SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Timrå 13/10-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Timrå 13/10-2018

Inlägg av Manijock »

Bland de sämsta matcherna jag sett. De två första perioderna är HA-klass! Bedrövligt backspel och bedrövligt målvaktsspel från bägge lagen bäddar för oerhört dålig ishockey. Helt omöjligt att inse att man håller på att köra fast, utan snurrar med vedervärdig teknik enda fram till pucken ligger bakom egen målvakt. Lägg därtill ännu en match där spelförstörande försvarsspel gynnas av en helt overkligt dålig domarkår. Interference måste ha tagits bort ur regelboken?

Ska vi bryta isär det hela på spelare så är det knappt en enda back som är godkänd. Alsing gör en grov miss men i övrigt är han den som är närmast godkänd ihop med Hultström. Tom Nilsson gör sin sämsta match. Norell var lika dålig som han var första träningsmatchen borta mot Linköping. Jesper P är tillbaka i gamla vanor. Sällan skådat någon lika lättstressad spelare.

Adam kunde likväl suttit vid sidan av i två perioder eftersom alla skott ändå gick in. Hans fel eller inte(Falks mål är oerhört billigt), väldigt dåliga siffor från våra målvakter hittils.

Framåt är det ändå en hel del positiva saker. Lundin gör sin bästa match. Strandberg fortsätter att axla andracenter-rollen felfritt. Brodin och Lilja framförallt, men även Josefson emellanåt är helt fantastiska. Tycker Jacob gått ner sig aningen och blivit mer mänsklig, men fortfarande seriens bästa center. Jonte är på gång, ska bara få med sig Marcus nu också som spelat alldeles för dåligt sista tiden.

Sen då, mysteriet Dick, som man förstod skulle granskas hårdare än övriga. Med rätta naturligtvis, men tycker nästan synd om honom. Känns som att han verkligen vill, men någonting hämmar honom. Antingen skadan, eller så är det dåligt självförtroende. När han varit på humör, till exempel senast mot Luleå, eller lösa byten i matcher, så är han en klass för sig. Frågan är bara hur vi ska få ut det? Jag röstar för att fortsätta honom ihop med Bergfors i en tredjelina/andralina. Två spelare som har en enorm uppsida som man inte fått ut än.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Klok sammanfattning instämmer i det mesta+++++
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Klart vi var värda 3 poäng vi visade när vi bestämde oss för att lira att Timrå i mångt och mycket är ett bottenlag. Mest påtagligt blev det när vi började öka farten och bla råsopan Printz blev det rundningsmärke han alltid har varit
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

Forumet funkar inte med Tapatalk och funkar dåligt i telefonens webbläsare. Men folk var så jäkla neggo ändå så jag orkade inte anstränga mig.
Inte världsbästa försvarsmatchen mot Timrå men de överpresterar något hysteriskt och de har tur som tokar på ett par av målen. Jag var kritisk igår mot vad jag tyckte var en dålig insats av Adam men fullt så illa var det inte. Maximalt oflyt på 2 av målen och Alsing och Norell bjöd på varsitt mål för gästerna. Men statistiken på målvaktssidan var bedrövlig ändå eftersom de fick så pass få skott på mål. Innan säsongen uttryckte jag en viss oro för målvaktssidan som bara stillats en aning. Det måste till mer konkurrens mellan Jensen och Adam och jag skulle inte tro att det vore en dålig idé att plocka in Tellan i tränarstaben som mentor.

Angående kvalitén på matchen så tycker jag trots allt att den var underhållande. Timrå lirar sitt spel och vi lirar vårt. Lite övertaggat på båda sidor men jag klagar inte när det blir 11 mål i en match som är spännande över tiden.

Nyman har dock en del att jobba med. GROV underskattning av motståndet från backsidan och bra genomfört av Timrå som verkligen var snabba och satte press så fort våra backar fuskade på jobbet.

Men det är fall framåt. Förra och förrförra säsongen så åkte vi på torsk mot lag som Timrå. Nu gör vi 7!! Mål framåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar