Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av -daniel- »

Helt enig, bara trams att vara rädd för skador. Det är ett grymt skyltfönster för DIF att vi har 4 (!) landslagsspelare i truppen och ger bra signaler till spelare att i framtiden välja DIF.

Otroligt kortsiktigt tänk om man inte ser det positiva här...
JiWe

Inlägg av JiWe »

Tycker att det snarast är ett ordentligt statement som visar att vi gör mycket bra saker som förening när vi får med fyra spelare till landslaget. Spelarna själva lär vara taggade och stolta över chansen.

Övriga truppen tror jag kommer träna betydligt hårdare än våra landslagslirare och skador kan ju dyka upp precis när som helst. Fan, de kör ju stenhårt flera månader inför säsong så ett par extra landskamper gör knappast någon skillnad rent fysiskt. De är nog glada att de slipper Robbans hårda skridskopass som jag gissar väntar för de andra ;)
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Någon mer än jag som tycker Norell borde bänkas? Har haft lite extra fokus på grabben sen han kom tillbaka, och det ser verkligen inte bra ut! Kladdar med pucken nåt otroligt, tar fel beslut mm.. :roll:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Hawk skrev:Någon mer än jag som tycker Norell borde bänkas? Har haft lite extra fokus på grabben sen han kom tillbaka, och det ser verkligen inte bra ut! Kladdar med pucken nåt otroligt, tar fel beslut mm.. :roll:
Årets mest oväntade värvning. Förstår inte ens att ett NHL lag ville testa honom.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Hawk skrev:Någon mer än jag som tycker Norell borde bänkas? Har haft lite extra fokus på grabben sen han kom tillbaka, och det ser verkligen inte bra ut! Kladdar med pucken nåt otroligt, tar fel beslut mm.. :roll:
Ge Nyman fram till jul åtminstone.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Till förmån för vem då, Bernhardt eller Bobbo kommer inte att hända då bägge två är än sämre
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Han var ju bäst igår kväll, dödade på egen hand ett 3 mot 5 i 1,50, bl.a. Bra fart, smart i hörnen, vet när han ska pincha.
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:
Han var ju bäst igår kväll, dödade på egen hand ett 3 mot 5 i 1,50, bl.a. Bra fart, smart i hörnen, vet när han ska pincha.
Fattar inte drevet mot Norell. Tycker han gjort det riktigt bra denna säsong.
Är det att han blev "Högströms ersättare?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker Norell varit helt OK, men han behöver bli bättre på att värdera lägen. Han överarbetar vissa situationer och kastar sig fram i sin iver, men ibland är det bättre att tänka till innan. Annars har han många verktyg för att lyckas.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nonchalant och slarvig. Hade han lärt sig att man behöver backa i vissa lägen och spela säkert så skulle han vara en toppback i DIF. I klass med Hultström, Nilsson och Alsing. Grym på grillorna. Hittills har han varit en av de sämre ihop med Pettersson och Bernhardt.

Söndagsträna med Nyman hela vintern.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Manijock skrev:Nonchalant och slarvig. Hade han lärt sig att man behöver backa i vissa lägen och spela säkert så skulle han vara en toppback i DIF. I klass med Hultström, Nilsson och Alsing. Grym på grillorna. Hittills har han varit en av de sämre ihop med Pettersson och Bernhardt.

Söndagsträna med Nyman hela vintern.
Hultström har drällt med pucken bakom mål flera gånger nu på sistone, som har lett till enkla mål för motståndaren. Ska du inte påpeka det?

Norell har varit bra de senaste matcherna.

Tänk att det alltid måste vara så att en eller flera spelare måste mobbas varje säsong. Det spelar liksom nästan ingen roll hur bra spelaren är, det ska bara gnällas och mobbas. Man har bestämt sig för att spelaren är dålig. Det måste finnas någon hackkyckling. Mobbningen jag talar om är alltså inte att man kallar spelaren för ett könsord eller att man skriver till honom på twitter och talar om hur dålig han är, det jag menar är att INGENTING positivt skrivs om spelaren, utan man påpekar bara när spelaren gör någonting dåligt. Så fort just den spelaren gör ett mindre bra ingripande så ska det skrivas sida upp och sida ned om hur dåligt det var. I sekvensen senare gör en annan spelare exakt samma grej, då skrivs ingenting. Det här är skadligt för spelaren. Det sprids till läktarna och vidare till spelaren. Det kan aldrig vara positivt.

Efter att Hultström drällde i egen zon igår, efter att ha vunnit en duell i hörnet:
EspenK skrev:Det var det...

Godnatt.

Norell tappar sin kille som vanligt.
Här är alla inlägg ni kan läsa om Norell: search.php?keywords=norell&terms=all&au ... t=S%C3%B6k

Ser ni någonting positivt över huvud taget? Manijock, din kommentar om att du "Älskar Norell idag", efter att ha skrivit hur han haft extrema problem precis tidigare, det tolkar jag som ett hån.

Inte ens Adam Reideborn klarar sig, eftersom alla "vet" att han är dålig i slutspel "när det väl gäller".

Marcus Davidsson hade ett uselt pucktapp på offensiv blå igår, men han är ju ingen man hackar på, så han klarar sig.

Kan folk inte bara sluta bestämma sig för att en spelare är dålig, inse att det kommer ske några pucktapp lite då och då, och istället pusha spelare när de gör bra grejer?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

pulverapa skrev:Här är alla inlägg ni kan läsa om Norell: search.php?keywords=norell&terms=all&au ... t=S%C3%B6k

Ser ni någonting positivt över huvud taget? Manijock, din kommentar om att du "Älskar Norell idag", efter att ha skrivit hur han haft extrema problem precis tidigare, det tolkar jag som ett hån.

Inte ens Adam Reideborn klarar sig, eftersom alla "vet" att han är dålig i slutspel "när det väl gäller".

Marcus Davidsson hade ett uselt pucktapp på offensiv blå igår, men han är ju ingen man hackar på, så han klarar sig.

Kan folk inte bara sluta bestämma sig för att en spelare är dålig, inse att det kommer ske några pucktapp lite då och då, och istället pusha spelare när de gör bra grejer?
Bra spelare gör ibland dåliga matcher, dåliga spelare gör ibland bra matcher. Alla som spelar på den här nivån har någon sorts kompetens och besitter några användbara styrkor, men det betyder inte att man automatiskt blir en bra spelare som ska hyllas bara för att man gör bra saker ibland. Om man inte kan konsekvent spela bra i match efter match så finns det definitivt fog för kritik. Fullt förståeligt att man blir trött när spelare X gör enkla/avgörande misstag för åttonde matchen i rad, även om man uppskattade att han gjorde två bra matcher innan dess.
Avgå Jocke.
Manijock

Inlägg av Manijock »

pulverapa skrev:
Hultström har drällt med pucken bakom mål flera gånger nu på sistone, som har lett till enkla mål för motståndaren. Ska du inte påpeka det?

Norell har varit bra de senaste matcherna.

Tänk att det alltid måste vara så att en eller flera spelare måste mobbas varje säsong. Det spelar liksom nästan ingen roll hur bra spelaren är, det ska bara gnällas och mobbas. Man har bestämt sig för att spelaren är dålig. Det måste finnas någon hackkyckling. Mobbningen jag talar om är alltså inte att man kallar spelaren för ett könsord eller att man skriver till honom på twitter och talar om hur dålig han är, det jag menar är att INGENTING positivt skrivs om spelaren, utan man påpekar bara när spelaren gör någonting dåligt. Så fort just den spelaren gör ett mindre bra ingripande så ska det skrivas sida upp och sida ned om hur dåligt det var. I sekvensen senare gör en annan spelare exakt samma grej, då skrivs ingenting. Det här är skadligt för spelaren. Det sprids till läktarna och vidare till spelaren. Det kan aldrig vara positivt.

Efter att Hultström drällde i egen zon igår, efter att ha vunnit en duell i hörnet:
EspenK skrev:Det var det...

Godnatt.

Norell tappar sin kille som vanligt.
Här är alla inlägg ni kan läsa om Norell: search.php?keywords=norell&terms=all&au ... t=S%C3%B6k

Skriver ju just att han har goda förutsättningar att bli en av våra bästa spelare?? Han är en sällsynt bra skridskoåkare. En modern back med bra driv. Det är bara några positiva sidor som jag tryckt på. Jag har även varit tydlig med att jag överraskats av hans utveckling sen sist han var här. Det är knappast ett hån.

Men för guds skull, man måste vara blind för att missa att han spelar med extremt höga insatser. Precis som spelare som Alsing eller Hultström gör. Skillnaden är att dessa spelare kan värdera på en annan nivå. Olle har lite halvläskiga tendenser fortfarande emellanåt men inte i samma utsträckning. Hultström har spelat väldigt stabilt hittils. Norell kan snurra bort sig själv till förbannelse med en dåres envishet.

Hackkycklingar föds oftast av en anledning. Även om jag köper delar av din teori. Men klart att Norell ligger risigt till med tanke på hans spelsätt. Adam har mycket att bevisa med tanke på hans förmåga att tappa när det blir slutspel, men nån hackkyckling det var det ett tag sen han var.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Måste då ändå hålla med pulverapa - det är MÅNGA fler gånger som Hultström har drällt bort puckar i egen zon på senare matcher vilket resulterat i egen kasse än vad Norell har gjort hitintills.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Om det ska hackas...så ska det hackas med finess...och på rätt person.
Såna vi har lite högre krav på, som ska leda laget

Känner inte att jag har så höga krav på varken Alsing eller Norell, en ren "Killgissning" är ändå att Alsing har större potential, Norell är snabb men får oftast inte ut så mycket av det då både puckbehandling och spelförståelse blir lidande

En spelare jag har höga krav på är #33, han har varit ok, men jag skulle inte kalla det stabil, inte enligt den högre kravspecen.
Mycket slarv, indirekta passningar, inte tillräckligt bestämd.
Så Hultström måste upp i nivå, lite mer Leading by Example i backledet

Hur vet man att 18/19 kommer bli en rätt bra DIFsäsong?
Jo, inte en enda gång har jag undrat när första uppehållet kommer :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar