Skadetråden
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Skadetråden
Min bedömning efter det jag sett från matchen igår och det som kommunicerats är följande:
Josef fick en kraftig smäll mot en (troligtvis) eller båda testiklarna. Smärtan satt inte i benet och man bedömde därför att det inte fanns någon risk att han fullföljde matchen.
Efter match upptäcker man en svullnad i pungen och Josef hänvisas till sjukhus för ultraljud. Vad detta visar är svårt att veta men troligtvis blödning i en testikel. Man observerar skadan under en tid och antingen får man avlägsna testikeln eller så löser kroppen det av sig självt. Oavsett tror jag inte detta är något långvarigt.
Mina två cent...
Josef fick en kraftig smäll mot en (troligtvis) eller båda testiklarna. Smärtan satt inte i benet och man bedömde därför att det inte fanns någon risk att han fullföljde matchen.
Efter match upptäcker man en svullnad i pungen och Josef hänvisas till sjukhus för ultraljud. Vad detta visar är svårt att veta men troligtvis blödning i en testikel. Man observerar skadan under en tid och antingen får man avlägsna testikeln eller så löser kroppen det av sig självt. Oavsett tror jag inte detta är något långvarigt.
Mina två cent...
om det var jollos skridsko som var anledningen till pungskadan så kan vi konstatera att josefsson har en jävla hängpung, för skridskon träffade ju skinkanSouth_Exil skrev:Låter sjukt. Men verkar vara svullen pung på JosefGrabben från Söder skrev:Men hur farligt kan en blödning vara då? Alltså hur länge förväntas han att bli borta?gaspo skrev:https://hockeynews.se/articles/5181/
1-2 veckor gissar jag.
Nu undersöker man väl så det inte är skador på de ädlare delarna.
Är de ok så är han säkerligen klar när svullnaden är nere 7-10 dagar.
//
Doktor Jones
- Lee Harvey Oswald
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Vi vinner inte SM-guld för att Joel sparkade Josefsson på pungen.. vad är det frågan om??
Fortfarande kvar på sjukhuset...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Källa?Praetori skrev:Fortfarande kvar på sjukhuset...
Sa de dt i sändningen. Missade försnacket och lite av sista minuterna.
Nej det sa de inte. Du får ta mig på ordet.mb81 skrev:Källa?Praetori skrev:Fortfarande kvar på sjukhuset...
Sa de dt i sändningen. Missade försnacket och lite av sista minuterna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Felpost
Senast redigerad av mb81 den 2018-11-17 17:55:30, redigerad totalt 1 gånger.
Status på Jacob snarast, tack.
Och ingen jävla "dag till dag" som visar sig vara säsongen ut.
- Lee Harvey Oswald
Men om det visar sig vara det då, ska DIF säga i övermorgon iaf?Vikas skrev:Status på Jacob snarast, tack.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Visst kan det vara så, men man har ju tappat förtroendet för det uttalandet de senaste åren (Fällström, någon?)Lee Harvey Oswald skrev:Men om det visar sig vara det då, ska DIF säga i övermorgon iaf?Vikas skrev:Status på Jacob snarast, tack.
Blir längre frånvaro för Jacob, blödning i känsliga områden som folk redan tippat på.
Borta åtminstone fram till efter decemberuppehållet.
Tur att vi inte matchar så hårt nu. Han missar i så fall endast 5 matcher till. Det klarar vi.Vikas skrev:Blir längre frånvaro för Jacob, blödning i känsliga områden som folk redan tippat på.
- Lee Harvey Oswald
Ja, grymt tufft för Jacob så klart (aajmb81 skrev:Tur att vi inte matchar så hårt nu. Han missar i så fall endast 5 matcher till. Det klarar vi.Vikas skrev:Blir längre frånvaro för Jacob, blödning i känsliga områden som folk redan tippat på.

Har vi inte lärt oss nånting om Djurgården senaste 2-3 åren? Säger dom Decemberuppehållet och 5 matcher så räkna med Februari.mb81 skrev:Tur att vi inte matchar så hårt nu. Han missar i så fall endast 5 matcher till. Det klarar vi.Vikas skrev:Blir längre frånvaro för Jacob, blödning i känsliga områden som folk redan tippat på.
Jag skojar inte ens. Kommer inte räkna med Josefson alls fram tills jag ser honom i laguppställningen.