Otroligt svag insats, tycker vi ser rejält tröttkörda ut. Är vi inne i en grymt intensiv träningsperiod, eller påverkar skadorna resten av spelarna så till den grad att de får betongfötter?
Vi var definitivt inte värda en pinne här. Blev nästan komiskt när Brodin halkade omkring på isen som Bambi, eller Hank försökte åka skridskor men knappt orkade ta i för att komma framåt.
Helt plötsligt har det utskrattade laget Rögle nästintill ätit ikapp poängen till oss - det går onekligen fort i den här sporten... (EDIT: Förutom för DIF på isen då för stunden)
SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 22/11-2018
Re: SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 22/11-2018
Det är inga direkta bottennapp. Överlag är lägstanivån så pass bra att vi är med och tävlar i princip varje match (borträknat CHL där lägstanivån bitvis var usel) och så även mot Växjö.Lee Harvey Oswald skrev: Hög lägstanivå...?
Njaa, jag tycker vi känns rätt så nedtryckta nu i skoskaften, vi slarvar i väldigt många små moment.
Sen är det grejer som inte lirar som de skall än och en del felbeslut (särskilt hos de mindre garvade) men lägstanivån är ändå rätt bra jämfört med tidigare år om man tittar på helheten både offensivt och defensivt.
Tycker folk är lite för negativa. Det var längesedan motståndet i SHL höll så här hög nivå på bredden. Det är ett helt gäng lag som är med och tävlar i år till skillnad mot tidigare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Re: SHL 18/19 : Växjö - Djurgårdens IF 22/11-2018
Praetori skrev:Det är inga direkta bottennapp. Överlag är lägstanivån så pass bra att vi är med och tävlar i princip varje match (borträknat CHL där lägstanivån bitvis var usel) och så även mot Växjö.Lee Harvey Oswald skrev: Hög lägstanivå...?
Njaa, jag tycker vi känns rätt så nedtryckta nu i skoskaften, vi slarvar i väldigt många små moment.
Sen är det grejer som inte lirar som de skall än och en del felbeslut (särskilt hos de mindre garvade) men lägstanivån är ändå rätt bra jämfört med tidigare år om man tittar på helheten både offensivt och defensivt.
Tycker folk är lite för negativa. Det var längesedan motståndet i SHL höll så här hög nivå på bredden. Det är ett helt gäng lag som är med och tävlar i år till skillnad mot tidigare.
Haha, så olika man kan se på saker

Jag tycker SHL-säsongen 18/19 rent spelmässigt är den sämsta på väldigt länge.
DIF har pratats upp som ett topplag i varje match jag sett men har hittils inte gjort en enda bra match i 60min.
Sedan att Luleå leder ligan med sitt ickespel säger allt
Men visst, DIF är stabilare nu, så i viss mån har du rätt.
Det som förut blev 1-8 blir idag 3-4

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan