Pinsamt sittplats, dags att vakna!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Pinsamt sittplats, dags att vakna!
Nu har klacken varit otroligt bra (för årstiden) i 3 raka matcher, men en sak förbryllar mig: Var i helvete är sittplats? Nu är det verkligen dags att vakna, DIF bjuder på en fruktansvärt härlig ishockey för tillfället, likaså klacken skapar otrolig stämning emellanåt, det bör ju kunna locka tjocka, feta sittplats tillbaka!
Stå upp för DIF!
Stå upp för DIF!
- DIF_Soldier
Det svider att inte kunna åka på vardagsmatcher. Jag själv måste satsa på hemmaplan helgmatcher vilket bara är 10 gånger om året. Kanske några undantag under diverse höst- och sportlov. Ledsen, bröder. Jag ska köpa en ny matchtröja sålänge. Ni andra som bor i stan, ta er dit för fan!
Fuck fotboll.
Fuck fotboll.

Säg den glädje som varar
KOMIGEN NU!
Jag bor i fkp ca 50 mil från sthlm, Men jag följer alla matcher på sesångskortet och alla matcher i närheten mot hv och frölunda, men ni djurgårds fans som bor i stockholm.. Ta tag i er och gå till hovet för helvete DIF behöver ert stöd och pengar.. Komigen nu!
D J U R G Å R D E N <3
Nu kommer sanningen fram om Hovet! Hardcore fans gillar Hovet medans barnfamiljer och "vanligt" hatar den pga obekväma sittplatser och trånga utrymmen dåliga toaletter osv.....
Men stämmningen är bättre med 4100 på Hovet än 9000 på Globen
Men man undrar om DIF verkligen har råd med en hel flytt till Hovet, vill till att det blir långa slutspel då.
Men stämmningen är bättre med 4100 på Hovet än 9000 på Globen
Men man undrar om DIF verkligen har råd med en hel flytt till Hovet, vill till att det blir långa slutspel då.
- Andy
- Säsongskort: Ja
Nej - många gillar inte Hovet.Severin skrev:Klacken är ju grym. De som drar ner publiksiffran är sittplatsfolket. Gillar de inte Hovet?
En stor del av "fågångsbesökarna" som kanske går på 1-4 matcher per år föredrar nog Globen. Försök att förklara för en sådan varför vi bytt från Sveriges mest spektakulära arena till en av Elitseriens sunkigaste hockeylador.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
- Säsongskort: Ja
"Vad är det här på läktaren egentligen?? Vad fan är det frågan om? Visst vi måste visa resultat för att folk ska komma. Men det har vi gjort nu. Jag väntar mig fullsatt på tisdag"
(Danielsson undrar varför det bara var 4 127 på matchen)
Hur stor chans är det att det blir fullsatt i Globen?
Fast runt 10000 borde inte vara några problem, medlemmar i Stockholms-området, slut upp för fan!
Alla "sitt-platsare" som säger att Hovet är kasst kommer ju vara på matchen på tisdag i alla fall, eftersom det är Globen-match.
(Danielsson undrar varför det bara var 4 127 på matchen)
Hur stor chans är det att det blir fullsatt i Globen?

Fast runt 10000 borde inte vara några problem, medlemmar i Stockholms-området, slut upp för fan!
Alla "sitt-platsare" som säger att Hovet är kasst kommer ju vara på matchen på tisdag i alla fall, eftersom det är Globen-match.