Hälsan före allt och DIF behöver ha intakta linor för att lyckas, inte ett lapptäcke man patchar upp till höger och vänster beroende på Ante's huvuds dagsform!

Exakt så! Folk tror att Ante har besvär, men läkaren vill förmodligen bara vara helt säker på att inget bakslag kommit nu och jag är övertygad om att han lirar hemma på torsdag.Praetori skrev:Man tar det säkra före det osäkra. Varför riskera något?
Bara hoppas att rattfyllot låter honom vara den här gången isåfall.Mattias_87 skrev:Exakt så! Folk tror att Ante har besvär, men läkaren vill förmodligen bara vara helt säker på att inget bakslag kommit nu och jag är övertygad om att han lirar hemma på torsdag.Praetori skrev:Man tar det säkra före det osäkra. Varför riskera något?
Stadie 1.-FörnekelseMattias_87 skrev:Exakt så! Folk tror att Ante har besvär, men läkaren vill förmodligen bara vara helt säker på att inget bakslag kommit nu och jag är övertygad om att han lirar hemma på torsdag.Praetori skrev:Man tar det säkra före det osäkra. Varför riskera något?
Lustigt. För person inom DIF-ledet (kommer inte ihåg vem, läkare Bengt kanske?) sa att Ante var glad och firade med laget efter segern och tog sedan sin matlåda och åkte hem. Känns inte direkt troligt om man precis kräkts och varit yr efter en smäll med hans historik?BIX skrev:Fakta. Ante var riktigt yr och mådde illa dvs kräkningar efter smällen
Från källa som var på plats. Vad det sen betyder vet jag dok inte
Han blev inte anmäld så han kommer inte bli avstängd. Lika bra att låta Ante stå över en till match även om han är frisk.Doyle skrev:https://www.expressen.se/gt/sport/hocke ... a-smallen/
Återigen har Robin Johansson i Mora utmärkt sig på isen. Otäck förseelse och matchstraff. En förhoppning om avstängning inför mötet på Hovet vore en välkommen gest. Om inte så riskerar säkert Ante att återigen få akta rygg o huvud när Robin är på isen. Lång avstängning borde ske ovillkorligt![]()
![]()
Är det inte automatiskt en matchs avstängning vid match penalty? Det var det förr iaf..Vikas skrev:Han blev inte anmäld så han kommer inte bli avstängd. Lika bra att låta Ante stå över en till match även om han är frisk.Doyle skrev:https://www.expressen.se/gt/sport/hocke ... a-smallen/
Återigen har Robin Johansson i Mora utmärkt sig på isen. Otäck förseelse och matchstraff. En förhoppning om avstängning inför mötet på Hovet vore en välkommen gest. Om inte så riskerar säkert Ante att återigen få akta rygg o huvud när Robin är på isen. Lång avstängning borde ske ovillkorligt![]()
![]()
Det är en match automatisk avstängdning ifall det tilldöms Match Penalty.daaviid skrev: Är det inte automatiskt en matchs avstängning vid match penalty? Det var det förr iaf..
Jag förstår inte riktigt vad för straff han fick, menar du att han fick Game Misconduct Penalty? Ett sådant ska inte förändra numerärt antal spelare på isen, men i detta fallet så fick spelaren fem minuter och Fisk fick spela 5 mot 3?Vikas skrev:Det är en match automatisk avstängdning ifall det tilldöms Match Penalty.daaviid skrev: Är det inte automatiskt en matchs avstängning vid match penalty? Det var det förr iaf..
Dock fick han bara Game Penalty i det här fallet, så därför ingen automatisk sådan.