ciirree skrev:Har rullat reprisen på datorn några gånger och smällen ser väldigt olycklig ut.
Min uppfattning: Medveten rörelse från Bertov, men Ante fastnar med egen klubba mellan honom och motspelare och får den upp mot käktrakten.
Axeln och armbåge tar iallafall inte mot huvudet.
Hoppas Ante är okej.
Skadetråden
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Skadetråden
- Lee Harvey Oswald
Som sagt, får han sån känning av att ta emot sig i isen efter att ha tappat balansen, då måste Ante tänka på livet efter hockeyn, det är inte värt det.MarcusDaze skrev:ciirree skrev:Har rullat reprisen på datorn några gånger och smällen ser väldigt olycklig ut.
Min uppfattning: Medveten rörelse från Bertov, men Ante fastnar med egen klubba mellan honom och motspelare och får den upp mot käktrakten.
Hoppas Ante är okej.
Tänk om han får en vanlig just tackling, en propp, det blir en ny Fernholm av det....minst

Fan vad trirst
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Åker motståndarna och siktar på huvet eller?
-
Någon som har en GIF på händelsen?
Så här kan man ju fan inte ha det i tre säsonger till. Ska man bli en gubbe kort så fort Ante får sig en liten fösare?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Instämmer. Sedan att det såg ut som Rövlespelaren gör en aktiv handling mot Ante är sekundärt.Lee Harvey Oswald skrev:Som sagt, får han sån känning av att ta emot sig i isen efter att ha tappat balansen, då måste Ante tänka på livet efter hockeyn, det är inte värt det.MarcusDaze skrev:ciirree skrev:Har rullat reprisen på datorn några gånger och smällen ser väldigt olycklig ut.
Hoppas Ante är okej.
Tänk om han får en vanlig just tackling, en propp, det blir en ny Fernholm av det....minst
![]()
Fan vad trirst
Det är 50 matcher kvar och ev slutspel. Vi kan inte hoppas och tro att Ante kommer vara tacklingsbefriad resten av säsongen. Hur kul blir det om smällen kommer i omgång 40? 50?
Bara kolla på senaste smällen som stängde föregående säsong. (inte den mot Mora). Den såg inte särskilt mer allvarlig ut än gårdagens närkamp.
Hoppas Jocke kan hitta något bra. Att tappa både Ante och Högström kommer bli kännbart.
Vi har grunden för att gå hela vägen. Ska vi missa denna chans?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag tänker såhär. Ante är gammal nog att förstå vad som händer om han spelar vidare med hjärnskakning. Med hans historik så tror jag inte han tar det beslutet. Men han ville spela vidare. Och tydligen så har man sagt så att man plockar av Ante om det rör sig om en sån här smäll, han har inget att säga till om.Lee Harvey Oswald skrev:Som sagt, får han sån känning av att ta emot sig i isen efter att ha tappat balansen, då måste Ante tänka på livet efter hockeyn, det är inte värt det.MarcusDaze skrev:ciirree skrev:Har rullat reprisen på datorn några gånger och smällen ser väldigt olycklig ut.
Hoppas Ante är okej.
![]()
Fan vad trirst
Och man måste ju ha lov att ha ont utan att det ska röra sig om en känning eller påminna om en hjärnskakning. Kan ju var så enkelt att han fick jäkligt ont i kinden (tog sig för käken), men ”Bengan” vet att om det är mot huvudet, så plockar vi av honom.
Jag hoppas och tror det är så.
Ingen Ante idag på träningen!
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Förhoppningsvis handlar det om en extra vilodag innan match. Annars blir jag orolig på riktigt 

Knappast va? https://hockeynews.se/articles/4101/LasseTM skrev:https://omni.se/lugnande-besked-efter-e ... l/a/p6expG
Han verkar må bra tack och lov.
Ingen Ante imorgon, tränade inte idag. Strandberg in i första på träningen.
Enligt Ohlsson till Hockeynews.
Edit: Tvåa på den.
Tycker f.ö Ohlssons uttalande känns konstigt.
Enligt Ohlsson till Hockeynews.
Edit: Tvåa på den.
Tycker f.ö Ohlssons uttalande känns konstigt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Som sagt så har vi ingen aning om Ante själv mår bra eller inte. Det kan vara en ren försiktighetsåtgärd och låta honom känna efter ordentligt.
Avskaffa tre mot tre.
Spelar Engqvist med någon specialhjälm? Vill minnas att när Kenny Jönsson spelade sista säsongerna i Rögle gjorde han det med någon specialdesignad hjälm som skulle skydda huvudet extra. Lite sent påtänkt kanske men bör ju ha vägts in om han inte spelar med extra skyddande hjälm!?
Funderade på en sak... Nu vet jag inte hur hockeyspelare fungerar, men om man vet att motståndaren har den historik som Ante har, blir man inte liiite försiktigare då? Jag menar, vem vill bli känd för att ha punkterat en så pass stor profils karriär? Visst fattar jag att i stridens hetta, med adrenalinpåslag, har du fokus på annat.
Eller så kanske man skulle ha kört "old school" och haft en elak jäkel som hade gjort livet riktigt besvärligt om du petar på Ante... Bring back the cop
Eller så kanske man skulle ha kört "old school" och haft en elak jäkel som hade gjort livet riktigt besvärligt om du petar på Ante... Bring back the cop