Spelare som Vejdemo och Lagesson har nog räknat med att börja i AHL, medan Fjällby och Jonte hade en hygglig chans att gå rätt in i NHL.ciirree skrev:Hur ligger det till med Vejdemo annars? Klockren om vi behöver en center. Men är det helt klart att han kommer vara kvar i Nordamerika?
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Lilja - Josefson - Brodin
Dick - Bemström - Bergfors
Davidsson - Davidsson - Fjällby
Hank - Strandberg - Possler
Även om Ante skulle tvingas lägga skridskorna på hyllan, så vore det där en mördande uppställning.
Dick - Bemström - Bergfors
Davidsson - Davidsson - Fjällby
Hank - Strandberg - Possler
Även om Ante skulle tvingas lägga skridskorna på hyllan, så vore det där en mördande uppställning.
"The following players have been assigned to AHL Hershey: HOBBS, IKONEN, JOHANSEN, JONSSON-FJALLBY, LEWINGTON, PILON, SGARBOSSA, WILLIAMS."
Antar att de bestämmer sig direkt för att spela i AHL eller SHL?
Antar att de bestämmer sig direkt för att spela i AHL eller SHL?
När widings kontrakt gått kan vi ju ta upp och ge Holtz chansen. Tror han kommer fungera bra i SHL.
Jo jag tror också att Holtz kommer/är en grymt bra spelare, och jag tycker han ska få va med A-laget under säsong, dock är killen 16 år, så det är nog lite tidigt än för att axla rollen som helt ordinarie i SHL. Sett många unga talanger ta lite för stora steg direkt, för att sen inte lyckas kolla Oliver kylington som exempel. Så ha lite is i magen och låt killen utvecklas i lagom steg.Morwiin skrev:När widings kontrakt gått kan vi ju ta upp och ge Holtz chansen. Tror han kommer fungera bra i SHL.
Enligt Rosenrasande verkar Widings kontrakt förlängas med 4 veckor. Kostar väl inte så mycket men ändå konstigt då han knappt spelat här. Walli Walterholm, Grewe eller Holtz borde kunna få speltid istället.mb81 skrev:Vore väldigt konstigt om vi förlängde. Speltiden har till och med gått ner under tiden Ante varit borta.-daniel- skrev:Spelade 7:10 första matchen, till att senast luftats 29 sekunder. Kommer rimligtvis inte få förlängt.Benjamin L. Willard skrev:Widings vara eller icke vara kommer bestämmas inom de närmaste dagarna, kontraktet går ut på söndag. Tyvärr har jag missat några matcher pga jobb, någon som har sett honom mycket och har någon åsikt om han ska vara kvar eller inte. Har väl stått som extra forward de flesta matcherna?
Edit: Hockeynews skriver om Widing. https://hockeynews.se/articles/4165/
Ja precis, har han inte spelat mer än en halvminut, så måste det vara bättre att ge den tiden till en junis under utveckling.mb81 skrev:Enligt Rosenrasande verkar Widings kontrakt förlängas med 4 veckor. Kostar väl inte så mycket men ändå konstigt då han knappt spelat här. Walli Walterholm, Grewe eller Holtz borde kunna få speltid istället.mb81 skrev:Vore väldigt konstigt om vi förlängde. Speltiden har till och med gått ner under tiden Ante varit borta.-daniel- skrev:Spelade 7:10 första matchen, till att senast luftats 29 sekunder. Kommer rimligtvis inte få förlängt.Benjamin L. Willard skrev:Widings vara eller icke vara kommer bestämmas inom de närmaste dagarna, kontraktet går ut på söndag. Tyvärr har jag missat några matcher pga jobb, någon som har sett honom mycket och har någon åsikt om han ska vara kvar eller inte. Har väl stått som extra forward de flesta matcherna?
Sen kanske det är bättre för en junis att spela 15-20 min i juniorlaget än 2 minuter i a-laget. Men jag håller i stort med. Bra om många juniorer får känna på att spela i a-laget.Frankie skrev:Ja precis, har han inte spelat mer än en halvminut, så måste det vara bättre att ge den tiden till en junis under utveckling.mb81 skrev:Enligt Rosenrasande verkar Widings kontrakt förlängas med 4 veckor. Kostar väl inte så mycket men ändå konstigt då han knappt spelat här. Walli Walterholm, Grewe eller Holtz borde kunna få speltid istället.mb81 skrev:Vore väldigt konstigt om vi förlängde. Speltiden har till och med gått ner under tiden Ante varit borta.-daniel- skrev:Spelade 7:10 första matchen, till att senast luftats 29 sekunder. Kommer rimligtvis inte få förlängt.Benjamin L. Willard skrev:Widings vara eller icke vara kommer bestämmas inom de närmaste dagarna, kontraktet går ut på söndag. Tyvärr har jag missat några matcher pga jobb, någon som har sett honom mycket och har någon åsikt om han ska vara kvar eller inte. Har väl stått som extra forward de flesta matcherna?
-
Tycker det vore märkligt om han fick en månad till, det MÅSTE vara bättre med en junior som bänkvärmare/1minutsinhoppare istället.
Bra förlängning. Billig bredd skadar aldrig. Widing har en karaktär och arbetsvilja, som få spelare av hans föredetta dignitet som stjärna i SHL har på ålderns höst. Fram till en eventuell förstärkning av Jonte eller AJF så känns Widing som en smidig lösning.
Helt enig. Gör många bra beslut där ute och lär inte bli sämre vad det lider heller.Manijock skrev:Bra förlängning. Billig bredd skadar aldrig. Widing har en karaktär och arbetsvilja, som få spelare av hans föredetta dignitet som stjärna i SHL har på ålderns höst. Fram till en eventuell förstärkning av Jonte eller AJF så känns Widing som en smidig lösning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Jonte struken i CBJ (sista?) träningsmatch.
Vad jag kan se hade de hyfsat ordinarie lineup.
Synd för Jonathan, men troligen bra för DIF
Högga skickas ner till AHL. Inte så konstigt med tanke på skadan, men kanske öppnar upp för en återkomst?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Har varit utanför de fyra kedjorna nu under träningarna också, så mycket tyder på att han inte tar en plats.South_Exil skrev:Jonte struken i CBJ (sista?) träningsmatch.
Dick - Ante - Jonte
Bremström - McD - Bergfors
Possler - Strandberg - Hank/Widing/Wiå
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Tror nog brorsorna ska spela med varandra. Släng in Possler där då det funkade bra när de spelade tillsammans en del ifjol.Andspe skrev:Har varit utanför de fyra kedjorna nu under träningarna också, så mycket tyder på att han inte tar en plats.South_Exil skrev:Jonte struken i CBJ (sista?) träningsmatch.
Dick - Ante - Jonte
Bremström - McD - Bergfors
Possler - Strandberg - Hank/Widing/Wiå
Det svåra är om Jonte får plats i PP. Bemström är svår att flytta på i PP1 som högerskytt. I det andra PP så står det mellan han och Bergfors i så fall.
Med Ante:
Lilja-Josefson-Brodin
Kuken-Ante-Bergfors
Possler-Macdavid-Jonte
Hank-Strandberg-Bemström
Utan Ante
Lilja-Josefson-Brodin
Kuken-Strandberg-Bergfors
Possler-Macdavid-Jonte
Hank-Bemström-Widing/Wiå/Walli