Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Detblir3poäng

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Gällande Widing känns det lite, men bara lite, bättre nu när det står klart att det bara blir september ut. Hoppas att han vill bevisa att han fortfarande håller, för det han gjorde i rögle kommer inte hålla måttet, inte enbart i poäng då utan även i farten och intensiteten.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Detblir3poäng skrev:Gällande Widing känns det lite, men bara lite, bättre nu när det står klart att det bara blir september ut. Hoppas att han vill bevisa att han fortfarande håller, för det han gjorde i rögle kommer inte hålla måttet, inte enbart i poäng då utan även i farten och intensiteten.

Läst ett par åsikter från Rögle-supportrar nu lite hastigt när jag såg ditt inlägg. Mest eftersom de inte stämmer överens alls med undertecknads känsla när jag sett Widing i Rögle. Läser bland annat: " Som Rögle-supporter trodde jag det var kört när hans knä gick sönder. Han kom dock tillbaka och fortsatte ge 100% i varje byte. En spelare som är lätt att gilla!".

Sammanfattar det hela ganska bra. Det är hans poängskörd som dalat sista säsongerna. Hans fart och intensitet har aldrig falnat. Där vet man vad man får.

Välkommen Widde! Och framförallt, underbar förlängning med Robban...
Detblir3poäng

Manijock skrev:
Detblir3poäng skrev:Gällande Widing känns det lite, men bara lite, bättre nu när det står klart att det bara blir september ut. Hoppas att han vill bevisa att han fortfarande håller, för det han gjorde i rögle kommer inte hålla måttet, inte enbart i poäng då utan även i farten och intensiteten.

Läst ett par åsikter från Rögle-supportrar nu lite hastigt när jag såg ditt inlägg. Mest eftersom de inte stämmer överens alls med undertecknads känsla när jag sett Widing i Rögle. Läser bland annat: " Som Rögle-supporter trodde jag det var kört när hans knä gick sönder. Han kom dock tillbaka och fortsatte ge 100% i varje byte. En spelare som är lätt att gilla!".

Sammanfattar det hela ganska bra. Det är hans poängskörd som dalat sista säsongerna. Hans fart och intensitet har aldrig falnat. Där vet man vad man får.

Okey, grymt! Ingen är gladare än jag om han kör i samma tempo som sist han var här (samt stod upp för laget) men skrev så pga att när jag sett matcherna här i ängelholm har han inte stått ut värst och när jag frågade alla dom många röglefanatikerna på jobbet så sa dom att han inte var nåt speciellt, att det fanns anledning till att han inte fick vara kvar ett år till. Men tänker inte lägga jättevärdering i det utan han får visa att han är nyttigare än walterholm och är han inte det kommer dom 2 säkert byta plats.
Detblir3poäng

Manijock skrev:

Okey, grymt! Ingen är gladare än jag om han kör i samma tempo som sist han var här (samt stod upp för laget) men skrev så pga att när jag sett matcherna här i ängelholm har han inte stått ut värst och när jag frågade alla dom många röglefanatikerna på jobbet (bor i skåne) så sa dom att han inte var nåt speciellt, att det fanns anledning till att han inte fick vara kvar ett år till. Men tänker inte lägga jättevärdering i det utan han får visa att han är nyttigare än walterholm och är han inte det kommer dom 2 säkert byta plats.
Joas

Inlägg av Joas »

Vad händer med Robin Norell?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Hade hellre sett Kalus!
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Hade hellre sett Kalus!
Sarkasm?
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

jag ramlade själv baklänges när jag läste om Widing till DIF. Känns nästan fortfarande lite märkligt, men maken till ödmjukhet killen visar upp i intervjun med DIF TV. Hoppas det går bra för honom bara därför
Manijock

Inlägg av Manijock »

Joas skrev:Vad händer med Robin Norell?
Kan ju hoppas att Jocke tagit sitt förnuft till fånga och värvar en SHL-back istället...

Ja tack till Ahnelöv. Nu när Högström definitivt inte kommer i jul så måste vi stabilisera med lite klass och erfarenhet. Norell är/var en skaplig allsvensk back. Inget annat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas verkligen vi löser Robin Norell. Alltid intressant att se vad som hänt med spelare som gjort en bra bit över hundra matcher i AHL när dom återvänder. Spelar som Jonas Ahnelöv, Staffan Kronwall och Niclas Andersén hade ju gått upp ett par tre nivåer efter deras sejourer där. Dessutom fortfarande ung och hann göra många SHL-matcher innan han lämnade. Hade dessutom flera intressanta men oslipade egenskaper sist han spelade här.

In med Norell!
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Sen är det konstigt att säga att Norell skulle vara en allsvensk back. Han har gjort drygt 20 allsvenska matcher och över 100 i SHL. Matcherna han gjorde i SHL var under våra två första säsonger tillbaka i högsta serien där han sattes på mycket prov där vi sällan var det spelförande laget. Jag är rätt säker på att han klarar det defensiva spelet bra det som Jockmaniac är orolig över. Mycket hellre Norell än Ahnelöv.
Norell är dessutom bara 23 år och har massor med erfarenhet som SirD är inne på. Känns som en bra lösning långsiktigt med Norell.
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:Sen är det konstigt att säga att Norell skulle vara en allsvensk back. Han har gjort drygt 20 allsvenska matcher och över 100 i SHL. Matcherna han gjorde i SHL var under våra två första säsonger tillbaka i högsta serien där han sattes på mycket prov där vi sällan var det spelförande laget. Jag är rätt säker på att han klarar det defensiva spelet bra det som Jockmaniac är orolig över. Mycket hellre Norell än Ahnelöv.
Norell är dessutom bara 23 år och har massor med erfarenhet som SirD är inne på. Känns som en bra lösning långsiktigt med Norell.
Jag menar naturligtvis kvalitetsmässigt. Tyckte det var lite jobbigt att vi behöll honom när vi gick upp. Kändes precis som David Lidström, Joakim Hagelin, Emil Lundberg och några till, fullt logiskt att lämna kvar därnere i HA. Men han fick åka med och precis som väntat var han en svag länk. En snäppet sämre Falk kan man säga. Utvecklades inte nämnvärt.

Kan ju vara som SirDIFalot säger, men skulle se den chansen som minimal. Han har egentligen inte några styrkor att utveckla. Lagom småbra på det mesta. Känns sådär att ersätta seriens viktigaste back med två halvbra spelare.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Norell klar för ett år, lånas ut av Chicago! Står på hemsidan...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Välkommen Robin...

Hoppas du motbevisar mig. Det skulle inte vara första gången någon gör det, även om det är sällsynt :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:
Joas skrev:Vad händer med Robin Norell?
Kan ju hoppas att Jocke tagit sitt förnuft till fånga och värvar en SHL-back istället...

Ja tack till Ahnelöv. Nu när Högström definitivt inte kommer i jul så måste vi stabilisera med lite klass och erfarenhet. Norell är/var en skaplig allsvensk back. Inget annat.
Hur bra uppdaterad är du på Ahnelöv och Norell? Kollat mycket Rockford och Avangard?

För om du som jag har noll timmar spenderat på AHL/KHL ifjol gör du nog bäst i att, som jag, säga jag vet inte. Annars gör vi oss till åtlöje då vi vet att utveckling går fort i hockey.Tre år för en ung back är LÅNG tid. Likaså för en äldre. Hur är Ahnelövs skridskoåkning?

Poäng är sannerligen inte allt, men värt att notera ändå är att det skiljer blott 6p mellan Ahnelöv och Norell i poängbästa i SHL. Robin har dessutom framtiden för sig.

Personligen känns det kanon med en egen produkt på endast 23 år.
Mycket kan ha hänt och mycket kan hända. Jockes ”två för en”- strategi tycker jag är klokt.
Upplagt för många att ta det stora klivet.
Säg den glädje som varar
Låst