Djurgårdens IF - Frölunda HC, 4/10 2007
Vinst ikväll är väldigt viktigt. Viktigare än vad folk tror. Vi måste även få fart på publiken och få till bra spel. Endast då kan vi få publiktillströmning.Det är ingen liten press spelarna har på sig.
Hoppas och tror att det blir vinst ikväll. Skiter i med hur mycket bara det blir vinst.
Vinsten mot Saik var viktig men spelet var ju enligt mina kontakter inte så mycket att ha.
Vi kanske måste hjälpas åt lite vi som bor en bit ifrån Stockholm. Det kan ju vara svårt att ha råd att åka upp ensam men om man kan få ihop full bil så blir det ju lite lindrigare i plånboken.
mvh gojken
Hoppas och tror att det blir vinst ikväll. Skiter i med hur mycket bara det blir vinst.
Vinsten mot Saik var viktig men spelet var ju enligt mina kontakter inte så mycket att ha.
Vi kanske måste hjälpas åt lite vi som bor en bit ifrån Stockholm. Det kan ju vara svårt att ha råd att åka upp ensam men om man kan få ihop full bil så blir det ju lite lindrigare i plånboken.
mvh gojken
"Jack Daniel" har helt rätt. Frölunda är ett lag man inte vet vart man har. Dom torskade ju sin senaste bortamatch uppe i Skellefteå med 3-1, och spelade en urusel hockey, för att sedan vinna med 4-1 mot Linköping och faktiskt spelat inspirerande. Men det ska bli skoj att se om Djurgården kan få med sig ett bra resultat i kväll. Lite självförtroende bör grabbarna ha efter vinsten mot Skellefteå med 4-0. Jag tror att det blir en tät och jämn match som slutar oavgjort.
Men jag hoppas givetvis att mitt kära Djurgår'n plockar alla tre pinnar idag.
Men jag hoppas givetvis att mitt kära Djurgår'n plockar alla tre pinnar idag.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag bland annat är från Linköping plus 2 polare...gojken skrev:ja det ska finnas ett par stycken men vet inte hur många
Vi kan dock inte på vardagar, jobbar till 17:00 så man hinner ej upp till
matchstart kl. 19:00 och jobba måste man ju... annars kan man ju inte
betala matchbiljetten... vi ska upp Lördagen den 5 Januari som vi bestämt
än så länge, matchen mot Luleå, skulle väl bli storsatsningen...
Vi ska väl försöka få los mer tid till fler helgmatcher, vi får se vad som händer!
Just det, ledsen för att jag skrev i matchtråden... ville bara svara...
DIF 4 Ever
Skulle inte bli totalt överraskad om det inte skilde mycket mellan antalet besökare på hovet ikväll kontra antalet DIF-fans i gävle nu till helgen. Själv skall man med största säkerhet upp till Gävle med 11-12 polare och göra det hela till en heldag. Vi lekte t o m med tanken på att åka upp en dag tidigare, men insåg snabbt att Gävle by night inte var mycket att hurra för. Den sortens tändning som att man mer än gärna spenderar timmar på resande fot för att se en fotbollsmatch finns inte när det gäller hovkeyn och där tror jag att den stora utmaningen för idrotten ligger, dvs att göra hockeyn het igen. ( Och med het menar jag inte att någon byhåla likt Karlstad kan fylla sin hall, jag menar att man skall få hockeyn så het att folk börjar åka på bortamatcher med vettigt följe. ) För att lyckas med detta tror jag fortfarande att man måste minska ner antalet mather annars hinner folk helt enklet inte med det hela, än mindre har de pengar nog att kunna bekosta det hela.Jack Daniel skrev:Jäkligt svår match, Frölunda känns som ett lag man inte vet var man har - kanonbra eller helt under isen.
Försvarsspelet är nog nyckeln ikväll.
Jag tror tyvärr det blir under 6000 åskådare. Hockeyn är helt enkelt inte het, och dessutom går fotbollen in i ett het slutskede. Det blir ju fan nästan lika många i Gävle på söndag som det var mot Saik.![]()
Kom igen, Djurgår'n!
För övrigt känns matchen ikväll helt öppen. T o m så öppen att jag inte ens vågar mig på att gissa om det blir jämnt eller storseger för något av lagen. Om man ändå tvingades slänga in ett tips skulle nog mitta falla på 3-3, men VFHC är klart starkare än oss i 3e och 4e kedjorna och detta kan mycket väl bli tungan på vågen för deras del. Spelar VFHC på topp lär vi torska matchen, gör de inte det har vi chansen att ta hem alla 3 poängen lite beroende på vår egen prestation.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-