Skadetråden
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Skadetråden
Enligt DIFs instagram är Jacob borta Lördag. De ska också återkomma när det vet mer.
Då blir det säkert en klassisk ”Vi tar det match för match” och Jacob borta fram till 2027. Kul.
Då blir det säkert en klassisk ”Vi tar det match för match” och Jacob borta fram till 2027. Kul.
25/4-2025
- -daniel-
Stor humor.Vikas skrev:Så vi fick med oss en skadad spelare från landslaget ändå.
Kan slå vad om att det är samma skit som slog upp för Josefsson ikväll.
Det är inte större risk att bli skadad i landslaget än nån annan stans. Hade vi förbjudit möjlighet till landslagsspel så tror jag att ett antal spelare inte skulle valt att skriva på för DIF. Hade det varit bättre tycker du / ni?
Trams och åter trams.
-
Skriver under på det du säger "trams och åter trams" då Josef blev skadad igår så att dra upp landslagskortet är bara så "b" och förra året vill jag minnas att vi lirade utan Engqvist halva säsongen och vi dog inte i serien men för den sakens skull hoppas jag naturligtvis att Josef snart är redo för spel igen-daniel- skrev:Stor humor.Vikas skrev:Så vi fick med oss en skadad spelare från landslaget ändå.
Kan slå vad om att det är samma skit som slog upp för Josefsson ikväll.
Det är inte större risk att bli skadad i landslaget än nån annan stans. Hade vi förbjudit möjlighet till landslagsspel så tror jag att ett antal spelare inte skulle valt att skriva på för DIF. Hade det varit bättre tycker du / ni?
Trams och åter trams.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Det är lite svårt att skydda sig från att få en skridskoskena över benet.
Josefson fortfarande kvar på sjukhus enligt fruns Instastory. Känns verkligen inte bra.
Aldrig får man vara glad.ciirree skrev:Josefson fortfarande kvar på sjukhus enligt fruns Instastory. Känns verkligen inte bra.
- Lee Harvey Oswald
Kan det vara skärsår från Hitte-Joels skridsko?
Vi får hoppas på det bästa, känns iaf positivt om det inte är led/korsband (då tappar jag livslusten
)
Vi får hoppas på det bästa, känns iaf positivt om det inte är led/korsband (då tappar jag livslusten

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tänkte först också på skärsår. Men då hade man väl gått in och sytt? Han gick aldrig in i omklädningsrummet efter smällen.Lee Harvey Oswald skrev:Kan det vara skärsår från Hitte-Joels skridsko?
Vi får hoppas på det bästa, känns iaf positivt om det inte är led/korsband (då tappar jag livslusten)
Vridet knä, alternativt skada i baksida lår tror jag på.
Edit: Eller åtminstone kollat om det går att sy för att sedan ta beslut menade jag.
-
Spekulation. Dock oproffsigt av ledningen om set stämmer men själv varit med om liknade på hyfsad nivå (dock ej SHL).ciirree skrev:Tänkte först också på skärsår. Men då hade man väl gått in och sytt? Han gick aldrig in i omklädningsrummet efter smällen.Lee Harvey Oswald skrev:Kan det vara skärsår från Hitte-Joels skridsko?
Vi får hoppas på det bästa, känns iaf positivt om det inte är led/korsband (då tappar jag livslusten)
Vridet knä, alternativt skada i baksida lår tror jag på.
Edit: Eller åtminstone kollat om det går att sy för att sedan ta beslut menade jag.
Får smäll
Känns ok
Lirar till paus
Kommer in i omklädningsrum
Plockar av utrustningen
Grovt sår. Ilfart tillsjukan för att sy
Robban sa väl på presskonferensen efter att det var en smäll, och inte korsband/ledband?
-
Stämmer förvisso, men så här har det ju låtit förr i vår kära förening medan spelaren i själv verket blivit borta både två-fyra-sex-åtta-tio veckor. Det var exempelvis en ”känning i överkropp” på Dick, och han har ju varit borta sen dess. Varierar självklart från fall till fall men finns ingen som helst transparens i uttalanden kring skador och faktiskt utfall från vår sida.kh31d4r skrev:Robban sa väl på presskonferensen efter att det var en smäll, och inte korsband/ledband?
För egen del hade jag klart föredragit ”borta minst (tid)” över ”en känning, vi får se” där spelaren sedan blir borta ett bra tag ändå.
25/4-2025
-
Men hur farligt kan en blödning vara då? Alltså hur länge förväntas han att bli borta?gaspo skrev:https://hockeynews.se/articles/5181/
-
Låter sjukt. Men verkar vara svullen pung på JosefGrabben från Söder skrev:Men hur farligt kan en blödning vara då? Alltså hur länge förväntas han att bli borta?gaspo skrev:https://hockeynews.se/articles/5181/
1-2 veckor gissar jag.
Nu undersöker man väl så det inte är skador på de ädlare delarna.
Är de ok så är han säkerligen klar när svullnaden är nere 7-10 dagar.
//
Doktor Jones
Måtte vi lyckas behålla honom till nästa säsong bara. Är det veckor vi talar om som han är borta nu så räknar jag med att det blir en streckstrid vi kommer att få ställa in oss på. Allt annat är orimligt. Så viktig är Jacob!