Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av mb81 »

Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:
Vikas skrev:Blir längre frånvaro för Jacob, blödning i känsliga områden som folk redan tippat på.

Borta åtminstone fram till efter decemberuppehållet.
Tur att vi inte matchar så hårt nu. Han missar i så fall endast 5 matcher till. Det klarar vi.
Ja, grymt tufft för Jacob så klart (aaj :( ), men för DIF så var ju detta att föredra framför allmänt Knähaveri
Verkligen. Jag känner mig ändå lättad. Var rädd att säsongen skulle kunna vara över.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Det innebär minst fem torsk till på rak arm. Det vill säga är en toppstrid uteslutet. Hoppas vi har suck på en direktplats efter allt detta.

Trött på hela skiten just nu.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Manijock skrev:Det innebär minst fem torsk till på rak arm. Det vill säga är en toppstrid uteslutet. Hoppas vi har suck på en direktplats efter allt detta.

Trött på hela skiten just nu.
Dicken är förhoppningsvis tillbaka på torsdag, kanske lördag nästa vecka. Sen hoppas jag man flyttar upp Grewe. Tror det kan gå helt okej. Nu är det ännu viktigare dock att vi får igång hemmaspelet.

Växjö, Örebro (H), Färjestad (H), Skellefteå (H) och Luleå. Inga lätta matcher dock.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev: Dicken är förhoppningsvis tillbaka på torsdag, kanske lördag nästa vecka. Sen hoppas jag man flyttar upp Grewe. Tror det kan gå helt okej. Nu är det ännu viktigare dock att vi får igång hemmaspelet.

Växjö, Örebro (H), Färjestad (H), Skellefteå (H) och Luleå. Inga lätta matcher dock.
Nej, det där blir ju sjukt tufft att få med poäng ifrån.
Ska vara mot Örebro då, resten...stort tvek

Ännu mer frustrerande nu ....att vi torskade mot Rövle och BIF x2
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree

Inlägg av ciirree »

Lee Harvey Oswald skrev:
ciirree skrev: Dicken är förhoppningsvis tillbaka på torsdag, kanske lördag nästa vecka. Sen hoppas jag man flyttar upp Grewe. Tror det kan gå helt okej. Nu är det ännu viktigare dock att vi får igång hemmaspelet.

Nej, det där blir ju sjukt tufft att få med poäng ifrån.
Ska vara mot Örebro då, resten...stort tvek

Ännu mer frustrerande nu ....att vi torskade mot Rövle och BIF x2
Absolut, jag håller med dig. Det logiska i vår icke-logik är väl att man lyckas ta nån poäng från SAIK och Luleå och 0 från Örebro :lol:
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Lär väl Inte hända men nu är det dax att ta upp Holtz när vi har skador o folk inte kan producera. Bänka possler, Bergfors och M davidsson så dem kanske vaknar till. 0 poäng tills JJ är tillbaka.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det är verkligen helt sjukt att vi alltså har två "förstacentrar" skadade. En säsong när vi har laddat för fulla muggar på just nämnda position som varit problematisk tidigare. Utöver det en tvättäkta poängspelare i Axelsson.

Ska man skratta eller gråta?
25/4-2025
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

förevigtdjurgården skrev:Det är verkligen helt sjukt att vi alltså har två "förstacentrar" skadade. En säsong när vi har laddat för fulla muggar på just nämnda position som varit problematisk tidigare. Utöver det en tvättäkta poängspelare i Axelsson.

Ska man skratta eller gråta?
Tom 2 landslagsspelare och dem 2 bästa centrarna i serien.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Klart man blir gråtfärdig. Vi har sån jävla otur när vi äntligen fått hit spelare som vill visa hjärta för klubben. Själv försöker jag att fokusera på annat så jag slipper tänka på skiten, det ger mig ångest.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Klart man blir gråtfärdig. Vi har sån jävla otur när vi äntligen fått hit spelare som vill visa hjärta för klubben. Själv försöker jag att fokusera på annat så jag slipper tänka på skiten, det ger mig ångest.
Är det redan slutspel?

Sitt ner i båten. Topp 6 grejar vi och så länge vi är som bäst när det gäller spelar resten mindre roll.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Senaste nytt från Jacob......någon?
Är han kvar på sjukhus eller har han fått åka hem?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Klart man blir gråtfärdig. Vi har sån jävla otur när vi äntligen fått hit spelare som vill visa hjärta för klubben. Själv försöker jag att fokusera på annat så jag slipper tänka på skiten, det ger mig ångest.
Är det redan slutspel?

Sitt ner i båten. Topp 6 grejar vi och så länge vi är som bäst när det gäller spelar resten mindre roll.
Sant att slutspel är det som räknas. Men vägen dit är inte oviktig.
De senaste tio årens SM-vinnare har slutat 1, 2, 2, 3, 1, 1, 4 (Brynäs), 2, 1, 1

Brynäs sticker ut en del, men helt klart är att skrällarnas tid är förbi.

Så att serietabellen är oviktig stämmer inte helt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Lee Harvey Oswald skrev:Senaste nytt från Jacob......någon?
Är han kvar på sjukhus eller har han fått åka hem?
Han är hemma.
DIF!
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Praetori skrev:
Är det redan slutspel?

Sant att slutspel är det som räknas. Men vägen dit är inte oviktig.
De senaste tio årens SM-vinnare har slutat 1, 2, 2, 3, 1, 1, 4 (Brynäs), 2, 1, 1

Brynäs sticker ut en del, men helt klart är att skrällarnas tid är förbi.

Så att serietabellen är oviktig stämmer inte helt.
Hemmaplansfördel tror jag absolut är en fördel om man vill gå långt i ett slutspel.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Enligt sportlovin.se är Dick klar för spel mot Växjö. Kan man lite på det?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Skriv svar