Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... finns-dar/

Kanske lika bra att lägga ner karriären, Andreas? Det här är inte bra. Han verkar nästan åka runt och väntar på en riktig smäll, när han sen får en lättare så börjar han analysera och känna efter...det här kommer inte sluta bra. Lider med vår kapten.
Praetori

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev: Man går väl inte hjärntrappan om ingen ny hjärnskakning uppkommit?

Edit: Min oro baseras på att han inte är med på övningar med fysisk kontakt och att han spelar med mörkt visir. Så jag skulle inte säga att jag överanalyserar saker och ting. Dessa två faktorer oroar, speciellt med hans historik.
Hjärnskakning kan man inte bevisa genom ett blodprov eller liknande utan det är ju en diagnos baserad på symptom. Det finns ju andra neurologiska skador som inte är hjärnskakning men som har liknande utfall (med tex nacken) och som har likartade försiktighetsåtgärder och behandlingsmetoder.

OM Ante nu fick sin egen klubbknopp under huvudknoppen så att säga (så som det lite såg ut på reprisbilderna) så kan han ju ha vissa känningar som gör att man måste gå försiktigt fram även om man inte kan ställa diagnos om hjärnskakning eller inte. Det är det som hjärntrappan är till för.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

lika ont som det gör att säga det så måste vi nog börja inse att vi måste börja titta efter en ersättare till Ante, detta kommer ju inte att hålla i längden
Praetori

Inlägg av Praetori »

Bengan08 skrev:lika ont som det gör att säga det så måste vi nog börja inse att vi måste börja titta efter en ersättare till Ante, detta kommer ju inte att hålla i längden
Jag förstår vad du säger men jag kan samtidigt inte låta bli att tänka på Crosby. Han var ju i ungefär samma sits men där fick de ju ordning på det neurologiska. Man hoppas ju att teamet tittar på samma metoder som användes i Crosbys fall.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Praetori skrev:
Bengan08 skrev:lika ont som det gör att säga det så måste vi nog börja inse att vi måste börja titta efter en ersättare till Ante, detta kommer ju inte att hålla i längden
Jag förstår vad du säger men jag kan samtidigt inte låta bli att tänka på Crosby. Han var ju i ungefär samma sits men där fick de ju ordning på det neurologiska. Man hoppas ju att teamet tittar på samma metoder som användes i Crosbys fall.
Sen hade nog Crosby lite mer resurser på sjukvård än vad man kan tänkas läggs på Ante.

Kan tänka mig att Pitsburg är villiga att lägga mer pengar på att ha en av världens bästa spelare spelbar än va Ante tjänar på hela sin karriär.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
Nej, det är klart, det kan ordna sig för Ante på sikt, med stort tålamod och en dåres envishet.

Men om vi pratar i ett kortare perspektiv, denna säsong, då måste Jocke nog trolla fram en klasscenter nu.
Mycket möjligt att Ante är tillbaka efter jul, men hur mycket tål han, vad händer vid nästa smäll?
Är ju en absurd situation detta nu, efter att Inte ha tagit emot en tackling ("Tjuvsmällen" träffar ju inte ens) är Ante borta på obestämd tid, vad händer vid nästa Open Ice tackling?

Tror alla har hoppats så hårt på att det skulle funka för Ante, men detta är en stark indikation på att vi kommer inte ha en aning om hur många matcher till det blir
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tråkigt. Men ingen kan vara minsta förvånad. Redan efter den smäll han fick under den sista matchen förra säsongen förstod jag att det var över.
Visst, han kanske kan komma tillbaka och lira några matcher, men det håller ju inte i längden att lagets förstecenter är så här skör.

Hoppas självklart allt det bästa för Antes fortsatta tillvaro.

