Tabelltips och SM-Guld vinnare 2018/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tabelltips och SM-Guld vinnare 2018/19

Inlägg av Manijock »

pulverapa skrev:
Manijock skrev:Tycker forumet precis som journalistkåren känns orealistiskt positiva. Förstår att många tippar med hjärta framför hjärna men ändå. Sammanfattningsvis blåser oerhört positiva vindar härinne.

Personligen så tror jag att topp 5 kommer vara oerhört överlägsna, och där kommer inte DIF vara med. Frölunda, Hv, Färjestad, Växjö och Skellefteå kommer att vara en klass för sig. Det enda laget som skulle kunna utmana om allt stämmer är Linköping. Men då måste verkligen allt stämma och det känns väldigt långsökt.
Att tippa oss som 9:a är inte att tippa med hjärnan. Eller det kanske det är, men hjärnan verkar inte fungera som den ska.
Du har inte lite väl bråttom? Fyra omgångar och du är tuppen på gödselstacken. Njuter minst lika mycket av starten som du, men vi summerar grundserien när den är färdigspelad. Sitt i båten och njut av turen innan du försöker sätta dig över andra...

Har haft fel förr precis som alla andra härinne och sticker inte under stolen med det, men fortfarande lika säker på vilka lag som hamnar topp 5 som jag var innan serien började. Även om Hvs start känns oerhört märklig.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Kort svar: jag tror inte du njuter. Jag tror det är viktigare för dig att ha rätt.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kortare svar: Fel

Sen är din teori och åsikt om min person, med all respekt, helt ointressant.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Mats Wennerholm har ändrat sitt tips. Artikeln ligger bakom betalvägg. Bilden innehåller pokalen och oss...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

pulverapa skrev:Mats Wennerholm har ändrat sitt tips. Artikeln ligger bakom betalvägg. Bilden innehåller pokalen och oss...
Aj då, illavarslande, den mannen har få rätt....om någonting
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

pulverapa skrev:Mats Wennerholm har ändrat sitt tips. Artikeln ligger bakom betalvägg. Bilden innehåller pokalen och oss...
Du kan vara lugn. Om vi inte vinner nästa match så kommer han ändra sitt tips igen.
Avgå Jocke.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Iofs. hade han rätt förra året angående vår placering till skillnad från skägget som tippade oss på kvalplats typ
Ceterum censeo Solna esse delendam
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Donkels-2.0 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Iofs. hade han rätt förra året angående vår placering till skillnad från skägget som tippade oss på kvalplats typ
En femtedel av serien avverkad. Vilket lag vinner SM-guld i vår?

Mats Wennerholm
– Växjö. Jag har lärt mig att aldrig ändra ett tips och det känns som Växjö börjat mullra igång lite nu. Dessutom hinner så mycket hända i trupperna tills det är dags för slutspel och när det gäller om- och tillbyggnad är det få som slår Henrik Evertsson i Växjö.

Kan tillägga att majoriteten i artikeln tror att Vi vinner sm-guld nu..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:1. VLH
2. Frölunda
3. HV71
4. SAIK
5. FBK
6. DIF
7. BIF
8. LHC
9. Luleå
10. Malmö
11. Örebro
12. Rögle
13. Mora
14. Timrå

Kommentarer: VLH värvar sig i sedvanlig ordning till ny förstaplats sent på hösten. Frölunda lyfter efter att Rakshani och Lasch kamperat ihop och lyckas slå förväntningarna. HV får ett kanonår, SAIK lyckas återigen trots relativt stor spelaromsättning. Färjestad är hyfsat stabila med sin starka centersida. DIF får för första gången på länge någon slags favoritstämpel som blir jättejobbig att leva upp till när det blåser snålt i november - vi lyckas dock räta upp slagsidan och presterar efter jul en tämligen bra hockey som tar oss till top 6. Som dessutom gör att vi på allvar utmanar i slutspelet.

Resten skiter jag i att kommentera.
Såhär med snart 30 spelade omgångar är det här ju inte helt fel ute...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jag tippade oss nia. Börjar tro att jag la in för mycket hjärta i det. Är nöjd om vi klarar slutspel.

Bommade helt klart Skellefteås kräftgång medan Brynäs känns bättre än väntat. Hv och Rögle har inte klättrat färdigt så tror fortfarande på den förstnämnda i final mot Frölunda. Rögle och Skellefteå kan mycket väl passera oss och vi får ta semester tidigt. Bottentrean bör stanna som det är, även om jag inte är säker på att Timrå är borträknade än. Hade gärna sett samma glöd och anda hos våra grabbar. De krossade Frölunda igår.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

lol
daaviid

Inlägg av daaviid »

Wennerholms nya tips efter kvällens matcher:

När SHL-säsongen startade tidigt i höstas hade jag en enda guldkandidat.
Växjö.
Med femton omgångar kvar kan jag räkna upp sex, sju stycken.
Den största av dem alla?
”Nya” HV71.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

daaviid skrev:Wennerholms nya tips efter kvällens matcher:

Växjö.
Den största av dem alla?
”Nya” HV71.
Det är en jäkla massa lag som faktiskt kan vinna SM-guld i år. Är det något år ett lag som hamnat långt ner i grundserien kan vinna guld så är det i år.

Malmö vill jag dock helst slippa. Har fått en fobi för dom sen förra veckan.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev:
daaviid skrev:Wennerholms nya tips efter kvällens matcher:

Växjö.
Den största av dem alla?
”Nya” HV71.
Det är en jäkla massa lag som faktiskt kan vinna SM-guld i år. Är det något år ett lag som hamnat långt ner i grundserien kan vinna guld så är det i år.

Malmö vill jag dock helst slippa. Har fått en fobi för dom sen förra veckan.
Enig. Men jag tror ändå inte att Malmö, Linköping och Rögle har vad som krävs för att gå hela vägen. I övrigt så kan resten utav lagen på plats 1 till 10 vinna guld. Det kommer vara dagsformen i slutspelet som avgör. Växjö vågar jag inte rata och inte heller Skellefteå trots att båda dessa lag har "svajat" en aning än så länge. Det blir nog andra takter så fort det vankas slutspel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Väldigt öppet i år, kul. :D Tror faktiskt Hv blir livsfarliga, precis som vi. Växjö blir jobbiga och Luleå kan ta sig en bra bit. Kaffe är riktigt bra i sina bästa stunder. Saik och Frölunda blir inga lätta motståndare heller.
Kommer så klart handla om en del tur (slippa skador, sjukdomar, stolpe in osv) men även om de berömda marginalerna, som jag tror får större betydelse i ett kommande öppet slutspel.

Gäller att vi skapar oss de marginaler vi kan.
Se till att göra allt för att komma 1 eller 2:a i serien. Att få möta ett mer tröttkört lag i en kvart kommer naturligtvis vara en fördelaktig marginal.
Att få en extra hemmamatch kan vara en än större fördelaktig marginal.
Ska vi gå hela vägen måste vi få de avgörande marginalerna på vår sida. Några har vi i våra egna händer, några andra tar fru Fortuna hand om.

Känns riktigt spännande inför avgörandet. Samtidigt oroande, kan ta slut redan första omgången om det vill sig illa.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar