SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Rögle 3/11-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
ken1968

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Rögle 3/11-2018

Inlägg av ken1968 »

Mattias_87 skrev:Hade jag köpt lösbiljett hade jag krävt pengarna tillbaka.
Håller med första gången hela familjen va på Hovet, över 1000 spänn, och detta, kan ta en förlust alla dagar i veckan om man vill/försöker. Men en sån här förlust gör mig så jävla förbannad och retar mig så i i helvete där ingen vill nåt utan alla ser fram mot lite vila under veckan. Lär dröja innan man chansar på att ta med familjen igen för dyra pengar.

Tack för en totalt dyr och förstörd lördag. :oops: :oops:
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Vi gav Rögle ett lillfinger.
Men jag måste tillstå att Ängelholmsgänget gjorde en näst intill perfekt insats rent taktiskt och hockeymässigt.
Hatten av.
Senast redigerad av Praetori den 2018-11-03 19:00:56, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

ken1968 skrev:
Mattias_87 skrev:Hade jag köpt lösbiljett hade jag krävt pengarna tillbaka.
kan ta en förlust alla dagar i veckan om man vill/försöker. Men en sån här förlust gör mig så jävla förbannad och retar mig så i i helvete där ingen vill nåt utan alla ser fram mot lite vila under veckan.

Tack för en totalt dyr och förstörd lördag. :oops: :oops:
Håller helt med. Kan ta en förlust. Efter en så här loj tjockis-insats blir man skitförbannad.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:Vi gav Rögle ett lillfinger.
Men jag måste tillstå att Ängelholmsgänget gjorde en näst intill perfekt insats rent taktiskt och hockeymässigt.
Hatten av.
Enig.

De spelar på desperation, öser folk mot mål och hade en, för dagen, bra Pogge i kassen. Vi var inte villiga att ta jobbet - vi går i passningsskugga i uppspelen, lämnar backarna åt deras öde, backarna slår inte förstapasset, lämnar sig själva åt deras öde OCH vi lyckas dessutom med konststycket att vara helt feltimeade i ungefär alla crosspassningar. . Då blir det såhär.

Tar ändå med mig McDs frispelning av Bemström. Den var kvalitet.
25/4-2025
EspenK

Inlägg av EspenK »

Rögle gör en perfekt match från andra period och framåt. Stänger till mittzon och spelar ur egen zon vilket hör att vi aldrig får det tryck som nöter ner motståndet.

Tycker att vi haft väldigt god utdelning med tanke på hur spelet sett ut de senaste omgångarna.
I längden håller det inte. Hoppas på Wirtanen och Fjällby efter uppehållet och fingers crossed för en hel förstakedja efter landslagsspel. Dick tillbaka? Jonte tillbaka?
Vi har en del sparkapital.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Håller med några av er till 100%

Jag kan ta en torsk, utan problem, om laget gjort jobbet. Förlorar vi trots att alla gjort sitt så är det fair and square. Denna drabbning var plågsam att se. Dippar osv är ju förståeliga men det tar inte bort känslan av att man blivit rånad på två timmar av ens liv...

Nya tag efter uppehållet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Motivation slår klass, framförallt i SHL 2018/19.
Från nedsläpp var DIF helt ointresserade av behålla Serieledningen inför uppehållet.
Nästan tjänstefel av Robban att inte lyckas förbereda och motivera killarna inför en sista match innan ledighet.
Vår "Super-Lina" borde vila upp sig istället för att spela i Tre Kronor, dom ser ointresserade och trötta ut nu.
PP, sämst i SHL de sista 4 matcherna

Så ett litet tips till DIF framöver.
GE FAN I att göra "skiter-i-matcherna" på hemmaplan.... en lördag med 7000 på läktarna ....mot ett mellanmjölkslag som rögle :evil:
Det skadar förtroendet och lusten att planera in fler besök (för såna som kanske inte går så ofta)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Håller med till 110%. Du pekar på en viktig sak. Någragångs besökarna som spenderat en hårt slita för 1000-lapp i entre samt det helt galna förbannade p-avgiften på 170 spänn i Globengaraget o lite burgare o popcorn. Ser sen framemot en härlig lördagsunderhållning och möts av knappt mellanmjölksunderhållning o på det förlust. Det svider nog rejält. Därför är det galet viktigt att motivera laget på hemmaplan. Det misslyckades man med igår vilket kan sabba publiksiffrorna i det korta perspektivet. Hoppas nu man tagit lärdom och kommer tillbaka fullpumpade med energi. Det kommer att krävas i årets upplaga av SHL där motivation slår klass gång på gång. Jag vill se hela DIF som en TYRANNOSAURUS REX i fortsättningen :evil:
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:Motivation slår klass, framförallt i SHL 2018/19.
Från nedsläpp var DIF helt ointresserade av behålla Serieledningen inför uppehållet.
Nästan tjänstefel av Robban att inte lyckas förbereda och motivera killarna inför en sista match innan ledighet.
Vår "Super-Lina" borde vila upp sig istället för att spela i Tre Kronor, dom ser ointresserade och trötta ut nu.

GE FAN I att göra "skiter-i-matcherna" på hemmaplan.... en lördag med 7000 på läktarna ....mot ett mellanmjölkslag som rögle :evil:
Det skadar förtroendet och lusten att planera in fler besök (för såna som kanske inte går så ofta)
Med mördarfysen som de kör så tror jag vi får vänja oss vid att det kan bli såna här matcher till och från. Det är priset vi får betala om vi skall kunna vrida upp tempot ytterligare i ett eventuellt slutspel. Skyll på Jimmie nu, Hyll på Jimmie sedan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev:

Med mördarfysen som de kör så tror jag vi får vänja oss vid att det kan bli såna här matcher till och från. Det är priset vi får betala om vi skall kunna vrida upp tempot ytterligare i ett eventuellt slutspel. Skyll på Jimmie nu, Hyll på Jimmie sedan.
Problemet med att fylla Hovet kvarstår och motiveringen till varför folket ska spendera 500-1500kr för en kväll på Hovet måste vara något annat än:

"Ni får förstå att vi ibland tamejfan inte orkar lira pga för hård träningsdos under pågående säsong då vi vill va som bäst i slutspelet." Det funkar för dig och för mig eftersom vi inte är beroende av korta stunder av lycka utan kan se det längre perspektivet men för de som inte är krokade för livet, de tappar fästet om de "misshandlas" på plats. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev:
Praetori skrev:

Problemet med att fylla Hovet kvarstår och motiveringen till varför folket ska spendera 500-1500kr för en kväll på Hovet måste vara något annat än:

"Ni får förstå att vi ibland tamejfan inte orkar lira pga för hård träningsdos under pågående säsong då vi vill va som bäst i slutspelet." Det funkar för dig och för mig eftersom vi inte är beroende av korta stunder av lycka utan kan se det längre perspektivet men för de som inte är krokade för livet, de tappar fästet om de "misshandlas" på plats. :)
Jo självklart. Jag menade mest att "problemet" i lördags inte var bristande inställning hos laget till skillnad mot hur det såg ut i tex CHL. Men jag tycker att man har sett samma tendenser de senaste 3 åren. Vi är lite vattenskalle emellanåt under hösten och sen ser benen lättare ut lite mer kontinuerligt på vårkanten.
Senast redigerad av Praetori den 2018-11-06 22:52:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi glömmer det här och går vidare. Perfekt med uppehåll.
Skriv svar