Morwiin skrev:Men är dem seriösa? Ge våra juniorer chans istället!
Som någon skrev här innan. En junior är inte redo fysiskt (med undantag för några kanske) att gå in och lira en hel säsong med A-laget direkt. Falk har gjort det bra men man vill nog ha in någon som har längre seniorerfarenhet.
Här är intervjun jag menade ovan. Jocke vill ha fem spelare som kan lira både center/vinge. Efter att Vejdemo signat med Montreal så saknas en: https://hockeynews.se/articles/4193/
Så förmodligen kommer vi värva, eller utvärdera Lundin efter två månader nu när vi vet att Josefson kan axla första.
Tror knappast albin skulle bara bättre fysiskt redo än våra junisar. Konstigt att dahlin gjorde ett kanon år så fort han fick chansen i fisk fast han var 16 år.
För en Rasmus Dahlin kommer ju fram varje år.. Inte sen Mats Sundin faktiskt!
Klart Lundin är mera fysiskt redo. Inte en större talang, men hans kropp och knopp är van vid en hel säsong på seniornivå.
Manijock skrev:Jaa finns ingen anledning att kritisera detta. Vi fick in Jonte, därav har vi en andraline värd namnet. Ante går inte att ersätta med likvärdig, inte minst såhär års, det begriper varenda barnrumpa. Vi har nu två förväntat bra producerande linor. Vi har Dick och Bergfors UTÖVER det. Vad fan begär folk?
Lundin är en breddcenter precis som Strandberg. Han kommer göra det stabilt. Falk är inte redo för tre matcher i veckan. Den här Grewe är inte redo. En pojke är inte redo. Alla är inte Zibanejad bara för att de kommer från våra led.
Problemet är väl att vi bara har två SHL-dugliga centrar, varav en är 19 år. Precis som du säger så kanske man inte ska lägga för mycket press på pojkar och därför hade det inte skadat om Jocke hade en plan för centersidan redan innan säsongen, med tanke på frågetecknen som funnits runt Ante.
Det är ju dock en annan fråga. Jag utgår från det läget vi har nu. Där har Jocke agerat helt korrekt.
Inför säsongen så var jag vass förespråkare av att gå riktigt hårt för att förlänga med Ljungh. Till varje pris faktiskt, med tanke på Antes oklara status. Men vi har för lite insyn för att kunna uttala oss såhär egentligen.
Det är alltså helt korrekt att Lundin ersätter Ante rakt av?
Manijock skrev:Jaa finns ingen anledning att kritisera detta. Vi fick in Jonte, därav har vi en andraline värd namnet. Ante går inte att ersätta med likvärdig, inte minst såhär års, det begriper varenda barnrumpa. Vi har nu två förväntat bra producerande linor. Vi har Dick och Bergfors UTÖVER det. Vad fan begär folk?
Lundin är en breddcenter precis som Strandberg. Han kommer göra det stabilt. Falk är inte redo för tre matcher i veckan. Den här Grewe är inte redo. En pojke är inte redo. Alla är inte Zibanejad bara för att de kommer från våra led.
Problemet är väl att vi bara har två SHL-dugliga centrar, varav en är 19 år. Precis som du säger så kanske man inte ska lägga för mycket press på pojkar och därför hade det inte skadat om Jocke hade en plan för centersidan redan innan säsongen, med tanke på frågetecknen som funnits runt Ante.
Det är ju dock en annan fråga. Jag utgår från det läget vi har nu. Där har Jocke agerat helt korrekt.
Inför säsongen så var jag vass förespråkare av att gå riktigt hårt för att förlänga med Ljungh. Till varje pris faktiskt, med tanke på Antes oklara status. Men vi har för lite insyn för att kunna uttala oss såhär egentligen.
Det är alltså helt korrekt att Lundin ersätter Ante rakt av?
Nja, det skulle jag inte säga. Lundins korta kontrakt köper oss tid att avvakta och se huruvida Ante kan spela mer den här säsongen eller inte. Jocke säger ju att de har planerat för en förstärkning senare under säsongen när vi vet var den behövs som mest, och att de kontinuerligt sonderar marknaden. Perfekt att ta in Lundin till dess att rätt person dyker upp (vid rätt tidpunkt).
Tror sjutton att Lundin ersätter Ante under två månader. En spelare är out och en annan kommer in. Sunt förnuft dikterar då att den nya spelaren ersätter den skadade. ( Inte minst då det rör sig om en center som ersätter en annan center. )
Vidare undrar i alla fall jag lite grand hur mycket bättre Lundin skulle göra jobbet som center jämfört med några av våra egna juniorer. Om hans framtid här bara skall vara två månader i alla fall tycker jag det hade varit bättre att låta ett par junisar få dela på Lundins speltid istället. Detta skulle dessutom sända signalen till våra junisar "att ni får chansen".
Har för övrigt svårt att se hyllningarna av Jocke i detta fall heller. Jag ser snarast denna signing som en panikåtgärd därför att man inte tog höjd för det faktum att vår 1:a center har omfattande hjärnskakningsproblem. Att då inte gå in i säsongen och se till att man har rejäl täckning på centersidan känns i min bok som ett rejält snedsteg.
Kall-El skrev:Tror sjutton att Lundin ersätter Ante under två månader. En spelare är out och en annan kommer in. Sunt förnuft dikterar då att den nya spelaren ersätter den skadade. ( Inte minst då det rör sig om en center som ersätter en annan center. )
Så behöver det ju inte vara. I det här fallet så flyttas alla upp i hierarkin. Man kan ju se det som att Josefson ersätter Ante. Sen flyttas Mackan och Strandberg upp, och Lundin ersätter Falk.. typ.
Morwiin skrev:
Tror knappast albin skulle bara bättre fysiskt redo än våra junisar. Konstigt att dahlin gjorde ett kanon år så fort han fick chansen i fisk fast han var 16 år.
Lundin har gjort 132 matcher i HA och 31 i SHL.
Det här sa Roger Rönnberg till Expressen om Dahlin inför hans debut, den säsongen gjorde han 26 matcher - inte en hel säsong. "Huvudet är klart för att spela i SHL, han läser situationerna, händerna är jättebra. Sedan är han inte fysiskt redo för att spela tre dagar i veckan, 20 minuter, men vi känner att detta är ett bra nästa steg för honom, att få testa på SHL."
B.I.B.A skrev:Det är alltså helt korrekt att Lundin ersätter Ante rakt av?
Nja, det skulle jag inte säga. Lundins korta kontrakt köper oss tid att avvakta och se huruvida Ante kan spela mer den här säsongen eller inte. Jocke säger ju att de har planerat för en förstärkning senare under säsongen när vi vet var den behövs som mest, och att de kontinuerligt sonderar marknaden. Perfekt att ta in Lundin till dess att rätt person dyker upp (vid rätt tidpunkt).
Fast det där håller jag inte med om alls. Lundin kan inte spela förstacenter i SHL i två månader. Vi satt på en riktigt stark topp-trio med centrar inför säsongen, där Marcus D kunde avlasta och lära sig av Josefson och Ante. Nu måste Davidsson agera andracenter samtidigt som vi helt saknar dugliga centrar till tredje och fjärdekedjan. Varken Strandberg eller Lundin har bevisat att de klarar av att spela på den här nivån, men eftersom vi helt saknar bredd på centerpositionen måste de axla ansvar de förmodligen inte klarar av.
Det skrämmer mig att vår sportchef var så oförberedd på situationen med Ante att vi måste ta in en tredjecenter från Allsvenskan och ge honom ordinarie ansvar.
B.I.B.A skrev:Det är alltså helt korrekt att Lundin ersätter Ante rakt av?
Fast det där håller jag inte med om alls. Lundin kan inte spela förstacenter i SHL i två månader. Vi satt på en riktigt stark topp-trio med centrar inför säsongen, där Marcus D kunde avlasta och lära sig av Josefson och Ante. Nu måste Davidsson agera andracenter samtidigt som vi helt saknar dugliga centrar till tredje och fjärdekedjan. Varken Strandberg eller Lundin har bevisat att de klarar av att spela på den här nivån, men eftersom vi helt saknar bredd på centerpositionen måste de axla ansvar de förmodligen inte klarar av.
Det skrämmer mig att vår sportchef var så oförberedd på situationen med Ante att vi måste ta in en tredjecenter från Allsvenskan och ge honom ordinarie ansvar.
Strandberg har spelat fem matcher och gjort två mål. Vad sjutton kräver du utav en fjärdecenter? Det är några spelare som har lyckats skrapa ihop tre pinnar på fem matcher, men då är det endast assist. Josefsons kedja i all ära, dom har ju överlägset mest poäng, men annars är det typ bara Bemström och Hank som är bättre än Strandberg så här långt.
Kan köpa Lundin på 2 månader.
Men håller inte Ante så måste annat än Lundin in.
Gillar inte hanteringen av Bergfors.
Lira med Hank och Lundin i fjärde.
Njae...
Samtidigt. Tuff konkurrens.
Han eller Possler det står mellan i princip.
Hade nog ändå föredragit
Bemström Strandberg Bergfors
Bröderna med Dick
Josefson är förstacenter, Davidsson i sig är ingen andracenter men med Jonte vid sin sida så har vi en andralina som heter duga. Strandberg ska vara tredjecenter. Det tycker alltså inte delar av forumet att han platsar till? Att spela mellan till exempel Dick och Bergfors? Där ska vi alltså ha minst Zachrisson?
Lundin ersätter inte Ante, han ersätter en alldeles för ung Falk. En alldeles förträfflig och lämplig roll för defensivt inriktade Lundin.
B.I.B.A skrev:
Det skrämmer mig att vår sportchef var så oförberedd på situationen med Ante att vi måste ta in en tredjecenter från Allsvenskan och ge honom ordinarie ansvar
Det är ju inte direkt så att en SHL-klubb har råd att sitta på en klass-center i bakfickan och det kryllar inte av sådana på marknaden som är arbetslösa heller.
Senast redigerad av Praetori den 2018-10-03 23:35:09, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Om det skulle visa sig att Antes karriär tar slut så tycker jag att Jocke ska gå all in på att locka hit Thoresen igen. Visst, som jag skrev i en annan tråd så har han inte någon klausul i sitt nuvarande kontrakt som låter honom gå till en annan liga, men gå all in ändå. Locka med att gå för SM-Guld som Thoresen aldrig har vunnit. Norskt guld kan han ju vinna fem gånger om han så vill. Då kan Bemström lira center och avlastas vid behov utav Falk. Skulle vi även få hem Jägarn så blir det ännu mer intressant.
Skulle inte Jägarn komma hem så kör Hank i tredje eller flytta upp Possler ett steg och kör Hank i fjärde. Detta laget skulle ta SM-Guld i min fantasivärld. För det är nog vad detta får stanna vid, en fantasi. Det vore för bra för att vara sant att kunna ställa detta laget på banan. Strandberg och Bemström kan alternera mellan sina kedjor, men Josefson och Mackan är cementerade i sina linor.
daaviid skrev:
Det skrämmer mig att vår sportchef var så oförberedd på situationen med Ante att vi måste ta in en tredjecenter från Allsvenskan och ge honom ordinarie ansvar
Det är ju inte direkt så att en SHL-klubb har råd att sitta på en klass-center i bakfickan och det kryllar inte av sådana på marknaden som är arbetslösa heller.
Det där har jag då aldrig skrivit. Du citerar helt fel person.
B.I.B.A skrev:
Det där har jag då aldrig skrivit. Du citerar helt fel person.
Jag vill gärna skylla på forumet.... men korrigerat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid skrev:Strandberg har spelat fem matcher och gjort två mål. Vad sjutton kräver du utav en fjärdecenter? Det är några spelare som har lyckats skrapa ihop tre pinnar på fem matcher, men då är det endast assist. Josefsons kedja i all ära, dom har ju överlägset mest poäng, men annars är det typ bara Bemström och Hank som är bättre än Strandberg så här långt.
Antar att du inte är ett fan av att titta på hockey och bilda dig en uppfattning om spelarna.
daaviid skrev:Strandberg har spelat fem matcher och gjort två mål. Vad sjutton kräver du utav en fjärdecenter? Det är några spelare som har lyckats skrapa ihop tre pinnar på fem matcher, men då är det endast assist. Josefsons kedja i all ära, dom har ju överlägset mest poäng, men annars är det typ bara Bemström och Hank som är bättre än Strandberg så här långt.
Antar att du inte är ett fan av att titta på hockey och bilda dig en uppfattning om spelarna.
Jag ser varje match och anser att Strandberg gjort vad man kan kräva utav honom så här långt i serien. Jag tog upp antalet poäng som ett exempel, men du har inte ens påtalat vad du anser att en fjärdecenter ska bidra med för att du skall vara nöjd.
Vad är din poäng med det fullkomligt meningslösa inlägget som du bidrog med som kommentar?
Senast redigerad av daaviid den 2018-10-04 00:53:02, redigerad totalt 3 gång.