Jag tycker att det dessutom låter mindre och mindre osannolikt att vi får in AJF, framförallt nu när Jonte verkar petas bara någon dag efter Fjällby. De lär ha messat rätt intensivt med varandra om hur de tänker kring säsongen.mb81 skrev:Tror nog brorsorna ska spela med varandra. Släng in Possler där då det funkade bra när de spelade tillsammans en del ifjol.Andspe skrev:Har varit utanför de fyra kedjorna nu under träningarna också, så mycket tyder på att han inte tar en plats.South_Exil skrev:Jonte struken i CBJ (sista?) träningsmatch.
Vad jag kan se hade de hyfsat ordinarie lineup.
Synd för Jonathan, men troligen bra för DIF
Dick - Ante - Jonte
Lilja - Josefson - Brodin
Bremström - McD - Bergfors
Possler - Strandberg - Hank/Widing/Wiå
Det svåra är om Jonte får plats i PP. Bemström är svår att flytta på i PP1 som högerskytt. I det andra PP så står det mellan han och Bergfors i så fall.
Med Ante:
Lilja-Josefson-Brodin
Kuken-Ante-Bergfors
Possler-Macdavid-Jonte
Hank-Strandberg-Bemström
Utan Ante
Lilja-Josefson-Brodin
Kuken-Strandberg-Bergfors
Possler-Macdavid-Jonte
Hank-Bemström-Widing/Wiå/Walli
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
Utan Ante = Väldigt tydligt att center behövs.mb81 skrev:Tror nog brorsorna ska spela med varandra. Släng in Possler där då det funkade bra när de spelade tillsammans en del ifjol.Andspe skrev:Har varit utanför de fyra kedjorna nu under träningarna också, så mycket tyder på att han inte tar en plats.South_Exil skrev:Jonte struken i CBJ (sista?) träningsmatch.
Dick - Ante - Jonte
Det svåra är om Jonte får plats i PP. Bemström är svår att flytta på i PP1 som högerskytt. I det andra PP så står det mellan han och Bergfors i så fall.
Med Ante:
Lilja-Josefson-Brodin
Kuken-Ante-Bergfors
Possler-Macdavid-Jonte
Hank-Strandberg-Bemström
Utan Ante
Lilja-Josefson-Brodin
Possler-Macdavid-Jonte
Men till dess att ny center är värvad så vill jag se Dick med bröderna.
Det är också PP mässigt kompletterat av Bergfors och Hulta.
(Glöm inte att Mac D styrde andra PP andra halvan i fjol och det fungerade ofta bättre än första).
Tredje line:
Bergfors Strandberg Bemström.
Resten får göra upp om istiden i fjärde.
Tycker Possler fått en rejäl chans hittills iår men jag är inte imponerad.
South_Exil skrev:Utan Ante = Väldigt tydligt att center behövs.mb81 skrev:Tror nog brorsorna ska spela med varandra. Släng in Possler där då det funkade bra när de spelade tillsammans en del ifjol.Andspe skrev:Har varit utanför de fyra kedjorna nu under träningarna också, så mycket tyder på att han inte tar en plats.South_Exil skrev:Jonte struken i CBJ (sista?) träningsmatch.
Dick - Ante - Jonte
Med Ante:
Lilja-Josefson-Brodin
Kuken-Ante-Bergfors
Possler-Macdavid-Jonte
Hank-Strandberg-Bemström
Utan Ante
Lilja-Josefson-Brodin
Possler-Macdavid-Jonte
Men till dess att ny center är värvad så vill jag se Dick med bröderna.
Det är också PP mässigt kompletterat av Bergfors och Hulta.
(Glöm inte att Mac D styrde andra PP andra halvan i fjol och det fungerade ofta bättre än första).
Tredje line:
Bergfors Strandberg Bemström.
Resten får göra upp om istiden i fjärde.
Tycker Possler fått en rejäl chans hittills iår men jag är inte imponerad.
Förvisso, men man har ju inte riktigt fått sett våran tilltänkta 1:a lina intakt utan manfall så mycket som man kunnat önska. Men jag tycker heller inte Possler bör vara given för en 1:a line i DIF utan att vi kan ställa högre krav på den positionen. Men visst, han är fortfarande utvecklingsbar och kan ta steg framåt.
Possler måste få fortsatt förtroende. Han lär vara god för minst 25 poäng, kanske 30+ om han får ut talangen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Problemet är väl att vi med Jonte har 6 andra FW med samma potential.Praetori skrev:Possler måste få fortsatt förtroende. Han lär vara god för minst 25 poäng, kanske 30+ om han får ut talangen.
(25+)
Jonte är god för att bli en poängkung i SHL. Possler hade med rätt kedjekamrater klarat av att nå max 25 poäng på en säsong. Kommer Jonte hem, och ÄNNU bättre, AJF också, så kommer Possler att få flytta på sig. Gärna till en checkingline där han kan få åka sönder motståndarna.South_Exil skrev:Problemet är väl att vi med Jonte har 6 andra FW med samma potential.Praetori skrev:Possler måste få fortsatt förtroende. Han lär vara god för minst 25 poäng, kanske 30+ om han får ut talangen.
(25+)
-
Åberg har åter igen blivit nerskickad till AHL, dags att kanske vända hem till Djurgården nu? Skaplig ersättare till våra skadade spelare..
Han som gick så bra efter traden, räknade med att han skulle etablera sig till i år.Benjamin L. Willard skrev:Åberg har åter igen blivit nerskickad till AHL, dags att kanske vända hem till Djurgården nu? Skaplig ersättare till våra skadade spelare..
-
Han som gick så bra efter traden, räknade med att han skulle etablera sig till i år.[/Puckey skrev:Benjamin L. Willard skrev:Åberg har åter igen blivit nerskickad till AHL, dags att kanske vända hem till Djurgården nu? Skaplig ersättare till våra skadade spelare..
Gick väl isär från tjejen för nått år sedan. . Dotter på 2-3 år. Bor mamma och dotter i Stockholm?
Jag skulle inte palla harva en vinter i AHL med barn på andra sidan Atlanten.
Kom hem till det finaste som finns, Pontus, din dotter och Djurgårn

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det känns fint med alternativ på hemvändande forwards i DIF-leden, men det vore ju fint med alternativa hemvändare även på centersidan med tanke på Ante.South_Exil skrev:Han som gick så bra efter traden, räknade med att han skulle etablera sig till i år.[/Puckey skrev:Benjamin L. Willard skrev:Åberg har åter igen blivit nerskickad till AHL, dags att kanske vända hem till Djurgården nu? Skaplig ersättare till våra skadade spelare..
Gick väl isär från tjejen för nått år sedan. . Dotter på 2-3 år. Bor mamma och dotter i Stockholm?
Om Ante inte håller bör man ta ett mellanår med en stabil transatlant, sedan går John Normans kontrakt i Jokerit ut. Då hoppas jag att vi är där och hugger för allt vad tygen håller.
Säg den glädje som varar
Marknaden är ju typ dammsugen på centrar. Det är om det finns någon vi kan "sno" från Allsvenskan eller nån halvt avdankad som står utan kontrakt (typ Max Wärn som släpptes av HV)DIF_Soldier skrev:Det känns fint med alternativ på hemvändande forwards i DIF-leden, men det vore ju fint med alternativa hemvändare även på centersidan med tanke på Ante.South_Exil skrev:Han som gick så bra efter traden, räknade med att han skulle etablera sig till i år.[/Puckey skrev:Benjamin L. Willard skrev:Åberg har åter igen blivit nerskickad till AHL, dags att kanske vända hem till Djurgården nu? Skaplig ersättare till våra skadade spelare..
Om Ante inte håller bör man ta ett mellanår med en stabil transatlant, sedan går John Normans kontrakt i Jokerit ut. Då hoppas jag att vi är där och hugger för allt vad tygen håller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt slut är det ju inte. Nu menade jag mest inför nästa säsong, men redan i år så har t.ex Antoine Vermette och Jussi Jokinen inte kontrakt ännu. Båda två skulle göra skillnad trots åldern. Jokinen har väl dessutom flaggat för Sverige.Praetori skrev:Marknaden är ju typ dammsugen på centrar. Det är om det finns någon vi kan "sno" från Allsvenskan eller nån halvt avdankad som står utan kontrakt (typ Max Wärn som släpptes av HV)DIF_Soldier skrev:Det känns fint med alternativ på hemvändande forwards i DIF-leden, men det vore ju fint med alternativa hemvändare även på centersidan med tanke på Ante.South_Exil skrev:Han som gick så bra efter traden, räknade med att han skulle etablera sig till i år.[/Puckey skrev:Benjamin L. Willard skrev:Åberg har åter igen blivit nerskickad till AHL, dags att kanske vända hem till Djurgården nu? Skaplig ersättare till våra skadade spelare..
Gamla aik-finnen Teemu Ramstedt är också kontraktslös. Så visst finns det centrar. Lär bli fler nu efter NHL-campernas slut.
Säg den glädje som varar
Gilbert Brulé finns dessutom, och har redan spelat i både Ryssland och Schweiz. Lär dock kosta i paritet med Pesonen/Lasch.
Jonte tillbaks!