Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 2/10 2007
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
facit så här långt
Modo 0p
Majoritetens Förväntningar innan match: 0p
Utefter hur matchen utvecklats: 3p
Färjestad 0p
Majoritetens Förväntningar innan match: 3p
Utefter hur matchen utvecklats:: 0p
HV71 1p
Utefter hur matchen utvecklats: 0-3p
Skellefteå 3p
Sammanlagt 4p på 4 matcher varav 2 av 3 (Modo, FBK) vi borde tagit 3 poäng. Plus SAIK då förstås.
I mina ögon hade 9 poäng hittills varit efter förväntningar om man räknar med hur matcherna utvecklat sig (Modo tremålsraset, FBK tredje speldagen, SAIK.). Matchen mot HV är den enda vi borde gått poänglösa från, med facit i hand.
Modo 0p
Färjestad 0p
Utefter hur matchen utvecklats:: 0p
HV71 1p
Utefter hur matchen utvecklats: 0-3p
Skellefteå 3p
Sammanlagt 4p på 4 matcher varav 2 av 3 (Modo, FBK) vi borde tagit 3 poäng. Plus SAIK då förstås.
I mina ögon hade 9 poäng hittills varit efter förväntningar om man räknar med hur matcherna utvecklat sig (Modo tremålsraset, FBK tredje speldagen, SAIK.). Matchen mot HV är den enda vi borde gått poänglösa från, med facit i hand.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-10-02 20:45:03, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Lee Harvey Oswald
Såååå fantastiskt skönt med 3p, kände viss oro före match.
BRA:
Bitvis fantasirikt & underhållande anfallsspel
Larsson!
Han spred ett lugn i försvaret & sög denna gång upp alla returer & blev då minst en klass bättre.
I 3-5-spelet gjorde han några riktigt svettiga parader, kul för killen!
Formationen Ottosson, St: Anger & Bick Dick, kul & ovant att ha en annan line som producerar.
.
-------------------------------------------------------------------------------------
ANUS:
DIF drar fortfarande på sig alldeles för många utvisningar, mot ett bättre motstånd vore det direkt förödande.
Morten Ask (ok, han är norrman).
Men att i samma sekvens lyckas dra på sig 4min är bara för korkat.
Urusla rensningar i boxplay som 9 gånger av 10 hamnar hos motståndarbackar på blålinjen
5min pp utan att ett piss skapades framåt, svagt (samma sak i MoDomatchen)
Publiksiffran (skäms)
Hur gick det med Axelsson?
-
BRA:
Bitvis fantasirikt & underhållande anfallsspel
Larsson!
Han spred ett lugn i försvaret & sög denna gång upp alla returer & blev då minst en klass bättre.
I 3-5-spelet gjorde han några riktigt svettiga parader, kul för killen!
Formationen Ottosson, St: Anger & Bick Dick, kul & ovant att ha en annan line som producerar.
.
-------------------------------------------------------------------------------------
ANUS:
DIF drar fortfarande på sig alldeles för många utvisningar, mot ett bättre motstånd vore det direkt förödande.
Morten Ask (ok, han är norrman).
Men att i samma sekvens lyckas dra på sig 4min är bara för korkat.
Urusla rensningar i boxplay som 9 gånger av 10 hamnar hos motståndarbackar på blålinjen
5min pp utan att ett piss skapades framåt, svagt (samma sak i MoDomatchen)
Publiksiffran (skäms)
Hur gick det med Axelsson?
-
Angående Dick:
Sänkte Axelsson
Men efter att Axelsson sänkt Skellefteå så sänkte Skellefteå Axelsson. Per-Anton Lundström gav uttryck för den kollektiva frustrationen när han träffade Axelsson med en armbåge i ansiktet bara sju sekunder in i slutperioden. Det gav Lundström matchstraff, medan en blödande Axelsson fick lämna rinken för att få vård.
– Jag fick sy tre stygn och har lite ont i huvudet, men det är ingen fara, sade Axelsson till pressen efter matchen samtidigt som blodet sipprade fram mellan de glesa stygnen på överläppen.
De 4732 åskådare i Hovet fick varken se Axelsson eller något mål under de resterande delen av slutperioden. Daniel Larsson motade samtliga 30 skott och utsågs till matchens bäste spelare.
– Ja, deras målvakt tog ju allt, sammanfattade sade Skellefteås tränare Per-Erik Johnsson, som var mycket kritisk till det egna lagets spel:
– Jag be publiken om ursäkt, jag vet att det var många med anknytning till Skellefteå här. Vi skäms att vi inte kunde prestera bättre.
Tur det, han blir viktig i år.
Sänkte Axelsson
Men efter att Axelsson sänkt Skellefteå så sänkte Skellefteå Axelsson. Per-Anton Lundström gav uttryck för den kollektiva frustrationen när han träffade Axelsson med en armbåge i ansiktet bara sju sekunder in i slutperioden. Det gav Lundström matchstraff, medan en blödande Axelsson fick lämna rinken för att få vård.
– Jag fick sy tre stygn och har lite ont i huvudet, men det är ingen fara, sade Axelsson till pressen efter matchen samtidigt som blodet sipprade fram mellan de glesa stygnen på överläppen.
De 4732 åskådare i Hovet fick varken se Axelsson eller något mål under de resterande delen av slutperioden. Daniel Larsson motade samtliga 30 skott och utsågs till matchens bäste spelare.
– Ja, deras målvakt tog ju allt, sammanfattade sade Skellefteås tränare Per-Erik Johnsson, som var mycket kritisk till det egna lagets spel:
– Jag be publiken om ursäkt, jag vet att det var många med anknytning till Skellefteå här. Vi skäms att vi inte kunde prestera bättre.
Tur det, han blir viktig i år.
Alltid Oavsett.
Kan väl säga som jag uppfattade det då, som tv-tittare. Angående rensingarna så var flera rensningar som det ska vara, höga resp. låga hårda. Det sjuka var att Sajk-spelarna behöll dom hur dom än gjorde.Lee Harvey Oswald skrev:Urusla rensningar i boxplay som 9 gånger av 10 hamnar hos motståndarbackar på blålinjen
5min pp utan att ett piss skapades framåt, svagt.
Exempel: Hög rensning, Viklund hoppar allt vad han har och stoppar med ett finger, lite tur.
Exempel: Hårt dragskott i knähöjd, tro på fan en i sajk tar ner den med klubban som han höll vanligt (alltså inte försökte ta ner den), till och med farsan var chockad.
Även jag tycker att man borde gjort ett mål i PPt, men förstår även att man vill känna att man har kontroll på det. Dom höll på att ta det för lugnt vissa gånger och det höll på att straffa sig.
Publiksiffran är väl inte jag rätt person att säga något om, då jag sitter hemma, men gör det ändå: PINSAMT.
Till sist, underbart genomförd match, all heder till er som var där resp. spelare och ledare. Riktigt skönt med 3 poäng, nu kör vi över sillstryparna på torsdag, dom ska fan inte ta några poäng på Hovet.
Visst var Larsson bra men jag tycker framförallt att försvarsspelet var bra. Printz visade varför han värvades men framförallt tycker jag Ericsson övertygar. Han gjorde en halvindianare men annars tycker jag han var felfri.
Kedjan Axelsson - Ottosson - Anger kan bli riktigt giftiga om dom får fortsätta spela tillsammans. Ask - Engqvist - Danielsson inledde stenhårt och kan bli jobbiga att möta i fortsättningen. Det som skrämmer mig är att vår förstafemma har varit ruggigt dåliga defensivt.
Kedjan Axelsson - Ottosson - Anger kan bli riktigt giftiga om dom får fortsätta spela tillsammans. Ask - Engqvist - Danielsson inledde stenhårt och kan bli jobbiga att möta i fortsättningen. Det som skrämmer mig är att vår förstafemma har varit ruggigt dåliga defensivt.
Åter en kämparmatch med mycket hjärta i 1 1/2 period sen blev matchen lite avslagen dels för att DIF kontrollerade matchen men oxå SAIK oförmåga att göra mål på en storspelande Larsson som jag tycker växer för varje match.
Förbaskat skönt att se DIF:s suveräna boxplay.
Försvaret såg något stabilare ut i dag, även om man vissa stunder hade svårt att få ut pucken ur egen zon.
Om vi spelar den rörliga och snabba hockeyn som man visade upp vissa stunder så kommer Frölunda att få det tufft på Torsdag.
Ett sista tips: inte dra på oss utvisning i Powerplay!!
DIF- Frölunda 4-3
Förbaskat skönt att se DIF:s suveräna boxplay.
Försvaret såg något stabilare ut i dag, även om man vissa stunder hade svårt att få ut pucken ur egen zon.
Om vi spelar den rörliga och snabba hockeyn som man visade upp vissa stunder så kommer Frölunda att få det tufft på Torsdag.
Ett sista tips: inte dra på oss utvisning i Powerplay!!
DIF- Frölunda 4-3
-
- Kontakt:
Ursäkta?Wedd skrev:Rosor till hela laget, en helt bunt till larsson.
Piss till publiken, usch och fy!
Menar du de tillresta minignagarna? Det var en dålig publiksiffra ja. Men vi som var där tycker jag inte är värda piss. Vi drev på rätt bra i klacken. Och hade det vart jämnare match hade det blivit ännu mer drag, men visst vi kan bättre även där!
-
Håller helt med, piss till dom som inte var där!Stiff skrev:Ursäkta?Wedd skrev:Rosor till hela laget, en helt bunt till larsson.
Piss till publiken, usch och fy!
Menar du de tillresta minignagarna? Det var en dålig publiksiffra ja. Men vi som var där tycker jag inte är värda piss. Vi drev på rätt bra i klacken. Och hade det vart jämnare match hade det blivit ännu mer drag, men visst vi kan bättre även där!
Jävligt bra match från oss enligt mig! Härligt att se Larsson och Axelsson storspela.
Det enda negativa var väl publiksiffran, det är fan pinsamt!!!!!
Dagens roligaste: saik-fansens klappande
-
Ja, aik light klacken var dagens roligaste. Med sina klappramsor, där de bara klappar. De drog ju igång oss i våran klack, humor. Haha
Annars inte mycket att säga om matchen, vi kontrollerar den matchen igenom.
Klacken får ok idag, när vi väl sjöng var de bra, men vi skulle behöva en klackledare som manade på och drog i gång mer.
Publik siffran har redan nämts. Kan bara instämma med ovanstående.
Hata, hata, hata göteborg!
Annars inte mycket att säga om matchen, vi kontrollerar den matchen igenom.
Klacken får ok idag, när vi väl sjöng var de bra, men vi skulle behöva en klackledare som manade på och drog i gång mer.
Publik siffran har redan nämts. Kan bara instämma med ovanstående.
Hata, hata, hata göteborg!
Alltid trevligt med en seger och även kalas att hålla nollan, men försvarspelet ser inte bra ut. Idag håller vi nollan för att Larsson är het, inte för att det defensiva spelet i stort är bra. Det är totalstirrigt i försvaret vid ett flertal tillfällen och det var inte nådigt många sekvenser då vi har pucken under kontroll, men tappar bort den och sedan kan SAIK fortsätta sina anfall. Ett starkare lag hade utnyttjat detta med enkelhet och så får det helt enkelt inte se ut. Hönsgården i försvaret måste reads upp och det snarast annars kommer det krävas att vi gör 4-5 mål per match för att få poäng med oss hem.
Ser dock ut som att anfallsspelet ser något bättre ut än förra säsongen vilket lovar i alla fall lite gott inför framtiden. Skulle dock gärna vilja se att vi skapade chanser som idag mot på pappret bättre lag. Mot FBK t ex såg det inte direkt bra ut offensivt om man säger så.
Bara att hoppas att den nya Finnen kan ge lite stadga så att vi alla fall kan presentera ett backpar som håller elitserieklass i nästa vecka...
Ser dock ut som att anfallsspelet ser något bättre ut än förra säsongen vilket lovar i alla fall lite gott inför framtiden. Skulle dock gärna vilja se att vi skapade chanser som idag mot på pappret bättre lag. Mot FBK t ex såg det inte direkt bra ut offensivt om man säger så.
Bara att hoppas att den nya Finnen kan ge lite stadga så att vi alla fall kan presentera ett backpar som håller elitserieklass i nästa vecka...