Men nu behöver vi en ny toppcenter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Framförallt j-ligt trist för Ante förstås.
Dock tycker jag att Jocke agerat märkligt i denna soppa. Centrar är, för mig efter målvakten, de viktigaste spelarna i ett lagbygge. Då kan du inte chansa med en skadekänslig center 1:a. Man får bara inte göra detta. Än värre blir det med tanke på att vi släppte Ljungh och LJ inför denna säsongen. Hade betydligt hellre haft kvar en spelare som LJ än att signa på mig Axelsson den saken är i alla fall säker.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tråkigt. Men ingen kan vara minsta förvånad. Redan efter den smäll han fick under den sista matchen förra säsongen förstod jag att det var över.
Visst, han kanske kan komma tillbaka och lira några matcher, men det håller ju inte i längden att lagets förstecenter är så här skör.

Hoppas självklart allt det bästa för Antes fortsatta tillvaro.

Men nu behöver vi en ny toppcenter.
Håller med dig! Om vi ska vara med och slåss om bucklan den här säsongen så behövs en center av rang. Att Ante gör sporadiska inhopp och agerar joker i all ära, men det räcker inte. Dessutom, hur blir det med kaptensrollen nu?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kall-El skrev:Framförallt j-ligt trist för Ante förstås.
Dock tycker jag att Jocke agerat märkligt i denna soppa. Centrar är, för mig efter målvakten, de viktigaste spelarna i ett lagbygge. Då kan du inte chansa med en skadekänslig center 1:a. Man får bara inte göra detta. Än värre blir det med tanke på att vi släppte Ljungh och LJ inför denna säsongen. Hade betydligt hellre haft kvar en spelare som LJ än att signa på mig Axelsson den saken är i alla fall säker.
Framförallt tycker jag att man borde kunnat spotta upp en rätt saftig lön på Ljungh. En stommespelare som hade gett våran centersida en efterlängtad bredd OCH spets. Undrar vilken lön vi betalar för spelare som Adam eller Bergfors egentligen? Eftersom vi inte hade råd att ha tre SHL-mässiga centrar och en ungtupp i Davidsson.

Att vi skulle bli av med LJ visste man ju från början. Betydligt mera lego där. Ljungh har varit med på hela resan och svider betydligt mer.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Riskera inte livsglädjen eller livskvalitén för detta, Ante. Tufft beslut men det är för riskabelt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Jag kanske inbillar mig här men visst ser det ut som Ante är med på övningarna på träningen idag? Tycker man kan se honom på ett klipp som DIF lagt upp på instagram.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Benjamin L. Willard skrev:Jag kanske inbillar mig här men visst ser det ut som Ante är med på övningarna på träningen idag? Tycker man kan se honom på ett klipp som DIF lagt upp på instagram.
Att han tränar är väl inget konstigt. Det vi kan fundera på är ju om han mår bra eller inte när han tränar.
Avskaffa tre mot tre.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Mattias_87 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Jag kanske inbillar mig här men visst ser det ut som Ante är med på övningarna på träningen idag? Tycker man kan se honom på ett klipp som DIF lagt upp på instagram.
Att han tränar är väl inget konstigt. Det vi kan fundera på är ju om han mår bra eller inte när han tränar.
Ja, fast det är skillnad på träning och träning. Senast vi hörde något körde han bara skridskoåkning samt lite skottövning. Om han nu är med på övningar, såg ut som det var 3v3, betyder det förmodligen att han inte känt någon symptom och tagit nästa steg vilket bådar gott. Sen kan han så klart få bakslag och måste börja om från början men återhämtningen verkar ha gått väldigt snabbt om detta stämmer.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Benjamin L. Willard skrev:
Mattias_87 skrev:
Ja, fast det är skillnad på träning och träning. Senast vi hörde något körde han bara skridskoåkning samt lite skottövning. Om han nu är med på övningar, såg ut som det var 3v3, betyder det förmodligen att han inte känt någon symptom och tagit nästa steg vilket bådar gott. Sen kan han så klart få bakslag och måste börja om från början men återhämtningen verkar ha gått väldigt snabbt om detta stämmer.
Han är med på skott- och passningsövningar. Sedan kliver han av innan det blir spelövningar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar