Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

crike skrev:Inte skrivit på forumet den här säsongen men får säga att säsongsinledningen var så fin att jag blev nostalgisk. Jag tyckte mig se ytterligare en nivå på det som gjordes förra året, dvs vi var snabba och pressade motståndarna långt ner i deras zon. Det jag upplevde som nästa steg var att vi såg ”tunga” ut, i possitiv bemärkelse. Killarna såg fysiskt starka ut och körde över motståndarna vid flertalet tillfällen.

Jag upplever dock att vi tappat ovanstående lite och börjat gå över till ett mer tekniskt spel (med fler individuella misstag). Vad det beror på vet jag inte men om vi är fysiskt överlägsna vill iaf jag att det är detta vi bygger vårt spel utifrån.
Håller med, vi hade en högre högstanivå i början på serien. Men den finns garanterat kvar, tror att en del skador och naturliga svackor fått oss att prestera sämre senaste tiden. Vi har ofta haft mindre bra perioder denna del av säsongen medan vi brukar växla upp igen runt julhelgen och efter nyår.
Gissar att vi vågat träna på rätt tungt nu under hösten om vi exempelvis jämför med många andra lag, vilket gynnar oss på sikt men som påverkar oss negativt just nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Puckey

Inlägg av Puckey »

Vem är egentligen årets fynd, sett till prestation/förväntan? Strandberg? Bemström? Alsing? Lilja? Riktigt bra resutat av Jocke.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Puckey skrev:Vem är egentligen årets fynd, sett till prestation/förväntan? Strandberg? Bemström? Alsing? Lilja? Riktigt bra resutat av Jocke.
Lilja och Bemström var i någon mån på gränsen till genombrott. Där var det mest jävligt strategiskt av Jocke sett till vår begränsade budget, vilket i sig är värt hyllningar. Vi skall alla minnas "Vem gör poängen?"-tvivlarna när Lundh försvann. Men inga fynd på det sättet.

Största fyndet blir således Alsing skulle jag säga. Oron för "en ny Robin Press" (i DIF, inte fbk) var befogad med tanke på att han blandade och gav i Leksand.
Säg den glädje som varar
Puckey

Inlägg av Puckey »

DIF_Soldier skrev:
Puckey skrev:Vem är egentligen årets fynd, sett till prestation/förväntan? Strandberg? Bemström? Alsing? Lilja? Riktigt bra resutat av Jocke.
Lilja och Bemström var i någon mån på gränsen till genombrott. Där var det mest jävligt strategiskt av Jocke sett till vår begränsade budget, vilket i sig är värt hyllningar. Vi skall alla minnas "Vem gör poängen?"-tvivlarna när Lundh försvann. Men inga fynd på det sättet.

Största fyndet blir således Alsing skulle jag säga. Oron för "en ny Robin Press" (i DIF, inte fbk) var befogad med tanke på att han blandade och gav i Leksand.
Det är klart att förväntningarna var högre ställda på Lilja än Alsing, men att han skulle toppa poängligan hade nog ingen räknat med. Svårt val i mina ögon!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Puckey skrev:
DIF_Soldier skrev:

Det är klart att förväntningarna var högre ställda på Lilja än Alsing, men att han skulle toppa poängligan hade nog ingen räknat med. Svårt val i mina ögon!
Verkligen. Det man kan konstatera är att Jocke är den bästa sportchefen på mycket länge.
Challe gjorde det bra, men sättet Jocke (och Tjomme) har gett DIF en ny identitet är svår att toppa.

Att bland det första han gör släppa Säcken, en DIF-hjälte, med ett år kvar kräver big balls, och många inklusive mig själv var tveksam. Men Jocke kör sin vision 100% och vågar tro på det trots noll tidigare erfarenhet. Jag är imponerad.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2018-11-13 21:32:39, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:
Puckey skrev:
DIF_Soldier skrev:

Verkligen. Det man kan konstatera är att Jocke är den bästa sportchefen på mycket länge.
Challe gjorde det bra, men sättet Jocke (och Tjomme) har gett DIF en ny identitet är svår att toppa.

Att bland det första han gör släppa Säcken, en DIF-hjälte, med ett år kvar kräver big balls, och många inklusive mig själv var tveksam. Men Jocke kör sin vision 100% och vågar tro på det, trots noll tidigare erfarenhet. Jag är imponerad.
Han tar bara lättast möjliga beslut. Mest kompisvärvningar.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det är faktiskt helt sjukt vilken trupp vi befogar över from AJFs ankomst.
25/4-2025
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev:
DIF_Soldier skrev:
Puckey skrev:
DIF_Soldier skrev:

Att bland det första han gör släppa Säcken, en DIF-hjälte, med ett år kvar kräver big balls, och många inklusive mig själv var tveksam. Men Jocke kör sin vision 100% och vågar tro på det, trots noll tidigare erfarenhet. Jag är imponerad.
Han tar bara lättast möjliga beslut. Mest kompisvärvningar.
Ja fan du har rätt fan. Fjällby var ju DIF-junior liksom, hur svårt är det. Avgå Jocke.
Säg den glädje som varar
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Ur spår bönder här kommer Djurgårn
Ceterum censeo Solna esse delendam
EspenK

Inlägg av EspenK »

Fattar inte hur Robban ska lösa det här. Vem ska petas om och när Dick är tillbaka.

Är det så här han tänker?

Lilja Josef Brodin
Fjällby Davidsson Davidsson
Dick Virtanen Bergfors
Hank/Possler Strandberg Bemström

Ger oss 4 bra kedjor. Hur tänker övriga på forumet?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Lånas Grewe och/eller Walli ut nu? Skulle vara bra med soeltid för dessa herrar.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tänk...om....#21 varit frisk, hade vi behövt spela om det ens... ? :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Lånas Grewe och/eller Walli ut nu? Skulle vara bra med soeltid för dessa herrar.
Grewe lär väl spela J20 iaf. Antagligen Walli också.

Är ju lite krångligare med att låna ut till allsvenskan nu också.

Dessutom om bredden ser fantastisk ut så är vi ändå bara 13 forwards om vi är skadefria(Ante och Manne borträknade) så någon junior lär rätt ofta få gå som trettonde forward.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Lee Harvey Oswald skrev:Tänk...om....#21 varit frisk, hade vi behövt spela om det ens... ? :D
Nu räknar jag ju inte med hans återkomst, men ledningssanningen är ju att han ska vara spelbar efter jul.

Man kan säga mycket om tränarposter, men skulle fan inte vilja stå där att välja vem som ska bort på centersidan vid ett sånt läge.

Lundin ut och sen?
25/4-2025
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

EspenK skrev:Fattar inte hur Robban ska lösa det här. Vem ska petas om och när Dick är tillbaka.

Är det så här han tänker?

Lilja Josef Brodin
Fjällby Davidsson Davidsson
Dick Virtanen Bergfors
Hank/Possler Strandberg Bemström

Ger oss 4 bra kedjor. Hur tänker övriga på forumet?
Man fick en fingervisning hur Robban tänker när träningen innan Timrå såg ut såhär:

Axelsson-Strandberg-Possler
Hank-Wirtanen-Bergfors

Men eftersom Wirtanen-Possler såg bra ut igår tror jag nog att de två får rulla vidare, vilket ger:

Lilja-Josefson-Brodin
Axelsson-Wirtanen-Possler
Fjällby-Davidsson-Davidsson
Bemström-Strandberg-Bergfors
Hank

Möjligen att Dick och Bemström byter plats.
Säg den glädje som varar
Skriv svar