Operation publikstöd!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Som jag har sagt är publiksiffran inte det viktigaste för tillfället. Det viktigaste är att det är bra tryck som leder till segrar som i sin tur leder till mer publik. Se det i ett lite större perspektiv mina vänner, sjung högre och starkare än någonsin!!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: ang publiksiffrorna...

Inlägg av 136_Djurgårdare »

rikkard skrev:Som flera har nämnt tidigare är det självklart så att fotbollen lockar mer för tillfället. Tar vi guld där, lär vi få en positiv publikanda som smittar av sig på hockeyn.

Tycker att det ändå är skönt att höra skillnaden på Hovet och globen. Nu märks det att det finns publik på läktaren. Trots att bara drygt 4000 letade sig till arenan var det ändå liv i luckan. Mer segrar och publiken lär öka stadigt...
Antalet tidigare segrar borde inte vara det som bestämmer om du ska gå på match eller inte :? Är man Djurgårdare så går man för att stötta sitt lag oavsett hur det går.

6000 ser jag som en dålig publiksiffra, 4000 är bara pinsamt!

Tyvärr så stämmer det nog i alla fall att många DIF supportrar är väldigt resultatfixerade, speciellt slipsknutarna.
LiteOn

Hade ingen möjlighet att gå

Inlägg av LiteOn »

En publiksiffra på 4 127 åskådare är INTE bra, INTE bra alls.
Vi ligger just nu under snittet per match med 1 761 åskådare för att nå upp till föregående säsongs snitt per match.
Om vi hade legat i nivå med föregående säsongs snitt så hade 20 595 åskådare sett Djurgårdens 3 hemmamatcher, nu är det bara 15 312 som varit på match, en minskning av 5 283 åskådare...
dessa 5 283 åskådare skall ju in på kommande matcher för att greja föregående säsongs besökare i snitt.

Tidigare års publiksiffror mot Frölunda.
06-07, 19 okt, 7 468 åskådare, 06 jan, 5 582 åskådare
05-06, 31 okt, 7 202 åskådare, 24 jan, 8 213 åskådare
04-05, 02 dec, 9 048 åskådare, 01 mar, 9 056 åskådare.

Kvällens publiksiffra är 1 455 åskådare mindre än den sämsta publiksiffran på 3 säsonger.

Är Hovet en bättre arena för Djurgården?
Svårt att sia om detta efter endast 3 hemmamatcher, men det ser inte ut så i skrivande stund.
servicenivån för en supporter är mycket sämre på Hovet än på Globen, då det är mycket mindre i antal försäljningsställen, VIP utrymmena är inte lika bra som på Globen, Jumbotronen är ett skämt på Hovet.
om inget drastiskt sker inom kort med publiktillströmningen till Djurgårdens matcher så är man tvingad att lita på att fler människor går på matcherna på Globen efter jul, och skulle detta vara fallet känns det ju helt omotiverat att flytta till Hovet permanent säsongen 08-09.

Att spela matcherna på Hovet har ju inte varit det "dragplåster" som ledningen säkert hade önskat och hoppats.
Nu får vi se på tisdag när DIF möter Timrå på Globen, en högre publiksiffra där, en båda matcherna mot Färjestad och Frölunda på Hovet kan ju vara en fingervisning.

Jag anser personligen att alla stockholmslag skall sluta upp med fyrverkeriintron, nationalsånger, musik i varje spelaavbrott (framförallt INTE när det blir mål, då skall verkligen klacken få höras).
Vår "klackkultur" i Stockholm är så förlorad inom ishockey att vi får använda oss av fotbollens framgångsrecept.
I fotbollen behövs inga fyrverkiriintron-fansen har TIFO
Inga nationalsång innan match, det "sänker" bara tempot-fansen har egna ramsor.
Inte ett musikstycke under 90 minuters fotbollsspelande-Supportrana ges möjlighet att sjunga.
På en Hockeymatch i dagsläget så är du lika passiv som om du satt och tittade på TV...
-Spelarna kommer in i en mörkarena, hoppandes ur en Järnkamin till hög "tuff musik"-Du är passivt tittande.
-Nationalsången sjungs-Du är lite aktiv när du ställer dig upp...
-Lagets första femma presenteras i en nedsläckt arena-Du är passiv
-I varje spelavbrott spelas det någon låt från Hits4kids-Du är passiv
-DIF gör mål-Då spelas "Klockan slår..."-Du är passiv.
-i spelaavbrott då det inte spelas Hits4Kids så går det reklamfilm på jumbotronen-Du är passiv.

När skall en klack komma till tals på en elitseriematch i ishockey med all dess störningsmoment som gör åskådaren passiv.
En åskådare som görs passiv kommer till slut att välja att vara passiv i sin egna TV-Soffa istället för inne på arenan.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=196239

DET FINNS BARA EN MATS LARSSON!

Fyfan, det är nu man känner hur underbart det är att vara Djurgårdare, när till och med ordföranden visar sin uppskattning med att gå till klacken och säga vad han tycker istället för att skriva det i ett meddelande på hemsidan.

MEN! Vi är inte nöjda här, klacken har varit über i 3 hemmamatcher, men den ska bli bättre. Den KAN vara bättre. Klacken ska få sittplats att komma också, klacken ska få sittplats att vara med i "Stå upp om du älskar DIF" och liknande ramsor. Hovet SKA fyllas, Hovet SKA gunga. Det här är bara början, inget lag ska få några poäng på Hovet, så kom igen Djurgårdare, visa att vi ÄR bäst!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Hovet duger inte som arena om vi skall lösa våra ekonomiska

Inlägg av Frasse »

MEN! Vi är inte nöjda här, klacken har varit über i 3 hemmamatcher, men den ska bli bättre. Den KAN vara bättre. Klacken ska få sittplats att komma också, klacken ska få sittplats att vara med i "Stå upp om du älskar DIF" och liknande ramsor. Hovet SKA fyllas, Hovet SKA gunga. Det här är bara början, inget lag ska få några poäng på Hovet, så kom igen Djurgårdare, visa att vi ÄR bäst!
Ser vad du skriver men HUR skall klacken få sittplats till Hovet ?
Som det är nu så skulle jag säga att spela på Hovet skrämmer bort sittplats och vilka är det egentligen som drar in pengar till Djurgården Hockey ? Klacken eller "slipsnissarna" ?

Svaret är så klart båda men "slipsnissarna" bidrar med betydligt mer pengar då dessa platser både är dyrare och man är dessutom betydligt fler (även om jag gärna hade sett att det var tvärtom).

Samtidigt måste klubben bli betydligt bättre på att marknadsföra sina matcher.
Skall vi få fler intresserade av att gå på matcherna så måste fler bli medvetna om att det är match.
Jag är inte så säker på att folk med ljumt intresse för hockeyn har koll på vilka dagar det spelas match i Stockholm.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Jämförde Stockholms sittplats med landsorts sittplats, vilket kanske inte var så smart. Bra stämning på arenan leder till att fler kommer även till sittplats, men så är väl tyvärr inte fallet i Stockholm.

Fortsätter DIF vinna matcher, Ossi och Marusak kommer (främst Ossi, då han är kändast) och DIF marknadsför sina matcher bättre så kommer säkerligen även sittplats komma.
Sundling
Kontakt:

Sveket...

Inlägg av Sundling »

Vem sviker vem egentligen.
Jag har protesterat på möten utan framgång.
Flytten gick, och nu ser vi resultatet.
Vi som har råd vill inte sitta i en gammal sliten islada med sunkna utskänkningsställen.
Som jag skriver i min blogg http://blogg.aftonbladet.se/17152

NYTT - FRÄSHT - INRESSANT
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

För stämningen är hovet helrätt.

För publiksnittet är hovet förödande.

Det kunde väl vem som hellst räkna ut.

Vad som är bäst?
Det får tiden utvisa.
gojken

Inlägg av gojken »

Vad är budgeterat publiksnitt någon som vet?

Jag börjar bli lite orolig nu när publiken sviker så mycket.

Bra spel och bra stämning har vi ju nu så nu finns det ju inte så mycket att skylla på längre.

gojken
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Det är riktigt pinsamt om man inte går och tittar på det vi alla älskar allra mest bara för att dem spelar på Hovet, om det finns såna personer behöver dem inte komma överhuvudtaget. Uselt!
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
claesse

Inlägg av claesse »

Ja och varför kom inte vissa för att det spelades på Globen.
att stämningen blir bättre i en liten arena är ju inte konstigt.
Har man från föreningen tagit detta på allvar???
Inga resultat från andra matcher kommer upp
Våra fina flaggor från guldåren hänger säkert i Globen eller i ett förråd
Och tröjor som hissats är väl på samma ställe
DanneS

Re: Sveket...

Inlägg av DanneS »

Sundling skrev:Vem sviker vem egentligen.
Vi som har råd vill inte sitta i en gammal sliten islada med sunkna utskänkningsställen.

Kan inte du ta och beskriva vad en bra produkt är för dig?

Personligen går jag hellre och ser ett taggat lag i en kokande arena framför ett halvlojt lag i en arena tyst som i kyrkan. Allt annat är sekundärt.

Du menar alltså på fullaste allvar att du inte går på matcherna för att du tycker att barerna i Hovet är sämre än i Globen? Det är i alla fall så jag tolkar ditt inlägg. Hur intresserad är du egentligen av att se hockey live undrar jag då? Är det då inte bättre att sätta sig på närmaste sportbar och se matchen på storbildstv om det nu är ölen och bekväma stolar som är det primära?
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

DanneS skrev:
Sundling skrev:Vem sviker vem egentligen.

Kan inte du ta och beskriva vad en bra produkt är för dig?

Personligen går jag hellre och ser ett taggat lag i en kokande arena framför ett halvlojt lag i en arena tyst som i kyrkan. Allt annat är sekundärt.

Du menar alltså på fullaste allvar att du inte går på matcherna för att du tycker att barerna i Hovet är sämre än i Globen? Det är i alla fall så jag tolkar ditt inlägg. Hur intresserad är du egentligen av att se hockey live undrar jag då? Är det då inte bättre att sätta sig på närmaste sportbar och se matchen på storbildstv om det nu är ölen och bekväma stolar som är det primära?
Dricker inte, men andra gör det!
Fundera lite......Om du får betala 300 spänn för att se på en match på Hovet och lika mycket för att se på samma på Globen. Vad väljer du då?
Träbänk eller soffa?
Hovet då till ett pris som är samma som att se en hyfsad teater. vart tar du dina kunder? Inte för att sitta i ett gammalt betongpalats utan schyssta sidorum. Representation handlar om att imponera. Detta görs inte på Hovet, möjligen på Globen men helst i en NY spännande arena.

-"Tänk inte bara på dig själv, tänk på vad andra tänker om sig själva."
hamous

Inlägg av hamous »

Jag förstår din poäng, men som DJURGÅRDARE föredrar jag Hovet eftersom det blir ett annat tryck, eftersom man kan påverka laget med sin sång på ett helt annat sätt.

Jag ser inte heller något stort problem för "vanliga" sittplats i hovet, stolarna är lika bekväma, det är väl fan bara att vi får se till att öka utbudet lite, finns ju iaf Cola zero nu.
Peter

Inlägg av Peter »

DanneS skrev:Är det då inte bättre att sätta sig på närmaste sportbar och se matchen på storbildstv om det nu är ölen och bekväma stolar som är det primära?
Är det inte precis det som händer? Stämning och drag (klacken) ökar och bekvämlighet och utbud ("slipsar") minskar. Problemet är ju bara att spelare och leverantörer inte accepterar betalt i stämning utan vill ha riktiga pengar. Pengar är något man får mer av från varje "slips" än från klackmedlemmen med rabatterad biljett.
Som det är nu har man satsat på att det är bättre stämning som kommer dra folk även om service- och bekvämlighetsnivån är lägre. Visar det sig att den tesen inte håller ligger vi risigt till. Än så länge är det för tidigt att uttala sig eftersom fotbollen fortfarande håller på. Vänder det inte när den är slut är det dags för krisåtgärder. Det spelar ju faktiskt ingen roll om vi så vinner både serie och slutspel till ackompanjemang av en dånande klack. Visar resultatet rött efter säsongen så åker vi ur!
Skriv svar