Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jocke-värvningar i min mening brukar ju oftast innebära succe. Blivit många senaste åren som överraskat positivt. De enda frågetecknen jag kommer på är Bobbo och Fagerudd. Annars är de flesta välgrundade, även om undertecknat på förhand gnällt på en dröse av dem.
När det gäller finnen kan man ju inte uttala sig innan man sett honom. Håller alla mina fingrar!!
När det gäller finnen kan man ju inte uttala sig innan man sett honom. Håller alla mina fingrar!!
Har sett 3 martcher i Finland i år med honom hos svärföräldrarna
Och jävlar i perkele vilken krigare runt sarg och framför mål alla Uffe Dalen !!!
Vad jag inte kan fatta är att dom släpper lagets topp center ???
Riktigt riktigt vasst skott och passnings säker som få i årets liga !!!
Kan inte ha varit billig Dock
Och jävlar i perkele vilken krigare runt sarg och framför mål alla Uffe Dalen !!!
Vad jag inte kan fatta är att dom släpper lagets topp center ???
Riktigt riktigt vasst skott och passnings säker som få i årets liga !!!
Kan inte ha varit billig Dock
Om man tänker att han är värvad som en andra/tredjecenter så tror jag det är en bra till mycket bra värvning. Det som talar emot är hur finska spelare lyckats i DIF genom åren. Sallinen var väl värsta floppen med tanke på hans säsong i Leksand året innan.
Let’s face it. Ingen vi har råd med kan ersätta Ante. Just nu har vi en kedja som bär oss. Strandbergs line gör ett gediget jobb. Då MacDavid och Lundin på sin höjd gjort det ok så måste man avlasta Josefsson och Strandberg. In med Fjällby också och en Högström vid fönstret så finns stor chans att få vara med om ett guld till innan man dör.
Bra jobbat Jocke!
Let’s face it. Ingen vi har råd med kan ersätta Ante. Just nu har vi en kedja som bär oss. Strandbergs line gör ett gediget jobb. Då MacDavid och Lundin på sin höjd gjort det ok så måste man avlasta Josefsson och Strandberg. In med Fjällby också och en Högström vid fönstret så finns stor chans att få vara med om ett guld till innan man dör.
Bra jobbat Jocke!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kall-El gillar inte finnar - The Compilation (2007-2018) (a.k.a. Vi... Vi fattar nu...)
Kall-El om Ossi 2007 skrev:Nu får man bara hoppas att detta är en Finne som lyckas i DIF bara, tyvärr brukar det vara lite si och så med den saken.
Kall-El om Wirtanen 2018 skrev:Har själv svårt att se en Finne lyckas i DIF. Kommer bara på en som gjort det i Ossi.
Kall-El 2008 skrev:Finnar i DIF är INGEN bra kombination.
Kall-El om Nordlund 2015 skrev: Vi har haft en bra finne i DIF och det är Ossi alla andra har varit mer eller mindre dåliga sett till förväntningarna man hade på dem.
I fallet Nordlund får vi väl se, men om han är som jag har fått honom beskriven kommer han att göra en del poäng framåt, men vara en säkerhetsrisk bakåt.
Kall-El om Nordlund 2015 skrev:dessa lovande spelare behöver också lugn och trygghet och jag har jävligt svårt att se en fladdrig finne, Holm, Deilert eller Högström stå för detta.
Kall-El om Nordlund 2015 skrev:Toppnamnet blir ju finnen, som jag för övrigt är hyfsat säker på är ungefär lika pålitlig i egen zon som Sam var förra säsongen.
Om jag hade fått råda hade varken finnen eller Deilert värvats
Kall-El skrev: Är du inte klok, vill du ha in ytterligare en PP-back? Det signades ju precis en finne
Kall-El om Konttinen 2008 skrev:hellre låta junisar få chansen än att låna in en finne med dessa resultat bakom sig
Kall-El skrev: Klart som korvspad att Moras finne väljer att köra över Danielsson.
Kall-El om Lassila 2009 skrev:Om jag inte missminer mig så fick den sistnämnde inte spela så mycket heller trots fina insatser pga av en retursläppande finne
Säg den glädje som varar
Hahaha!!
Är Ossi Vääääninenn den senaste bra finnen i DIF? Står helt still vilka vi haft.
Är Ossi Vääääninenn den senaste bra finnen i DIF? Står helt still vilka vi haft.
Sallinen och Varakas var väl ändå helt OK efter Ossi Väänänens sejour.Stocky skrev:Hahaha!!
Dessförinnan så var Kyösti Karjalainen, Teemu Lassila och Mikko Konttila väldigt bra spelare när dom tillhörde oss.
-
Skulle kolla efter lite videos på honom för att se vad det var för en spelare, men det enda jag hittade var när man brände en massa straffar..... så robban behöver ju kanske inte envisas med att skicka ut honom när extrapoängen ska hem 

Ville Varakas hade jag helt glömt. En riktig betongsugga i egen zon. På ett bra sätt! Synd att han inte stannade. Där har vi en finne till som lyckades i DIF.
Glöm inte Lehtonen som hade en sejour här också. Mindre lyckad dock!
9 poäng på 18 spelade matcher och jag vill minnas att han också var helt okej(?)Manijock skrev:Ville Varakas hade jag helt glömt. En riktig betongsugga i egen zon. På ett bra sätt! Synd att han inte stannade. Där har vi en finne till som lyckades i DIF.
Felet var att folk förväntade sig den form han var i när han lirade med Lindström 2010/11 och gjorde 58 poäng (30 mål) på 55 matcher i Skellefteå.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kyösti Karjalainen, var inte han från Sätra? Svensk med finskt namn?TheForsa skrev:Sallinen och Varakas var väl ändå helt OK efter Ossi Väänänens sejour.Stocky skrev:Hahaha!!
Dessförinnan så var Kyösti Karjalainen, Teemu Lassila och Mikko Konttila väldigt bra spelare när dom tillhörde oss.
Ja Kyösti räknas nog inte då han är född i Gävle.
Född i Sverige men nationalitet FinlandStocky skrev:Ja Kyösti räknas nog inte då han är född i Gävle.
Man skall inte glömma Sallinens första halva på säsongen han spelade för oss. Magnifik och kanske lagets bästa tvåvägsspelare fram till Jul/Nyår. Sen hände något.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hand upp alla som trodde på Jussi Jokinen när man såg en bild på en spelare i finska landslagströjan?
Ros skrev nåt i stil med: "Oj, snyggt jobbat av Djurgården."
Var helt bombsäker på Jokinen.
Ros skrev nåt i stil med: "Oj, snyggt jobbat av Djurgården."
Var helt bombsäker på Jokinen.
-
Angående Wirtanen