Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Jag hoppades Tom Nilsson skulle ta kliv i år, men herregud... Inte så här stort kliv. Landslagsmässig. Hans kyla i defensiv zon kan ju få permafrost att smälta.

Edit: en inte helt genomtänkt mening där i slutet...
Senast redigerad av pulverapa den 2018-11-14 20:04:01, redigerad totalt 1 gånger.
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFLuWi »

pulverapa skrev:Jag hoppades Tom Nilsson skulle ta kliv i år, men herregud... Inte så här stort kliv. Landslagsmässig. Hans kyla i defensiv zon kan ju få permafrost att smälta.
Håller helt med!
Får Högströmvibbar, spelar med rejält självförtroende dessutom. Känns som att han får mycket förtroende av Robban, då kan det bli nått hål-i-huvudet-agerande emellanåt utan att han sänker sig själv.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Praetori

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:Jag hoppades Tom Nilsson skulle ta kliv i år, men herregud... Inte så här stort kliv. Landslagsmässig. Hans kyla i defensiv zon kan ju få permafrost att smälta.
Ja och det är ju inte bara Tom. Kolla JP och Alsing. Till och med Urbom har tagit kliv framåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jag tycker nästan det roligaste är att det på förhand utsedda mobbingoffret Olle Alsing gjort det så bra och snittar på 18min per match (4:a i DIF)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är fullkomligt chockad att han spelat alla (?) matcher hittills. Aldrig varit så säker på något som att han skulle gå sönder efter 3 matcher, så är fortfarande helt nollställd gällande #43.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Hur funkar det med 2 + 1 på nilssons kontrakt, är det stor chans att han är vår inför nästa säsong?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Detblir3poäng skrev:Hur funkar det med 2 + 1 på nilssons kontrakt, är det stor chans att han är vår inför nästa säsong?
Klausuler kan väl säkert skrivas hur som helst. Men jag skulle tro att Tom har rätt att bryta kontrakten för spel i utlandet (KHL/NLA) fram till nåt datum, säg sista april. Han kan inte gå till annan klubb i SHL och Djurgården kan inte bryta kontraktet. Min gissning.

Tror det är samma med JJ:s två klausulsäsonger.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Lindqvist på Waiviers. Ingen plockade. FBK kontraktet kickar in.
Waiviers gäller väl för spelare med envägskontrakt dvs de som inte har renodlat AHL kontrakt om de hannar i AHL.
Högström har ett sådant kontrakt som jag förstått det.
Med det sagt, det är inte bara i Högströms händer om det ska bli DIF.

Calgary kan ju ge upp hoppet och sätta på Waiviers.
Då är möjligheten stor att det blir DIF.

Eller har jag missat nått här?

Vilket lag det kan bli!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Edit: en inte helt genomtänkt mening där i slutet...
Vilken klippa. Grym i närkamperna, enorm spelskicklighet, grym defensiv.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

South_Exil skrev:Lindqvist på Waiviers. Ingen plockade. FBK kontraktet kickar in.
Waiviers gäller väl för spelare med envägskontrakt dvs de som inte har renodlat AHL kontrakt om de hannar i AHL.

Vilket lag det kan bli!
Den enda skillnaden på ett tvåvägs/envägskontrakt är att om man sitter på envägskontrakt så har man samma lön oavsett om man blir nedflyttad till farmarlaget eller inte men med ett tvåvägs så sänker man sin lön avsevärt samt att en spelare med tvåvägskontrakt kan skickas hejvilt upp och ner om den inte genomfört en säsong med NHL matcher. Högström har t.ex. en baslön i NHL på 700k dollar men endast 225k i minors/AHL, alltså ett tvåvägskontrakt. Enligt NHLs kontraktstruktur så måste man sätta en spelare på waivers innan man kan bryta kontraktet. Om nu Högström och Calgary kommer överens om att bryta kontraktet (Högström har sagt att han ska fullfölja kontraktet oavsett vad) så kommer automatiskt Högströms gamla kontrakt med DIF återupptas och fullföljas. Såhär har jag uppfattat det men kan ha fel.
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av BIX »

Manijock skrev:Lilja - Josefson - Brodin
Axelsson - Wirtanen - Bergfors
Fjällby - Davidsson - Davidsson
Possler - Strandberg - Bemström
Hank

Är finnen katastrofal offensivt så kan vi byta plats på honom och Strandberg. Nyp mig i armen.
Oroa dej inte finnen är riktigt jävla bra !!!
Kommer att bli dominant och jävligt stark o svår att ta puck av.
Behöver 2-4 matcher att sätta vårt spel sen jävlar tror jag han kommer att leverera har kollat upp honom från en massa finnjävlar jag känner och bara riktigt positiva svar
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Manijock skrev:Lilja - Josefson - Brodin
Axelsson - Wirtanen - Bergfors
Fjällby - Davidsson - Davidsson
Possler - Strandberg - Bemström
Hank

Är finnen katastrofal offensivt så kan vi byta plats på honom och Strandberg. Nyp mig i armen.
Gillar hur du tänker, det enda jag känner är att jag skulle kunna tänka mig Bemström med Dicken istället för Bergfors. Tycker mest Bergfors förstör när han skjuter från alla omöjliga håll och kanter. Att hans skott % är så låg är inte otur direkt..
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

AlltidoavsettDIF skrev:
South_Exil skrev:Lindqvist på Waiviers. Ingen plockade. FBK kontraktet kickar in.

Vilket lag det kan bli!
Den enda skillnaden på ett tvåvägs/envägskontrakt är att om man sitter på envägskontrakt så har man samma lön oavsett om man blir nedflyttad till farmarlaget eller inte men med ett tvåvägs så sänker man sin lön avsevärt samt att en spelare med tvåvägskontrakt kan skickas hejvilt upp och ner om den inte genomfört en säsong med NHL matcher. Högström har t.ex. en baslön i NHL på 700k dollar men endast 225k i minors/AHL, alltså ett tvåvägskontrakt. Enligt NHLs kontraktstruktur så måste man sätta en spelare på waivers innan man kan bryta kontraktet. Om nu Högström och Calgary kommer överens om att bryta kontraktet (Högström har sagt att han ska fullfölja kontraktet oavsett vad) så kommer automatiskt Högströms gamla kontrakt med DIF återupptas och fullföljas. Såhär har jag uppfattat det men kan ha fel.
Okej.
Då är sannolikheten mindre. Om kontraktet varit envägs så kanske CGY velat frigöra utrymme, men 225k kan de väl både ha och mista
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Ta in Teemu Ramstedt på kontrakt till uppehållet i December.
Försök låna ut Bernhardt och Bobo Peterson och Possler.
Ta tillbaka Simon Johansson och flytta upp Holtz.

Lilja-T.Ramstedt-Brodin
AJF-M.Davidsson-J.Davidsson
Dick-Wirtanen-Bergfors
Bemström-Strandberg-Holtz
Grewe

Hultström-Norell
Alsing-Tom Nilsson
Urbom-Jeppe
Simon J
gaspo