5 crosscheck + 20 game misscounduct = gamla lindriga matchstraffetdaaviid skrev:Jag förstår inte riktigt vad för straff han fick, menar du att han fick Game Misconduct Penalty? Ett sådant ska inte förändra numerärt antal spelare på isen, men i detta fallet så fick spelaren fem minuter och Fisk fick spela 5 mot 3?Vikas skrev:Det är en match automatisk avstängdning ifall det tilldöms Match Penalty.daaviid skrev: Är det inte automatiskt en matchs avstängning vid match penalty? Det var det förr iaf..
Dock fick han bara Game Penalty i det här fallet, så därför ingen automatisk sådan.
Alltså måste det ha varit Match Penalty som utdelades?
Eller är det jag som misstolkar regelboken?
Edit: Ah, det är regel 19 - Större straff. Då är han tyvärr inte avstängd. Det har du rätt i. Nu får Ante gärna stå över en match till.
För samma förseelse kan man även få 25 min matchpenalty. Det innebär automatiskt en match avstängning, plus granskning. = Gamla ”grovt matchstraff”
För typ crosscheck, checking to the etc så kan man få antingen eller, men domarna tar 95% bara game på isen, sen kollar de video efteråt och ändrar/anmäler vid behov.
Sedan så kan ju också situationsrummet kolla och anmäla så ingen mening ta matchpenalty direkt för domarna.
Däremot, sparka, spotta, skalla, etc så måste de ta 25 matchpenalty direkt.
Edit: Såg nu att du gjort en edit.