Djurgårdens IF - Frölunda HC, 4/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Frölunda HC, 4/10 2007

Inlägg av DIF_Soldier »

6-0, visst, men målen var lättköpta. Ahonen läckte. Men vad gör det? 6-0, Larsson höll nollan Frylén nätade, kul att de andra kedjorna producerar.

Ska man vara lite kritisk i en sådan underbar afton? Nja, PP måste fortfarande bli bättre, och, även om de andra producerar skulle det vara kanon om Bremberg-Bäcker-Hörnqvist gör som de brukar också. Då kan vi snacka produktion framåt!

Farsan sa inte mycket ikväll (frölundait) :D
Säg den glädje som varar
Richard DIF Skåne

Inlägg av Richard DIF Skåne »

DIF_Soldier skrev:6-0, visst, men målen var lättköpta. Ahonen läckte. Men vad gör det? 6-0, Larsson höll nollan Frylén nätade, kul att de andra kedjorna producerar.

Ska man vara lite kritisk i en sådan underbar afton? Nja, PP måste fortfarande bli bättre, och, även om de andra producerar skulle det vara kanon om Bremberg-Bäcker-Hörnqvist gör som de brukar också. Då kan vi snacka produktion framåt!

Farsan sa inte mycket ikväll (frölundait) :D
Hela DIF Skåne GRATULERAR - f-n vad sköönt!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Det känns lite oroligt ändå att inte linkan-formationen producerar längre. Förra året gnällde de ju på att ingen annan formation producerade, och nu när alla andra kedjor fungerar så prodocerar inte de. Fatta vad bra vi skulle va om de också kom igång.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Idag ska man inte ens fundera på spelet. Överlåt det till säcken o co.

Gör istället som vår ordförande Mats Larsson, ställ er i klacken och njut!

Klacken är sett till antal personer så jävla bra att jag tror på styrelsens ord om att på längre sikt blir det svårt att få biljetter på Hovet.

Det finns bara en gedigen supporterskara i hockeysverige. Det är vi.

(Möjligtvis att SSK och Rögle är hyfsat nära..)
Senast redigerad av odburt den 2007-10-04 23:44:35, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

odburt skrev:Idag ska man inte ens fundera på spelet. Överlåt det till säcken o co.

Gör istället som vår Mats Larsson, ställ er i klacken och njut!
Stod han i klacken en längre tid? Hörde bara att han var uppe och berömde.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Diffe89 skrev:
odburt skrev:Idag ska man inte ens fundera på spelet. Överlåt det till säcken o co.

Gör istället som vår Mats Larsson, ställ er i klacken och njut!
Stod han i klacken en längre tid? Hörde bara att han var uppe och berömde.
Han kom upp till mig, Bladman och Micke och berömde och njöt en stund. Hoppas bilderna kommer ut här på hemsidan senare.

Tycker det var jävligt bra gjort, skulle Mats Ahdrian ha gjort det med sin klapp klapp-kör tror ni?
hamous

Inlägg av hamous »

Fan alltså, jag är bäst, alla matcher jag står i klacken innebär vinst, jag antar att ni kommer dra ihop pengar till mat åt mig nästa match?` :roll:

Oerhört skön seger idag och Falk är och förblir GUD.
Klacken var bra idag stundtals, även om det kändes ganska ensamt i första perioden.
Användarvisningsbild
DIFLOVER

Inlägg av DIFLOVER »

Riktigt skön seger ikväll fyfan va nice! HATA FRÖLUNDA!!!!!
D J U R G Å R D E N <3
Användarvisningsbild
john vs världen

28 Calle

Inlägg av john vs världen »

Vilken skön avslutning på kvällen med 6-0.

Ärligt talat, Hovet, är kalas! Idag blev jag uppringd av undersökningsföretaget Markör, som ställde massor av frågor om Hovet. Gav plus plus plus i betyg. Mycket roligare. ÄR det någon som inte håller med?

Nu tillhör jag sittplats gänget. Måste säga att jag uppskattar det drag som ni i klacken åstadkommer!! Som Bajen uttrycker det, spelare nummer 12...

Okej, Daniel Larsson var sjukt bra. Men ikväll vill jag credda Calle Gustavsson. Stor applåd! En fröjd att kolla in. Han trampar på som en ettrig terrier! Skönt att se. Mer Calle takter på hela det redan grymma laget, så blir det super Djurgår´n. :)

Ah, klacken, slänger in en önskning till på tisdag... dundrar på med mer ole-ole på tisdag!
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Så jävla enkelt. Larsson agerar bodenesiska muren, vi öser in mål och trots bara 4000 på läktaren blev det ett sjukt drag emellanåt!

Som föregående talare vill jag också framhäva Calle Gustavsson, eller C-G. Riktigt kul att en junis från de egna leden kommer och tar chansen och verkligen visar vad han går för. Precis vad som behövs, mer sånt! Synd att C-Gs och Fimpens samarbete i första perioden inte gick hem, hade varit en läckerbit till mål!

Stort av Mats Larsson att berömma klacken!

Vart är våra slipsar?

Ps. Härliga Djurgårn!

Mosa Mora!
Lycka är att vara djurgårdare
Mats W

Inlägg av Mats W »

Bra DIF!

Bra klacken!

Bra bra bra! Om alla fortsätter så här så ser det LJUST ut!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

4100 personer var det ända negativa idag, men jag hoppas at det blir bättre när fotbollen är slut. 6-0 så jäävla skönt så att jag kommer sova skrattande inatt :D ALLA LUKTAR FISK I GÖTEBORG !
isolerad

Inlägg av isolerad »

Trevligt att skåpa ut Frölunda. Bra att Danielsson får klämma in mål också.

Men jag börjar oroa mig för Linkan-kedjan. De har väl bara gjort 1 poäng på tre senaste matcherna och det var en assist av Bengan?

Känns som att det är orimligt att tro att DIF kommer vinna resten av säsongens matcher med 6-0. Det behövs att även dom fortsätter leverera, eller klarar dom bara det med kniven på strupen? Annars blir det likförbannat bara en kedja som levererar.

Tråkigt att behöva vara negativ en afton som denna, men jag kände att jag behövde skriva av mig.
i
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

isolerad skrev:Trevligt att skåpa ut Frölunda. Bra att Danielsson får klämma in mål också.

Men jag börjar oroa mig för Linkan-kedjan. De har väl bara gjort 1 poäng på tre senaste matcherna och det var en assist av Bengan?

Känns som att det är orimligt att tro att DIF kommer vinna resten av säsongens matcher med 6-0. Det behövs att även dom fortsätter leverera, eller klarar dom bara det med kniven på strupen? Annars blir det likförbannat bara en kedja som levererar.

Tråkigt att behöva vara negativ en afton som denna, men jag kände att jag behövde skriva av mig.
Tror det lossnar snart, idag hade en träflisa fixat ett mål åt både Bäcker och Hörnqvist, så marginellt missade de. Linkan skapar fortfarande lägen.

Bengan gjorde f.ö. 1-1-målet emot FBK men sedan har det väl inte varit något, eller i så fall i Jönköping.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Lite skön läsning av Marie Hallman samt lite intervjuer med målskyttarna och Daniel Larsson. Även Bäckman har lite kommentarer :)

Även bild på Mats Larsson i DIF klacken!

http://blogg.expressen.se/cityhockey/
There is no I in TEAM!!!!
Skriv svar