affischnamn i KHL med en mer eller mindre NHL-mässig lön. Blotta tanken på att få en långtiddsskada innan han spelat på ett första seniorkontrakt lär avskräcka honom från något som inte ger långvarig finansiell trygghet. Hade han varit fem år och 50 miljoner rikare hade SHL säkert varit en nödlösning.
..gnagarnas j-20 lag verkar duga, undrar vad det pröjsar.
crike skrev:Jag drar till med den, inte för att vi behöver det utan mer för att det ändå finns någon öppning där någonstans att det skulle bli så.
...såga på.
Jag tror att han hellre tar en halv säsong som affischnamn i KHL med en mer eller mindre NHL-mässig lön. Blotta tanken på att få en långtiddsskada innan han spelat på ett första seniorkontrakt lär avskräcka honom från något som inte ger långvarig finansiell trygghet. Hade han varit fem år och 50 miljoner rikare hade SHL säkert varit en nödlösning.
...såga på.
Det finns en viss skillnad mellan att träna och att spela match.
Hehe, jo visst det har du helt rätt i. Förmodligen är det nog en utgift för honom att få vara med att träna där. Men tänkte egentligen fast jag var otydlig mer på att tränar han med dom så är det nog inte på världskartan att han skulle göra en halvsäsong hos oss medans han inte har kontrakt om vi har skador och tar in någon på artistkontrakt.