Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tänkte på Bromé i Mora, vore inte det en värvning som vi skulle kunna göra inför nästa säsong? Känns som att han inte är för snordyr, prickar in alla kriterier och kan vara än bättre possler än vad possler är om ni förstår vad jag menar 

-
Tycker Possler får väl mycket kritik. Han är verkligen inte sämre än Bergfors och Hank.
Forwardssidan ser jättebra ut när Josefsson är tillbaka. Det vi kanske saknar för ett guldlag är Högström på backsidan. Alternativt Lagesson. Tycker varken Bobo Pettersson eller Bernhardt riktigt håller.
Forwardssidan ser jättebra ut när Josefsson är tillbaka. Det vi kanske saknar för ett guldlag är Högström på backsidan. Alternativt Lagesson. Tycker varken Bobo Pettersson eller Bernhardt riktigt håller.
Men hur länge kan man vara "ung och lovande"? Possler är 24år nu och tiden börjar rinna ut om han inte tar kliv framåt. Hank är 28år och hur många säsonger har han inte fått skit för att han inte är tillräckligt bra med klubban och på att få pucken i mål? Det är 7:e säsongen han lirar hos oss nu sen han kom tillbaka ifrån Mora.Antti Pekka Lamberg skrev:Tycker Possler får väl mycket kritik. Han är verkligen inte sämre än Bergfors och Hank.
För att vara en bra guldkandidat så är ju Ante och en Dick i högform några som skulle behövas också.
Jag drar till med den, inte för att vi behöver det utan mer för att det ändå finns någon öppning där någonstans att det skulle bli så.
Tror ni Nylander skulle kunna städa av året hos oss?
...såga på.
...såga på.
Jag tror att han hellre tar en halv säsong som affischnamn i KHL med en mer eller mindre NHL-mässig lön. Blotta tanken på att få en långtiddsskada innan han spelat på ett första seniorkontrakt lär avskräcka honom från något som inte ger långvarig finansiell trygghet. Hade han varit fem år och 50 miljoner rikare hade SHL säkert varit en nödlösning.crike skrev:Jag drar till med den, inte för att vi behöver det utan mer för att det ändå finns någon öppning där någonstans att det skulle bli så.
...såga på.
Tänkt samma sak. Nu lär det väl inte bli på bekostnad av Possler då han har kontralt. Men Bromé känns som en av de troligare värvningarna vi kan göra frå SHL. Stockholmare och bra på rören. Känns som det är en spelare som skulle kunna få sitt riktiga genombrott hos oss(lite likt Lilja).Detblir3poäng skrev:Tänkte på Bromé i Mora, vore inte det en värvning som vi skulle kunna göra inför nästa säsong? Känns som att han inte är för snordyr, prickar in alla kriterier och kan vara än bättre possler än vad possler är om ni förstår vad jag menar
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt enig. Men Bromé behöver en hel del stöd utanför isen vilket jag tror och hoppas Djurgården kan erbjuda.mb81 skrev:Tänkt samma sak. Nu lär det väl inte bli på bekostnad av Possler då han har kontralt. Men Bromé känns som en av de troligare värvningarna vi kan göra frå SHL. Stockholmare och bra på rören. Känns som det är en spelare som skulle kunna få sitt riktiga genombrott hos oss(lite likt Lilja).Detblir3poäng skrev:Tänkte på Bromé i Mora, vore inte det en värvning som vi skulle kunna göra inför nästa säsong? Känns som att han inte är för snordyr, prickar in alla kriterier och kan vara än bättre possler än vad possler är om ni förstår vad jag menar
Vad menar du då? Känner inte till hur Bromé är utanför isen.-daniel- skrev:Helt enig. Men Bromé behöver en hel del stöd utanför isen vilket jag tror och hoppas Djurgården kan erbjuda.mb81 skrev:Tänkt samma sak. Nu lär det väl inte bli på bekostnad av Possler då han har kontralt. Men Bromé känns som en av de troligare värvningarna vi kan göra frå SHL. Stockholmare och bra på rören. Känns som det är en spelare som skulle kunna få sitt riktiga genombrott hos oss(lite likt Lilja).Detblir3poäng skrev:Tänkte på Bromé i Mora, vore inte det en värvning som vi skulle kunna göra inför nästa säsong? Känns som att han inte är för snordyr, prickar in alla kriterier och kan vara än bättre possler än vad possler är om ni förstår vad jag menar
- Hepsnastian
- MarcusDaze
Back? Center? Forward? Målis?Hepsnastian skrev:Spelare på g in enl källa.
-
Vilken jävla källa?Hepsnastian skrev:Spelare på g in enl källa.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Om det nu stämmer - kan det vara så att Peppe har kört fast i KHL och vänder hemåt? Ytterforwards är inget vi saknar, men skulle han vända hemåt kan han ju spela center till dess att JJ är på benen.MarcusDaze skrev:Back? Center? Forward? Målis?Hepsnastian skrev:Spelare på g in enl källa.
Martinsson? Zackrisson? Emil Johansson? Värvar vi något för att bredda blir jag inte klok, vi har spelare som Bergfors i fjärde trots skador på JJ och Ante. Backsidan har vi redan "breddat" med Bobbo och Norell. Det får vara något sexigt, eller också kan det lika väl vara.
- Lee Harvey Oswald
Lägg avHepsnastian skrev:Spelare på g in enl källa.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Finns inte plats för fler värvningar. Det är om vi skulle få möjlighet för nåt exceptionellt och då helst över flera år.
Den här truppen ska vara tillräckligt bra!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Helt klart. Denna trupp och när Josefson kommer tillbaka ska vi vara ett topp 3 lag efter 52 omgångar.mb81 skrev:Finns inte plats för fler värvningar. Det är om vi skulle få möjlighet för nåt exceptionellt och då helst över flera år.
Avskaffa tre mot tre.